Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Są za miejscowym schroniskiem

2014-10-02 00:36
 

Utrzymanie bezdomnych psów z terenu gminy Mogilno wymaga wysokich nakładów finansowych ponoszonych z gminnego budżetu. Radni i włodarze gminni są za prowadzeniem lokalnego schroniska dla zwierząt.

Obecnie bezdomne psy z terenu gminy Mogilno przebywają w Hotelu dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longina Siemińskiego w Łodzi. Z informacji, jakie przekazano podczas komisji rady miejskiej, wynika, że odławianie zwierząt i przekazywanie ich schronisku mieszczącemu się w Łodzi pochłania w przeciągu roku blisko 200 tysięcy złotych. Obecnie gmina Mogilno za pobyt dzienny z wyżywieniem i opieką weterynaryjną każdego z psów złapanych na terenie gminy Mogilno obciążona jest stawkę w kwocie około 6 zł.

Środki finansowe ponoszone z tytuły opieki nad bezdomnymi zwierzętami, są jednak nieporównywalnie wysokie z innymi kosztami ponoszonym przez budżet gminy.

- Jestem wielkim miłośnikiem psów, ale dochodzi do paradoksów. (...) My za utrzymanie naszych mieszkańców w domach pomocy społecznej płacimy około 600 tysięcy, a za psy 185 tysięcy złotych - mówił radny Przemysław Majcherkiewicz.

Poprzednie funkcjonowanie przytuliska dla zwierząt przy Mogileńskim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej w Mogilnie kosztowało gminę blisko 20 tysięcy złotych rocznie. Z czego dawało porównywalnie oszczędności na poziomie 165 000 tysięcy złotych w skali roku.

- Zgadzam się, że prawdopodobnie najlepszym wyjściem byłoby schronisko na terenie powiatu. Takie prace burmistrzów, wójtów były już podjęte, ale nie doszło do finalizacji - mówił wiceburmistrz Jarosław Ciesielski.

Zdaniem wielu radnych, schronisko umiejscowione na terenie powiatu mogileńskiego dałoby wiele oszczędności finansowych, a ponadto zapewniłoby mieszkańcom kilka nowych miejsc pracy. Natomiast same zwierzęta miałyby większe szanse na "adopcję". (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [32]» dodaj komentarz   

 » schronisko (lidka | 03-03-2015, 14:50:04)

Wojtyszki to piekło dla zwierzat , obóz ..Nie ma gorszego chyba miejsce jak Wojtyszki...no Radysy .Może tak urzędnicy zrobią sobie wycieczkę ...zapraszamy tam do Wojtyszek , niech na własne oczy zobacza co zgotowali za piekło zwierzakom..Ciekawe czy zasna spokojnie......Masakra ,

 » pieski (gosc | 10-10-2014, 12:11:00)

Te komentarze pisza katolicy ,ludzie ktorzy ida do kosciola a potem sa gotowi zabijac niewinne istoty ,dzisiaj zabija PSA a jutro czlowieka ,czy tego uczy was kosciol.

 » xyz (anty moralny | 09-10-2014, 22:39:17)

Pieski uśpić albo na odstrzał i problem z głowy. Po co pieniądze wydawać? Lepiej głodne dzieci nakarmić!

 » xyz (anty moralny | 09-10-2014, 22:39:06)

Pieski uśpić albo na odstrzał i problem z głowy. Po co pieniądze wydawać? Lepiej głodne dzieci nakarmić!

 » do UW (moralna | 09-10-2014, 22:34:11)

ludzie strzelają do siebie świadomie i wiedzą za co. A taki psina czy kot potrzebuje tylko miłości i ciepła i nawet sobie nie zda sprawy za co tą kulke dostał. Zgadzam się są inteligentne, ale nie aż tak.

 » odp. mietek (kkkkk | 08-10-2014, 20:18:39)

panie mietku (celowo z małej, świadczy o moim braku szacunku do pana) proponuję zasięgnąć rady specjalisty, czyt. psychiatry. Z tego co pan wypisuje, to pan stanowi patologię i zagrożenie. Rzeczywiście, szkoda że myśliwi nie mają pozwolenia na odstrzał..., ale takich kreatur jak pan!!! Co do schroniska, jest to bardzo dobry pomysł, byleby zajęły się tym osoby, dla których dobro zwierząt nie jest obojętne i mające jakieś pojęcie na temat opieki nad zwierzętami.

 » ... (mietek | 07-10-2014, 18:51:12)

Takie sa moje poglady! Zastrzyk, dol i do wapna albo spalarni. Na cholerę 100 psow w jednym miejscu??? Smrod robale i g...masa. Lepiej 20 tysiecy wydac na antykoncepcje dla nierobow z patologi albo obiady dla biednych dzieci. Mi sie takie kundle brzydza, i moje dzieci nawet takiego czegos nie dotknelyby. Mysliwi mieli jeszcze z 3lata temu prawo odstrzalu tego paskudztwa i do tego nalezy wrocic bo bylo tanie i skuteczne!

 » Schronisko (Żaba | 07-10-2014, 09:08:21)

Jeśli tylko w naszym powiecie zostanie utworzone schronisko, sama zgłoszę się do wolontariatu, przysięgam! A takich "Mietków" proponuję potraktować dokładnie tak, jak proponują postępować ze zwierzakami - społeczeństwo powinno w końcu stanowczo zbuntować się przeciwko takim poj...bom!

 » do Wielkopolanin (UW | 04-10-2014, 23:26:13)

Dziekuję za cierpliwość w wyjasnianiu sprawy,czyli stawiając sprawę prosto co miał Pan na myśli w użytych określeniach,a mianowicie przychód(podatek brutto),minus koszty inaczej nakłady,rowna sie dochód (podatek netto).Jak "zwał,tak zwał",ale najważniejsze to zrozumienie.

 » głupi Mietek (zibi1960 | 04-10-2014, 20:42:29)

Ludzie!!! Mietek chciał Was sprowokować. Udało mu się. Jednak Mietek swoją prowokacją mogłeś zrobić wiele złego. Zastanów się durnoto .Może ktoś nieobliczalny i bezduszny weżmie to co napisałeś za dobrą monetę,Ty cymbale weż to zaraz sprostuj.Chyba , że to co mówisz jest zgodne z twoimi przekonaniami. W tym przypadku nie nie masz prawa nazywać siebie człowiekiem

 » do UW (Wielkopolanin | 04-10-2014, 16:34:53)

A mimo tego jest różnica. Co z tego, że z podatku od posiadania psów wpadnie do budżetu 20 000 zł (brutto), skoro aby zebrać ten podatek, wysłać poleconym upomnienia itp. trzeba wydać połowę z tego (netto)? Zebrany podatek idzie do wspólnego kotła budżetowego. Teoretycznie można powiedzieć, że w całości idzie na pieski (np. pojemniki+torebki na ich odchody, czy hotelik pod Łodzią 180 000 zł).

 » do Wielkopolanin (UW | 04-10-2014, 07:47:08)

Gdyby jeszcze mozna było napisać na co ten podatek jest wydatkowany i co z nim dzieje w okresie kiedy nie ma schroniska? Nie rozumiem podatku od posiadania psa w kwocie brutto i netto,bo podatek to podatek.

 » podatek od psów (Wielkopolanin | 04-10-2014, 00:10:54)

Rocznie z tego tytułu wpada do gminnej kasy niecałe 20 000 zł. Ale jest to kwota brutto, a netto jest dużo mniejsza. Onegdaj interpelowałem o zniesienie tego podatku, tym bardziej, że wielu nie płaciło tej należności. To tak jak z abonamentem za radio i TV.

 » jakie schronisko? (pablo | 04-10-2014, 00:05:05)

Szczeniaka przyjmę na wychowanie nr tel 782178992

 » Mietek (Ola | 03-10-2014, 20:43:23)

Panie Mietku Pana chyba położna zamiast klepnąć w tyłek po porodzie walnęła w głowę i to o beton .Czy się słyszysz chłopie co Ty piszesz. Takie samo prawo do życia mają i psy jak i ludzie ,nie wolno odstrzelać psów to nie średniowiecze gdzie można było zabijać bez problemu .Istnieje takie coś jak ustawa o ochronie praw zwierząt jak umiesz czytać to poczytaj i głupot nie wypisuj. A co do dzieci głodnych w szkołach znikąd one się nie wzięły mają rodziców i oni powinni się nimi zaopiekować i dopilnować aby nie głodowały.

 » do moralna (UW | 03-10-2014, 09:59:47)

A co "moralna" na to,że ludzie strzelają do ludzi? I to do tych,którzy wcale nie mają wpływu na politykę.Może należy wybrać się z misją i zapobiegać konfliktom zbrojnym.

 » do Wielkopolanin (UW | 03-10-2014, 09:54:33)

A ile wynosza wpływy do kasy z tytułu podatków za posiadanie psa i na co są wydatkowne? Porównanie,które Pan zrobił,porównując czesne w przedszkolach z utrzymaniem schroniska dla zwierząt,to "sodomia i gomoria"(to jest cytat z kabaretu).Czyżby to nowa polityka prorodzinna?

 » MIETEK (Młoda02 | 03-10-2014, 08:14:45)

Na pana trzeba sobie zasłużyć więc słuchaj Mietek sama bym chętnie strzeliła do ciebie.....

 » inne porównanie (Wielkopolanin | 02-10-2014, 23:12:02)

Jest jeszcze inne porównanie. Rocznie z czesnego za pobyt dzieci we wszystkich gminnych przedszkolach wpada do kasy gminnej 162 000 zł. TYLKO 162 000 zł!!! A na hotel dla zwierząt w Łodzi gmina wydaje 185 000 zł! W czerwcu interpelowałem na sesji aby gmina zrezygnowała z tego czesnego, ale pan burmistrz stanowczo stwierdził, że dopóki on będzie burmistrzem, to czesne będzie pobierane przez gminę! No to jak to się ma do expose Pani Premier Kopacz o prorodzinnej polityce?

 » do mietek (moralna | 02-10-2014, 22:36:17)

a jakby Pan był bezdomnym psem czy kotem chciałby Pan, żeby do Pana strzelać lub usypiać? Mimo że są zazwyczaj mniejsze i nie mogą nic powiedzieć czują i rozumieją jak każdy z ludzi. Moim zdaniem to niehumanitarne. A jeśli chodzi o głodne dzieci czy schorowanych emerytów to jeśli urząd z burmistrzem na czele nic nie wymyślili to nie wymyślą :|

 » MIETEK (Szamanka | 02-10-2014, 22:24:53)

Panie Mietku chyba sam Pan sie nie słyszy...to są istoty żyjące tak samo jak my...zasługują na dobre traktowanie,miskę wody i jedzenia.Są zależne od człowieka i są najwierniejszymi przyjacielami...kochają czy jesteś bogaty czy też biedny!!!Jestem za wybudowaniem schroniska...i popieram ten plan.A zwierzęta poznają dobrych ludzi-Pan chyba do nich nie należy.

 » Jeszcz wiecej poróbcie zakazów dla właścicieli psów a....... (awonzPiS | 02-10-2014, 21:10:40)

.....wałęsających się czworonogów na pewno ubędzie.Juz nie długo nie bedzie wolno z psem nigdzie spacerowac.Jesli wlasciciel nie sprząta po swoim czworonogu to karac ale zakazywac obligatoryjnie wstepu to czysty idiotyzm.Ale jaka wladza takie decyzje a teraz lament bo trzeba (nomen omen ?)kupe kasy wydać na lapanie i przechowanie pieskow.

 » ze co??? (mietek | 02-10-2014, 20:53:42)

Ludzie, pogielo was? Na co komu schroniska??? Dzieci glodne do szkoly chodza, emeryci na leki nie maja a wy o psach jakis skundlonych rozprawiacie? Lapac, usypiac i do wapna. Nalezy tez przywrocic mysliwym prawo strzelania bezdomnych psow i kotow. Nikomu te barachla niepotrzebne. Tylko beda smierdziec, halasowac i pchly roznosic...

 » Wojtyszki (Ola | 02-10-2014, 20:26:20)

Zamiast wysyłać psy do Wojtyszek do tej psiej umieralni i skazywanie ich na pewną śmierć ,bo żaden pies nie ma szans na adopcje i nigdy nie zobaczy domku ,wybudujcie schronisko dla zwierząt takie aby pies miał godne warunki do życia przecież to żywa istota która zasługuje na szacunek.

 » psy (.... | 02-10-2014, 17:03:46)

mówić dużo każdy może szczególnie przed wyborami ,niech się pospieszą bo choćby w takich Gębicach coraz więcej jest błąkających się po ulicach psów ,ale przecież jak to w Polsce bywa najpierw musi się coś stać by zostało to zauważone ,także nie gadać a robić coś z tym ...

 » koszty (xxx | 02-10-2014, 16:16:03)

Jestem całkowicie za. Kto wymyślił podpisywanie umowy z firmą z Łodzi. Nie można było z Białegostoku lub z Krakowa? Taniej jest przyjechać z Łodzi i złapać psa, później go przetransportować do Łodzi? No chyba nie. A gdzie ma być przetrzymywany pies do czasu przyjazdu kogoś z Łodzi. Mam go zabrać do domu? Komu teraz zgłaszać, że koło domu kręci się bezdomny pies, który niekoniecznie musiał być przez właściciela wyrzucony, mógł się po prostu zgubić.

 » schronisko (jk | 02-10-2014, 15:10:50)

należy zrobić jedno profesjonalne schronisko dla 4 gmin całego powiatu, będzie tańsze w utrzymaniu, na pewno zgłoszą się wolontariusze do pracy sama mam taki zamiar

 » schronisko (Ania | 02-10-2014, 12:28:58)

Utworzenie schroniska na terenie gminy to nie jest zły pomysł ,ale niech będzie to schronisko z prawdziwego zdarzenia ,niech psy maja tam godne warunki . Zbudowanie samych boksów dla psów to nie jest rozwiązanie powinny mieć budy ocieplone ,psy powinny być dobierane pod względem wielkości i agresywności,a by nie dochodziło do niepotrzebnych spięć ,powinna być utworzona kwarantanna dla psów które się zagubiły a właściciele ich szukają i co najważniejsze odpowiednia opieka weterynaryjna i odpowiedni ludzie do tej pracy co mają serce dla zwierząt a nie znaleźli się tam z przypadku. Takie psy z mniejszych schronisk mają większe szanse na adopcje i nie trafią do takich umierali jak schronisko w Wojtyszkach.

 » schronisko (pieski, kotki | 02-10-2014, 12:03:56)

Uważam ,ze schronisko powinno być nawet ludzie mogą pomagać w utrzymaniu zbiórka legowisk, misek,a nawet karmy dla zwierząt.Po utracie swojego zwierzaka,zamiast szukać gdzieś wezmą z schroniska .

 » schronisko potrzebne od zaraz (zibi1960 | 02-10-2014, 10:10:42)

Schronisko w Mogilnie jest bardzo potrzebne.Już nie mogę się doczekać kiedy adoptuję jakiegoś nieboraka mogilniaka

 » psy (niki | 02-10-2014, 07:18:41)

radzę poczytać najpierw = www.obrona-zwierzat.pl/wojtyszki.html a potem zastanowić się nad wysyłaniem tam psów !!

 » psy (niki | 02-10-2014, 07:15:55)

jak można dopuścić do tego żeby psy z Waszego powiatu trafiały do Wojtyszek ?????? chyba nikt z osób zajmujących się odsyłaniem tam ich nie zainteresował się opinią na temat tego "hotelu" !!!! najlepiej odłowić i odesłać i uważać sprawę za załatwioną !! zacznijcie czytać o Siemińskim, a nie tu robić reklamy Wojtyszek !!!!

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Areszt za podpalenie (0)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (25)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (8)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (38)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (64)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
 » Zostań policjantem (7)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ