Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Polityka

"Nie" dla rozdawania publicznej kasy

2015-01-27 22:26
 

Zdaniem radnego Pawła Molendy komunalna spółka MPGK, jako gminna własność nie powinna zajmować się sponsoringiem innych podmiotów. Radny twierdzi, że wielu mieszkańców jest oburzonych z tego powodu.

Radny Rady Miejskiej w Mogilnie na posiedzeniu komisji zakomunikował swój sprzeciw w kwestii sponsoringu Mogileńskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Mogilnie na rzecz innych podmiotów, m.in. sfinansowania agregatu chłodniczego do kaplicy cmentarnej w Mogilnie.

Jak tłumaczy radny Paweł Molenda - mieszkańcy gminy Mogilno buntują się, z uwagi na fakt podnoszenia cen wody przez MPGK i tym samym wydawania pieniędzy na sponsoring.

- Spółka, gdzie właścicielem jest gmina nie powinna zajmować się sponsoringiem. Powinny się tym zająć firmy prywatne, które mają nadwyżkę pieniędzy. (...) Wielu mieszkańcom nawet jest ciężko zapłacić za wodę, a pan wydaje na sponsoring - mówił radny Molenda.

Prezes MPGK, Artur Lorczak w odniesieniu do słów radnego wyjaśnił, iż mogileńska spółka jest w stanie utrzymać bardzo niską cenę wody i wypracowany został wysoki spadek cen ciepła. Jako niezrozumiałe jest jego zdaniem sugerowanie, że spółka MPGK działa na szkodę mieszkańców.

- Żadnej darowizny nie jestem w stanie i nie mam zamiaru dawać bez opinii pana burmistrza i rady nadzorczej. Jeżeli pomagamy, to pomagamy czemuś, co jest w gminie. Zawsze jest ten aspekt dla kogo dajemy - dajemy gminie - mówił Artur Lorczak, prezes MPGK.

Paweł Molenda wspomniał również, że prywatny sponsoring nie budzi emocji, w porównaniu do pieniędzy przeznaczanych na sponsoring z zasobów gminnych.

- Jeśli do prywatnej osoby ktoś się zwróci, on decyduje sam. Tutaj zawsze będzie dyskusja, dlaczego było dane na sport, a nie na coś innego (...) - mówił Radny.

- Zawsze jest pytanie dlaczego nie ten, a tamten. To jest kwestia wyboru - wtrącił wiceburmistrz Jarosław Ciesielski.

Swoje zdanie podczas dyskusji wyraził także radny Grzegorz Stochliński.

- (...) Dzisiaj ani polski sport, ani kultura nie istniałaby i nie funkcjonowała, gdyby nie spółki skarbu państwa - powiedział radny Stochliński.

Ponadto Artur Lorczak wyjaśnia, że każdy, kto zgłosił się do spółki MPGK z prośbą o dofinansowanie, oprócz osób prywatnych, nie został pozostawiony bez pomocy.

Największe emocje budzi sponsorowanie działań sportowych przez "komunalkę", a głównie Pogoni Mogilno. Radny Molenda uważa, że pieniądze przeznaczane z budżetu gminnego powinny wystarczyć na utrzymanie klubu sportowego, a sponsoring winien być pozyskiwany od prywatnych firm, a nie spółki gminnej.

- Panie radny, jak mnie pamięć nie myli, to w zeszłym roku na zakup strojów przekazaliśmy dla klubu 1000 albo 500 zł i tyle poszło na sport (...) Ja nie wiem dlaczego mówicie o sporcie - mówił burmistrz Leszek Duszyński.

Ten sam temat powrócił również na obrady czwartkowej sesji Rady Miejskiej w Mogilnie, kiedy podejmowano decyzję o podniesieniu stawek za wodę i ścieki.

- Spółka komunalna nie powinna zajmować się sponsoringiem, bo te pieniądze są zbierane z mieszkańców. Pan prezes mówił, jakie kłopoty są ze ściągalnością, bo tu podnosimy, a tam rozdajemy. Społeczeństwo na to się buntuje, tak nie powinno być - twierdzi radny Molenda.

Swoje oburzenie wobec wypowiedzi radnego wyraził prezes Lorczak, który zwracał uwagę na fakt sponsorowania przez spółki skarbu państwa m.in. drużyn sportowych. Prezes "komunalki" zauważył, że duże mogileńskie firmy najprawdopodobniej nie udzielają sponsoringu i gdyby nie gminna spółka, to nie byłoby komu wspierać sportu i mieszkańców. Artur Lorczak zaprezentował radnym pismo od Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w Mogilnie w sprawie wsparcia finansowego.

- Rozumiem, że mam powiedzieć, że zdaniem pana (chodzi o radnego Pawła Molendę - przyp. red.)/państwa nie pomogę. Pomogę dopóki będę mógł i dopóki mi pan burmistrz nie zabroni - mówił oburzony prezes Lorczak.

Paweł Molenda pomimo tego, nadal twierdził, że sponsoringiem nie powinna zajmować się spółka, a prezes MPGK, zarabiający rocznie ponad 135 tysięcy złotych (dane za 2013 rok - przyp. red.) powinien wykładać z własnego portfela.

- Pan może wspomóż, ma pan pensję, może pan z tej pensji rozdawać i nikt się nie będzie tego czepiał. (...) Jeżeli pan teraz pyta, czy dać, czy nie dać - to widocznie pan bierze za dużo za usługi, że ma pan nadwyżki! - zakończył Paweł Molenda.

Całość dyskusji pomiędzy Arturem Lorczakiem a radnym Pawłem Molendą podsumował burmistrz Mogilna.

- Każdy może być oceniany, ale nie rozumiem tu wystąpienia pana Lorczaka. (...) MPGK to nie jest prywatny folwark pana Lorczaka (...) - powiedział burmistrz Leszek Duszyński.

Warto zaznaczyć, że radny uważa, że zakup agregatu chłodniczego na mogileński cmentarz powinno być dofinansowane z budżetu gminy, ponieważ służy on mieszkańcom. Według Pawła Molendy decyzję o przekazaniu 16 tysięcy złotych mieliby podjąć radni. Jednak, jak powiedział burmistrz Duszyński, nie jest to zadanie własne gminy i jedynym sposobem dofinansowania parafii była darowizna przekazana przez MPGK. (AS | fot. PK)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [75]» dodaj komentarz   

 » pogoń (mieszkańcy | 07-02-2015, 16:44:17)

Ja i moi liczni przyjaciele dziękujemy panu Leszkowi Duszyńskiemu za przekazanie pieniędzy na sport i prosimy o zwiększenie transzy pieniężnej gdysz sport w mogilnie jest jednym z najważniejszych życzy!

 » rozmowy Polaków z Mogilna (Obywatel 50 plus | 03-02-2015, 20:50:52)

Drodzy rozmówcy kruk krukowi oka nie wykole i tak jest u nas, Duszyński trochę się przestraszył słów Molendy i od razu zripostował ,że nie prywatny folwark , to już było za dużo są od siebie zależni ,żeby jakieś stołki leciały , wszystko pod publikę. Kto powołuje RN komunalki?-jednoosobowo Bur. . Kto powołuje zarząd komunalki ? - rada nadzorcza Kto powołuje i odwołuje " nasze słoneczko" myślę ,że trochę szacunku przydało by się do mieszkańców - chyba już za długo rządzą ????

 » Panie Radziu (Zdzisiu Szyderca | 03-02-2015, 18:08:33)

nie wiem czy muszę pamiętać, po co mi takie informacje?.W księgowości u nich nie pracuję... Skoro jeden dał na polecenie drugiego i ta informacja Twoim zdaniem jest prawdziwa to kij im w oko :-). Jeden drugiemu nakazuje, tamten daje,ten zabiera a i tak ręka rękę myje (co by nie powiedzieć pod czystą wodą - bo taka z kranu leci).Z.

 » premie (Radziu | 03-02-2015, 13:00:34)

Panie Zdzisiu Szyderco, może pamiętasz ile prezes MPGK Lorczak, na polecenie burmistrza Duszyńskiego przekazał kasy (chyba 2 lata temu) na premie dla piłkarzy Pogoni? Czy nie było to ok. 20 000 zł?

 » za takie teksty (Zdzisiu Szyderca | 02-02-2015, 16:09:30)

wyczuwam zmiany na stanowiskach, pół roku i gabinety prezesów zostaną odświeżone. Brawo CMG - wyraz twarzy na zdjęciu - widok bezcenny. Pozdrawiam, lekko zawiedziony obniżonym ciśnieniem wody w kranach - w Padniewie nie lei tak jak leciało :-) Przykręcają zawory w MPGK czy jak? Z.

 » dyscyplina (Tadeusz | 02-02-2015, 10:50:32)

Skoro pan burmistrz Duszyński mówi, że MPGK to nie prywatny folwark prezesa Lorczaka, to się pytam, jakie konsekwencje wyciągnął wobec tego prezesa? A ciekawe, jaką rozmowę dyscyplinującą przeprowadził L. Duszyński ze swoim zastępcą J. Ciesielskim, szefem rady nadzorczej MPGK w kwestii tego sponsoringu?

 » do anna (ha ha | 02-02-2015, 08:07:05)

anno alez ty dziecinna:))))))

 » HA HA (ANNA | 01-02-2015, 21:30:28)

HA HA ILE TY MASZ LAT .ALBO ,MAŁO LAT ALBO TEŻ ZŁODZIEJ.ZBYT DŁUGO I ZBYT CIĘŻKO PRACUJĘ NA ZŁODZIEJSKĄ WŁADZE.MAM TEGO DOŚĆ .

 » agregat (olek | 01-02-2015, 12:24:34)

PROBOSZCZ E.Jaworski kwote 16000zl uzyskal ze zbiorki na agregat,ktora oglosil podczs ogloszen duszpasterskich w m-cu listopadzie.dlaczego wiec podnoszono ten temat na sesji rsdy miejskiej.Wszyscy uczestnicy mszy slyszeli z ust proboszcza podziekowanie za zrozumienie problemu.Agregat zostal wymieniony.

 » chłodnia (obserwator | 01-02-2015, 11:23:14)

Ludzie to wy nie wiecie że po odejśćiu Proboszcza kś.Jaworskiego na emeryturę,cmentarz i chłodnia idzie w zarząd komunalki

 » .....................o Strzelnie (gosc | 01-02-2015, 10:42:53)

to prawda ze Strzelno chetnie odda Matczaka do Mogilna/-tylko problem bo Mogilno raczej chyba nie teskni za tym panem a przez te 4 lata to Strzelno pojdzie w zapomnienie.

 » do Bartka (08 | 01-02-2015, 10:18:36)

cennik jest na cmentarzu

 » chłodnia (bartek | 31-01-2015, 22:59:54)

kogo ta chłodnia i kto płaci i kto bierze za nią pieniądze i ile pieniędzy za dobę biorą ?

 » ..... (urszula | 31-01-2015, 20:56:35)

Molenda, ze zboża konik na biegunach,♫ wymacał firme stroi cwaniaka i rolników oszuka. ....... Molenda! go go pałer rangers.

 » "Nie" dla rozdawania publicznej kasy (ze Strzelna | 31-01-2015, 20:14:47)

Panie Molenda, nie wiem czy ma Pan rację. Być może ma Pan jednak trochę racji.Uważam jednak, że nikt z Polskiego Stronnictwa Ludowego nie ma moralnego prawa atakować władz gminy Mogilno za "rozdawanie publicznej kasy". Zobaczcie wreszcie co robi wasz człowiek z PSL w Strzelnie! Jeśli nie odpowiada wam Duszyński, to zabierzcie sobie ze Strzelna do Mogilna Matczaka. Wtedy i Wy, i my będziemy zadowoleni! Niech Pan wreszcie zobaczy ja wygląda Strzelno rządzone przez PSL!!!!!

 » do bond'a (mietek | 31-01-2015, 20:10:16)

Jak to na co??? Na rowne oranie pola na ktorych srodku stoi ta szkola, na malowanie kraweznikow na kolor betonowy.... Przeciez wiejska szkola na srodku pola musi wygladac...

 » do roboty Bond (Agent 07 | 31-01-2015, 20:04:06)

Bond! Ale żeś pier***lnął, jak łysy o beton! Fakty! Fakty człowieku. Takiś BOND to wyjaśnij temat!

 » prezes (jack | 31-01-2015, 17:21:01)

Ciekawe jakby prezesowi MPGK w jego prywatnym domu deszcz na głowę padał czy też by dachu nie naprawił.Najlepiej na hali niech sobie biurko ustawi jak mu to nie przeszkadza.

 » !!!!!!!!!!!!!!! (bond 07 | 31-01-2015, 14:00:14)

A na co wydaje pieniądze fundacja powiatu mogileńskiego (Bielice)? Miała finansować szkołę w Bielicach a nie robi tego. Chyba finansuje PSL?

 » do anna (ha ha | 31-01-2015, 09:56:05)

Siebie wyslij...może taka praca nauczy "ciebie" szacunku do drugiego człowieka.

 » do internauty "jack" (Wielkopolanin | 30-01-2015, 22:24:28)

W minionej kadencji, jako radny RM w Mogilnie zadałem prezesowi Lorczakowi pytanie, dlaczego skoro tak dobrze działa spółka pod jego kierownictwem, to dlaczego ma zarwany dach na hali i dlaczego go nie naprawia, przecież jest to majątek NASZ, wszystkich mieszkańców naszego miasta i gminy, a który to majątek spółka otrzymała w praktycznie w nieodpłatne użytkowanie i powinna o niego dbać! Prezes odpowiedział mi, że hala jest mu niepotrzebna a dach zbędny. Bez komentarza.

 » radny nieporadny (zart | 30-01-2015, 19:34:37)

Gomzo,lepszego zartu nie czytalem,o cale 4 lata za duzo.Nie godze sie na placenie z naszych podatkow diet dla radnych-nieporadnych

 » MPGK (jack | 30-01-2015, 15:17:37)

A może by tak MPGK naprawiło swój dach nad halą przy drodze skoro mają takie nadwyżki zamiast sponsorować księży,aż strach patrzeć jak się przejeżdża

 » aktualny (ewa | 30-01-2015, 14:46:40)

DROGA REDAKCJO CMG24! Proszę nie wstawiać więcej zdjęć z tymi mogileńskimi słońcami fałszywymi!!! Rzygać się chce jak widzę te mordziaki złodziejaki,,,,,

 » hojność Leszka (Mecenas | 30-01-2015, 13:41:24)

Nie jestem wielbicielem burmistrza Mogilna, a tym bardziej jego kumpli poobsadzanych na intratnych stanowiskach w gminie (wymieniać nie będę bo lista jest zbyt długa).Nie jestem wielbicielem, bo jeżdżę trochę po Polsce i świecie i wiem,a przede wszystkim widzę, że inni w tym czasie poszli zdecydowanie dalej. MPGK jest spółką gminną i rada miejska może jej podskoczyć! Radni, komisja rewizyjna mogą kontrolować spółkę tylko w zakresie tych kwot pieniędzy, które idą z budżetu gminy na dokapitalizowanie spółki. Mogą też kontrolować spółkę poprzez np. .... sprawdzanie faktur, które spółka wystawia Gminie Mogilno za wykonanie konkretnej usługi czy zamówienia. Radni nie mają prawa i mocy aby sprawdzać wszystko to co dzieje się w finansach spółki. Po to jest rada nadzorcza spółki i zasiadający w niej przedstawiciel burmistrza (gminy) - w tym przypadku jest to zastępca burmistrza Mogilna, który jest szefem rady nadzorczej. Przedstawiciel burmistrza (gminy) w radzie nadzorczej gminnej spółki MOŻE ale NIE MUSI otrzymywać wynagrodzenia za zasiadanie w tej radzie. Tak mówi prawo! W przypadku mogileńskiego MPGK burmistrz Duszyński hojnie, bo nie ze swojej kieszeni, wynagradza swego zastępcę kwotą 35 000 zł rocznie za zasiadanie w tej radzie.

 » sport (leszek | 30-01-2015, 13:02:28)

dlaczego dotacja na sport w mogilnie jest taka mała. Dbajmy o młodzież sport dla wszystkich wszystko dla sportu.

 » obłudzie (dość | 30-01-2015, 11:24:45)

Parafia za korzystanie z kaplicy i chłodni każe sobie słono płacić, to dlaczego nie stać jej na wymianę agregatu? łatwy rachunek do policzenia ile na chłodni i kaplicy zarabia rocznie

 » Dp "ten z prawej" (obserwator | 30-01-2015, 08:37:15)

Widocznie Twoim wyznacznikiem tez jest ten portal skoro zabierasz na nim głos . Dwulicowcu !!!

 » LORCZAK (ANNA | 30-01-2015, 01:06:27)

DLACZEGO ODSYŁAM LORCZAKA DO GN*JU - NIECH ZOBACZY JAKA TO CIĘŻKA PRACA I ZA ILE .

 » dalej (143 | 29-01-2015, 22:31:09)

palukitv.pl/teksty/przestrzen-lokalna/inne/24649-traja-przesluchania-swiatkow.html

 » Cała prawda (142 | 29-01-2015, 22:16:45)

Wiecie drodzy mieszkańcy że gmina przegra w sadzie ze Sanikontem i bedzie placić poteżne pieniądze odszkodowania a pan wice burmistrz na łamach gazety PAŁUKI odpowiada radnemu ktory się zapytał jak sprawy ze Sanikontem wyglądają odpowiedział że sanikont chce dojść do ugody i nie ma co sobie tą firmą sprawy zajmować, a to jest nie prawda bo ma argument y w ręce. Moze radni przejadą się do sądu posłuchać sprawy to się dowiedzą calej prawdy o konflikcie miedzy naszą gminą a Sanikontem. Uklady między gminą a MPGK zawsze były i bedą pranie brudnych pieniędzy jak w mafi.

 » klasa (ha ha ale tu dno | 29-01-2015, 21:50:05)

tu to sie mozna teorii dowiedzieć. .najpierw ubliża sie osobie i posyła sie ją do g...a później sie pisze, że to z klasą...

 » kruki (lkj | 29-01-2015, 21:42:48)

do parafianina brawo to chcialem napisac ,a tak od siebie niech bloki ociepla ,chodniki zrobia nowe parking bo na slowackiego to wszystko wola o pomste do nieba ,i wiecznie sie slyszy nie ma pieniedzy a na sponsorowanie i dupy lizanie maja

 » oj tak (ha ha | 29-01-2015, 18:46:58)

Oj tak z ciebie uw mozna sie ubawic...a do klasy tobie daaaaleko:)))))):

 » Vicek (mag | 29-01-2015, 18:33:33)

a C.. slak to w MPGK to chyba w radzie nadzorczej albo w jakim zarządzie jest i kroi pare tysi za to ale fucha biore bo jestem. Pewnie sponsorzy to do lodówy jakiś rabat dostaną albo będzie promocja jakaś.

 » do ha,ha (UW | 29-01-2015, 17:21:53)

Chociaż zmieniasz nick i tak wiadomo,że pisze ta sama osoba.I na pewno odpowiedź moja jest z klasą,a nie z błędami.I do tego ubawić się można.........

 » ceny obniż (ja | 29-01-2015, 16:01:42)

q*wa!!! sponsor z nieswojego daje spółkowy biznesmen!!! Sprzedaj dom, samochód i im daj społeczniku wielki

 » całe szczęście (Ten z prawej | 29-01-2015, 15:49:45)

Burmistrz to osoba inteligentna i całe szczęście nie czyta takiego śmietnika. Nie dla wszystkich cmg to życiowy wyznacznik, większość ma swoje pasje zainteresowania itp.,czego przykładem były listopadowe wybory gdzie mieszkancy pokazali że mają swój rozum i swoje poglądy i na nic sie zdały te śmieszne wypociny tu.

 » Cieślak powinien na kopach wylecieć (hiltlerjugend | 29-01-2015, 14:28:25)

no weźcie tego Cieślaka! przecież tego łba nie da się słuchać. Leszek po co go trzymasz?

 » taka refleksja... (jahn | 29-01-2015, 14:20:31)

Pan Duszyński w listopadowych wyborach startował z poparcia PLatformy,pan Lorczak z PiS-oj jak szef Kaczyński by wiedział jaka koalicja po wyborach.....strach się bać...:))

 » pan Lorczak (big | 29-01-2015, 12:08:43)

Za takie posunięcia ze strony prezesa MPGK ewidentnie kwalifikuje się to do prokuratury.Dlaczego publiczne pieniądze zostały przekazane bez zgody radnych reprezentujących nas wszystkich.Widocznie pan Lorczak jest ponad prawem i robi sobie z nas debili.

 » dno (haha | 29-01-2015, 11:41:51)

uw na szacunek to trzeba zasłuzyc. ty i anna pokazujecie swoja klasę. ......

 » do gomez (td | 29-01-2015, 11:02:13)

Ale o kogo Ci chodzi? O bylego radnego miejskiego, który kandydowal do RADY MIASTA? Nie dziwię się, że się nie dostał, jeśli ktoś po czterech latach zasiadania w radzie nie rozróżnia rady MIEJSKIEJ od rady MIASTA!!!

 » trzeba było... (gomez | 29-01-2015, 09:27:54)

Wybrać na radnego Waldemara K. a nie byłoby takich sytuacji.To dobry i uczciwy człowiek.

 » sesja (załamana | 29-01-2015, 09:20:08)

Pod pieknym imieniem Anna nie kryje sie subtelna kobieta. To dno!!!! Jestescie ohydni. Zajmijcie się czymś pożytecznym . Już nigdy nie wejdę na CMG24. Jeszcze raz dno !!!

 » do nicku poziom (UW | 29-01-2015, 08:33:01)

Z tym poziomem to u Ciebie nie najlepiej,bo "ciebie",jak pisze się do kogoś, to z dużej litery.A druga sprawa.Osoba o nicku Anna napisała szczerą prawdę.Słowo "g....",jest prawdziwe.Można to nazwać bardziej delikatnie,a mianowicie "ściek komunalny",ale i tak oznacza to samo.Anny nie odsyłaj do "g",poniewaz to stanowisko jest zajęte.Ha,ha.

 » z boku (poziom | 28-01-2015, 23:37:05)

Poziom komentujacych sięga dna. No ale cóż. ...jaki portal taki poziom komentujacych. Przykre ale prawdziwe. Szanowna Anno czy ciebie rodzice chociaz troche wychowali? Troche szacunku do drugiego człowieka, bo jak piszesz do g....to owszem ale takich ludzi jak ty.

 » kanał (lila | 28-01-2015, 22:49:15)

Na kanalizację nie ma pieniędzy w gminie a na sport to i owszem.

 » mpgk (m. | 28-01-2015, 22:44:44)

Może pan Prezes mógłby "zasponsorować"kilka śmietników dla gminy? W centrum to się jeszcze go znajdzie ale na obrzeżach miasta tragedia. Benedyktynska lub Konopnickiej np, takie dlugie ulice a po 1 smietniku.

 » oni byli przeciwni (Gigi | 28-01-2015, 22:29:05)

Z tego co wiem, to tylko radni PSL-owcy nie głosowali za podwyżkami wody i kanalizacji.

 » P.MOLEDA (ANNA | 28-01-2015, 22:02:56)

LORCZAK DO GN***U

 » chlodnia (max | 28-01-2015, 21:30:15)

powiem krótko ZŁODZIEJE ZŁÓDZIEJE ZŁODZIEJE ZŁODZIEJE samorządowe GNIDY bez wstydu i honoru ży.....ć się chce na ich widok pod sci......ę z nimi!!!!!!!!!

 » podatki i opłaty (mogilnianin i podatnik | 28-01-2015, 20:19:13)

podatki i opłaty za wodę, ścieki, wywóz śmieci itd. są to pieniądze które płacimy wszyscy nie do prywatnej firmy ,jeżeli potrzeba na remont dachu ,uzupełnienie odpadających tynków lub jakąkolwiek najmniejszą naprawę to MPGK niema jak zwykle funduszy przecież to nie są pieniądze obywateli płacących co miesiąc rachunki [ale nie zapłać jeden m-c za mieszkanie to już ponaglenie przychodzi do domu i wielkie oburzenie że nie płacimy] ale to nic przecież co [mi] zrobią jak wydam pieniądze które powinny iść na remonty itd... zasponsoruję coś tu coś tam -tu [będę] miał chody u księdza a tam u kogś innego jak pujdę coś gdzieś załatwić to już mam znajomości tu coś za darmo tu za inne... KATEGORYCZNIE SIĘ NIE ZGADZAM BY MPGK LUB INNE INSTYTUCJE KTÓRE OPERUJA PIENIĘDZMI ZEBRANYMI OD PODATNIKÓW SPONSOROWAŁY CO KOLWIEK I NIE MA TU TŁUMACZENIA CZY JEST TO SPORT CZY INSTYTUCJA KOŚCIELNA ITP TO SĄ PIENIĄDZE NA INWESTYCJE I REMONTY [MOŻNA KUPIĆ POJEMNIKI NA POPIÓŁ, UZUPEŁNIĆ TYNKI NA OCHYDNIE WYGLĄDAJĄCYCH KAMIENICACH NIE REMONTOWANYCH OD KILKU A MOŻE OD KILKUDZIESIĘCIU LAT WYMIENIĆ DRZWI WEJŚCIOWE OD KLATKI LUB DOMU MÓGŁ BYM TAK PISAĆ DO RANA ... WIĘC W IMIENIU SWOIM A PEWNIE I KILKU TYSIĘCY INNYCH PODATNIKÓW NIE PROSZĘ A ŻĄDAM BY PIENIĄDZE KTÓRE MOŻNA WYKORZYSTAĆ NA INWESTYCJE PODOBNE DO WYMIENIONYCH PRZE MNIE NA TO ZAINWESTOWAĆ A NIE NA COŚ NIE MAJĄCEGO NIC WSPÓLNEGO Z NIMI TO SĄ PIENĄDZE Z OPŁAT I PODATKÓW [NO I OCZYWIŚCIE TRZEBA ZROBIĆ PODWYŻKĘ ZA WODĘ ŚCIEKI ŚMIECI, CZYNSZ,...ITD A PRECIĘTNY KOWALSKI CO CO MIESIĄC KOMBINUJE JAK TU ZNOWU ZAPŁACIĆ RACHUNKI -BUM A TU PODWYŻKA -KOWALSKI ZAŁAMKA A TU BUM SPONSORING -BUM KOWALSKI NA PEWNO K--WA SKACZE Z RADOŚCI ŻE MA 1500 ZŁ JEST PONAGLANY DO PŁACENIA OPŁAT I ZAMIAST ZA PIENIĄDZE Z NADWYŻKI POSZŁY NA TO CO POWINNY IDĄ NA WSZYSTKO INNE AZ CHCE SIĘ ŻYĆ W TYM PIĘKNYM KRAJU GDZIE LICZY SIE KUMOTERSTWO I STOŁKI ZAJMOWANE PRZEZ CZŁONKÓW RODZIN BO ZWYKŁY KOWALSKI MOŻE LICZYĆ TYLKO NA PODWYŻKI ALE OPŁAT I PODATKÓW NO I PENSJI RADNYCH TUZ PO WYBORACH BAJKA PERSPEKTYWY POZDRAWIAM WSZYSTKICH !

 » powiat (do juras | 28-01-2015, 18:05:29)

No patrz prawie taka sama kwota. Cały czas jedzie sie na burmistrza a powiacik nic nie lepszy

 » Polak (Komuna | 28-01-2015, 17:44:37)

Komunalka = Komuna. Panu Lorczakowi chyba pomieszał się czasookres. Komuna już minęła, choć widac po jego działaniach, że zyje w minionej epoce. Zabiera szaraczkom, a rozdaje innym pieniądze z podatków. Takim sponsoringiem powinny sie zająć prywatne podmioty.

 » Popieram Pana Molendę. (Mogilno | 28-01-2015, 17:39:35)

W 100% zgadzam się z opinią p. Molendy. Skoro Lorczak zarabia tak gigantyczne pieniądze to niech zapłaci za agregat na cmentarz ze swoich pieniędzy. Co to za rozdawnictwo publicznych, czytaj panie Lorczak - nie twoich pieniędzy? W normalnym cywilizowanym kraju już dawno poleciałby ze stołka. Normalnym ludziom podwyżki serwuje, a innym rozdaje PUBLICZNE pieniądze. Proszę o publikację nazwisk radnych, którzy zagłosowali za podwyżkami.

 » do powiat!!!!!!!! (Juras | 28-01-2015, 16:46:46)

A ja się Tobie pytam ile pan Leszek Słońce Mogilna odzyskał pieniędzy z oskubanej parę lat temu gminnej kasy? Ile kasjerka, która ukradła ponad 180 000 zł oddała dotąd gminie? Nawiasem, to nie prezes Lorczak czy spółka komunalna zasponsorowała cokolwiek. To MY mieszkańcy Mogilna i gminy to uczyniliśmy. Oczywiście bezwiednie.... utrzymując z naszych pieniędzy tę spółkę.

 » agregat (obserwator | 28-01-2015, 15:11:03)

Są firmy pogrzebowe oraz zarządca cmentarza i 4 parafie niech wspólnie zrobią zrzutkę i kupią ten agregat.To oni korzystają z chłodni a za pogrzeb kasują krocie.

 » taaa (mietek | 28-01-2015, 14:32:15)

No coz na focie widac ze jeden drugiemu sie pyta czy ma teraz kleknac pod stolem czy pozniej.... Zenada totalna...

 » gdzie kasa? ???? (powiat!!!!!!!!! | 28-01-2015, 14:31:43)

TO SKORO TAK SIĘ WSZYSCY MARTWIA O PUBLICZNE PIENIADZE..CZY POWIAT ODZYSKAŁ 150 TYSIECY KTORE PRZELAŁ NIE WIADOMO GDZIE ,o czym pisały pałuki.NIE SPRAWDZAJAC NUMERU KONTA?????? PYTAM I ZADAM ODPOWIEDZI

 » chlodnia (max | 28-01-2015, 13:53:06)

Jaja sobie robią te cwaniaki z ratusza pieniądze MAFI czarnej MAFI chcą dawac niech sie czarnuchy wezmą za uczciwa parace a nie dychają na pueniądze spoleczenstwa i nie płacą żadnych podatków rozbijają sie pieknymi autami itp. Prosze podać mi przyklad innej religi gdzie tak niby duchowni skubią swoich wiernych z pieniedzy i do tego robią to w niby imie BOGA .moim zdaniem to jedna wielka banda złodzieji i oszustów kturym za dużo dano przywileji dac im jeszcze immunitety i broń to wtedy zobaczycie na co ich stać

 » Brawo Panie Molenda (mieszkanieccmg | 28-01-2015, 13:19:44)

Dziekujemy Panie Molenda ! Jestem (oraz moi liczni znajomi) Panu niezwykle wdziéczny, ze poruszyl Pan ten temat, Zgadzam sie z Panskim zdaniem w 100% !! Stwierdzam, ze jest Pan czlowiekim na wlasciwym miejscu. Dziekuje i pozdrawiam. Zycze wytrwalosci w dalszym dzialaniu na rzecz mieszkancow naszej gminy !!!

 » Brawo Panie Molenda (mieszkanieccmg | 28-01-2015, 13:18:36)

Dziekujemy Panie Molenda ! Jestem (oraz moi liczni znajomi) Panu niezwykle wdziéczny, ze poruszyl Pan ten temat, Zgadzam sie z Panskim zdaniem w 100% !! Stwierdzam, ze jest Pan czlowiekim na wlasciwym miejscu. Dziekuje i pozdrawiam. Zycze wytrwalosci w dalszym dzialaniu na rzecz mieszkancow naszej gminy !!!

 » kasa (ogier | 28-01-2015, 12:13:28)

widzę rodzinna fotka szwagrów takie jest całe mogilno fajna rodzina

 » Czynsze w SM (Beeee | 28-01-2015, 11:43:45)

A tymczasem sąsiad mi mówi, że Spółdzielnia w Mogilnie nie ściąga zadłużeń za opłaty mieszkaniowe, jak ktoś ma mniej niż 2500 złotych zadłużenia. Pani w księgowości mu powiedziała. A my płacimy

 » prezes Lorczak (vigo | 28-01-2015, 10:14:15)

Panie prezesie Lorczak dokąd by nieszły te pieniądze czy na sport czy na podlizanie sie księdzu i pokazanie ludziom jaki ja jestem chojny,to są pieniądze mieszkańców i oni je płacą.I zawsze my mieszkańcy będziemy w tym poszkodowani

 » MPGK (mog | 28-01-2015, 09:55:40)

Widać że w tej komunalce ludziom to się w d...ch przewraca od nadmiaru kasy,jeśli jest tak dobrze z finansami to nie podwyższajcie oplat za wode, ścieki,zainwestujcie w sprzęt bo za chwilke usłyszymy że komunaka niema czym zbierać śmieci lób oczyszczalnia jest do remontu i będzie wielkie larum bo niema na remont.Panie prezesie patrzeć troche do przodu a nie przeżerać wszystko na bieżąco

 » coś kręcą (Yogi | 28-01-2015, 08:42:09)

- Każdy może być oceniany, ale nie rozumiem tu wystąpienia pana Lorczaka. (...) MPGK to nie jest prywatny folwark pana Lorczaka (...) - powiedział burmistrz Leszek Duszyński. LUDZIE! TO JAK TO SIĘ MA DO TEGO, ŻE PREZES MPGK MÓWI, ŻE WSZYSTKO UZGADNIA Z BURMISTRZEM I SPONSORUJE ZA DUSZYŃSKIEGO ZGODĄ? Wg mnie są to wszystko pokrętne wypowiedzi zarówno burmistrza jak i prezesa. Ja jako obywatel tego miasta chciałbym znać skalę sponsoringu za 2014 r. ewentualnie od początku działania spółki. Panie Molenda, niech pan zapyta o to na sesji. Poza tym czy to prawda, że spółka nie wygrywa żadnych przetargów np. budowę sieci wodociągowych bo jest za droga w wykonastwie? Jestem ciekaw ile burmistrz dopłaca tej spółce do wywozu śmieci. Pytań wiele.

 » woda (do hojność | 28-01-2015, 07:20:37)

masz rację,komunalka powinna inwestować w rozwój.Ile ludzi nie ma wody nie mówiąc o kanalizacji.21 wiek a tu takie zacofanie.1-na ulica na wieś ma kanalizę a 5 pozostałych już nie.Co obchodzi mnie Mogilno.Tam zawsze idzie kasa,na wiochy nie starcza i w tę stronę nikt nie patrzy.A przecież ja wiochmen też płacę za wodę!!!

 » pomyłka (gorilla | 28-01-2015, 06:17:06)

10 lat więzienia za kradzież pieniędzy obywateli dla zarządcy komunalki. ZŁODZIEJ. to jest oczywiste iż ludzie płacący za oczyszczenie wody jeśli płaca za dużo, skoro zakład miał nadwyżki to powinni nadwyżkę oddać. jednak to jest mniejszy problem. bo mało tego ze ukradł to jeszcze wyprał pieniądze w wspólnie z sektą zwaną kościołem katolickim. za to następne 10 lat. jednak najgosze w tym wszystkim jest to, że paru nieludzi rządzi w ten sposób gminą.

 » . (wielki elektronik | 28-01-2015, 06:06:54)

brawo panie Molenda ! czas przyjrzeć się wydawaniu publicznych pieniędzy

 » sponsoring MPGK (ajr | 27-01-2015, 23:37:23)

A gdzie są pieniądze kasowane za przechowywanie zwłok? By było na nowy agregat.

 » Sponsorowanie (Parafianin | 27-01-2015, 23:17:58)

Nie rozumiem dlaczego nie zakupiono agregatu z pieniędzy, które pobierają księża za pochówek. Jest w tym koszt przechowywania zwłok. Do tego składka uczestników mszy pogrzebowej, za którą zapłaciła rodzina,inne opłaty związane z pogrzebem. To na pewno nie są małe pieniądze.

 » MPGK SSP! (PanTadeuszW3godziny | 27-01-2015, 22:53:05)

MPGK spółką skarbu państwa. Brawa dla radnego! 3 czy 4 kadencja i... No cóż, dyskusja wywiązała się trochę nieoczekiwanie, na kartkach z pytaniami i wypowiedziami o tym nie napisali, więc trzeba było z głowy...

 » hojność (Hiro | 27-01-2015, 22:51:44)

Spółka komunalna MPGK nie jest prywatnym folwarkiem pana prezesa Lorczaka i szefa rady nadzorczej viceburmistrza Mogilna Ciesielskiego. Spółka o ile wypracowuje zyski powinna je przeznaczyć na dalszy rozwój firmy i infrastruktury, która zarządza. Widać, że spółka ma kasę skoro funduje agregat, sponsoruje dożynki gminne, funduje premie dla zawodników Pogoni itd. itd. itd. Pytanie, dlaczego spółka nie modernizuje sieci wodociągowej, oczyszczalni ścieków, nie buduje przyłączy-sieci wodociągowej, kanalizacyjnej (te są budowane tylko z budżetu gminy!). A burmistrzowi nie wierzę, że z budżetu gminy nie można kupić agregatu na cmentarz. Przy okazji: w Mogilnie są aż 4 parafie które korzystają z kaplicy cmentarnej i tamtejszej chłodni. Chwała ks. prałatowi Jaworskiemu, że pobudował tę kaplicę. Wszystko się zużywa, agregat też. Uważam, że gdyby ogłoszono w 4 parafiach zbiórkę na ten cel, to kasa by się znalazła na agregat.

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Pobici w Kwieciszewie (11)
 » Nielegalny zrzut ścieków (28)
 » Zderzenie w Dąbrówce (5)
 » Krzesiński nadal starostą? (89)
 » Wyburzą budynki (6)
 » Zdrowe odchudzanie (0)
 » Przejażdżka z promilami (7)
 » JW: Zmiany w radzie (40)
 » STRZELNO: Radni wybrani (10)
 » POWIAT: Nowi radni (73)
 » MOGILNO: Wybraliśmy radnych (47)
 » WYBORY 2024: Strzelno (18)
 » WYBORY: Jeziora Wielkie 2024 (9)
 » WYBORY: Dąbrowa 2024 (30)
 » Wybory Samorządowe 2024 [Relacja] (147)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ