Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Radni przeciwni 28% podwyżce [TV]

2017-10-18 17:05
 

Za sprawą głosowania 12 radnych Rady Miejskiej w Mogilnie mieszkańcy nie będą musieli płacić więcej za śmieci. Pomimo tego rozmowy na temat podwyżek mają być nadal prowadzone.

Przed głosowaniem uchwały Klub Radnych Niezależnych i Polskiego Stronnictwa Ludowego zgłosił wniosek formalny o obniżenie zaproponowanych stawek do kwoty - 23 zł od osoby za niesegregowanie odpadów oraz 11,50 zł w przypadku wyboru sposobu selektywnego. Oprócz tego oba kluby wnosiły o dokonanie zmiany w dotychczasowym regulaminie dotyczącym utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mogilno.

- Jako klub Radnych Niezależnych wsparci klubem Polskiego Stronnictwa Ludowego przyjmujemy argumenty merytoryczne i finansowe prezesa MPGK, pana Artura Lorczaka, a co za tym idzie rozumiemy konieczność podniesienia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jednak biorąc pod uwagę sytuację społeczną i materialną niektórych mieszkańców naszej gminy nie do końca podzielamy wysokość proponowanych stawek. W związku z tym wspólnie składamy wniosek formalny w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty i proponujemy: stawkę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób nieselektywny w wysokości 23 zł miesięcznie od mieszkańca oraz stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeśli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny w wysokości 11,50 zł miesięcznie od mieszkańca. Ponadto wnosimy o powołanie zespołu, który zająłby się opracowaniem zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mogilno z dnia 22 czerwca 2016 roku - mówiła radna Ewa Szarzyńska.

Na słowa radnej bez wahania odpowiedział prezes Mogileńskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Mogilnie. Jego zdaniem w takim przypadku mogileńska spółka będzie na minusie 200 000 zł, zamiast wcześniejszych 600 000 zł.

- Kwota ta jest wyliczeniem na podstawie kosztorysu. Moim zdaniem nie powinniśmy wybierać na zasadzie kto da jaką kwotę. Stawka powinna być wyliczona na podstawie kosztorysu, analizy. Nie powinniśmy się chyba licytować. Tak naprawdę kwota niższa to są niższe przychody za to, co i tak spółka będzie musiała zapłacić. To znaczy, że spółka nie zanotuje stary 600 000 zł, jak nie będzie w ogóle uchwały, tylko zanotuje stratę 200 000 zł. Prosiłbym, żeby też dopowiedzieć skąd te 200 000 zł ma się wziąć, te brakujące - mówił Artur Lorczak.

Kluby radnych w związku z tłumaczeniem prezesa MPGK w Mogilnie postanowiły wycofać wcześniej złożony wniosek.

- Dziękuję za informację, w związku z tym wycofujemy swój wniosek - odparła radna Szarzyńska.

Za podwyżką opowiedzieli się: Teresa Kujawa, Łukasz Drzazgowski, Konrad Andrzejewski, Alina Dobersztyn, Elżbieta Sarnowska, Ewa Kwit, Grzegorz Stochliński, Piotr Kaźmierczak, Maria Lewandowska.

Przeciwni podwyżce byli: Karol Nawrot, Paweł Molenda, Katarzyna Barczak, Halina Gajewicz, Janusz Myszkowski, Michał Jakubowski, Barbara Lech, Maria Malczewska, Zbigniew Spólnik, Ewa Szarzyńska, Małgorzata Źrałka, Iwona Golis.

Zdaniem prezesa Artura Lorczaka wynik głosowania będzie miał związek z pogorszeniem się sytuacji finansowej spółki. Oprócz tego zatrudnieni tam pracownicy nie będą mogli liczyć na jakąkolwiek podwyżkę. Również blisko 600 000 zł mniej na koncie spowoduje znaczną wstrzemięźliwość inwestycyjną.

- Chciałbym się odnieść od państwa decyzji, ale także przy okazji przypomnieć początki powstawania MPGK. W 2008 roku część z państwa była przy tym i widziała to i podejmowała odpowiednią decyzję. ZGK zostało doprowadzone do ruiny finansowej. 10 lat pracowałem na to, żeby wyprowadzić najpierw firmę, dzisiaj mogę powiedzieć, że to się udało. Państwa decyzja spowodowała, że z zasady, niezależnie od tego, czy ilość śmieci wzrośnie, czy nie wzrośnie - spółka zanotuje stratę 600 000 zł. Państwo doprowadzacie spółkę do tego samego stanu, w którym ja zastałe firmę przychodząc tam. To jest bardzo przykre dla mnie i bardzo ważne dla mnie (...) To są decyzje, które atakują stabilność finansową waszej spółki. Można powiedzieć, że sobie strzelamy w kolano - mówił prezes Lorczak.

Według radnego Pawła Molendy zadaniem prezesa Lorczaka jest szukanie takiej gałęzi działalności, która sfinansuje braki w nierentownej części świadczonych usług. Oprócz tego sugerował, że rajcy powinni mieć porównanie przynajmniej dwóch ofert na wywóz odpadów.

- Nie zgadzam się z panem prezesem, który mówi, że wprowadzamy firmę do takiej sytuacji jaka była (...) W każdej firmie, ktokolwiek, cokolwiek prowadzi są gałęzie, które przynoszą zysk, są gałęzie dochodowe i niedochodowe (...) Mówienie o tym, że worki są nieważne, że wszystko jest nieważne - od kupki do kupki robi się duża kupa. Pańska kalkulacja jest tylko jednej firmy i ona nie przekonuje nikogo, że tak musi być. My nie mamy wyobrażenie, czy inna firma by to zrobiła taniej. Do pana obowiązków należy, żeby szukać w innych źródłach dochodu, a nie mówić radnym, że pan musi leasing spłacać. Sprzęt wzięty na leasing musi pracować na maksa (...) Nigdy nie powiedziałem i nie będę mówił że pan za dużo zarabia, ale pan zarabia tak jak wielu innych w Mogilnie godziwe pieniądze i pana obowiązkiem jest to, żeby szukać rozwiązania, żeby tym kosztom zapobiegać i rozwój był jak największy - skomentował sprawę radny Paweł Molenda.

Na zakończenie burmistrz Mogilna, Leszek Duszyński zaproponował, aby "usiąść i spokojnie porozmawiać jeszcze raz".

Podczas sesji prezes mogileńskiej komunalki przytoczył także dane obrazujące ilość śmieci ogółem odebranych od mieszkańców. W przypadku gminy Mogilno za 2016 rok jest to 6600 ton odpadów. Dla porównania w 2013 roku były to niecałe 4000 ton. Statystycznie 1 mieszkaniec gminy Mogilno oddaje rocznie 314 kg śmieci. Norma przyjęta w Polsce to statystycznie 285 kg/1 rok/1 osoba. Dla przykładu w pobliskim Strzelnie, według wyliczeń 1 mieszkaniec "produkuje" 175 kg odpadów komunalnych w ciągu roku. (AS)



REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [69]» dodaj komentarz   

 » Oświadczenia majątkowe (JJD | 24-10-2017, 18:47:44)

Wystarczy spojrzeć na oświadczenia majątkowe w bip mogilno. I tam widać że dyrektorki szkół przedszkoli zajmujące się dziećmi dyrektorki mops pracujący z ludźmi nie mają takich mega wynagrodzeń. A gość zajmujący się śmieciami i ściekami już takie ma. Ciekawe ile zarabiają pracownicy komunalki.

 » Śmieciowy nonsens (Leon | 24-10-2017, 18:37:21)

Kiedyś śmieci biodegradowalne (liście, łodygi i t.p.) były kompostowane na miejscu. Obecnie wozi się to ciężarówkami za Inowrocław. Tym sposobem rosną koszty bo ciężarówki na wodę nie jeżdżą. Koszty obciążają wywózkę wszystkich śmieci. Spaliny z ciężarówek bardziej zatruwają środowisko niż trochę (ekologicznego) dymu ze spalenia na ognisku kupki liści. Od zarania dziejów ludzie palili ogniska i ludzkość - o dziwo - nie wyginęła.

 » śmieci (mieszkanka Wylatowa | 24-10-2017, 11:43:20)

Prezes Lorczak zamiast domagać się wyższych opłat za śmieci niech sprawdzi dokładnie kto płaci a kto nie.Wielu mieszkańców wogóle nie wystawia pojemników a mieszka kilka osób.Dlaczego ci co płacą mają płacić coraz więcej a inni nie płacą wogóle?

 » dostaje poza pensją viceburmistrza (Chłop | 24-10-2017, 08:32:13)

KK, a czy Ty wiesz, że viceburmistrz zasiadający w radzie nadzorczej MPGK pewnie też wyciąga rocznie z tej spółki prawie 50 000 zł? Za ile spotkań tej rady? Jedno miesięcznie? W porywach 2? A ile dostają pozostali członkowie tej rady?

 » Błąd systemowy (MieszkaniecStrzelna | 23-10-2017, 22:00:08)

Chciałbym zaznaczyć, że moja wypowiedź nie była skierowana przeciwko istnieniu powiatu mogileńskiego. Osobiście uważam, że gdyby Strzelno i Mogilno razem współpracowały, zarówno jedno jak i drugie miasto mogłoby się o wiele szybciej rozwijać, co przekładałoby się również na sytuację całego naszego powiatu. To czy zmiana granic administracyjnych "przenosząca" nasze miasto do Powiatu Inowrocław jest możliwa i czy byłaby najkorzystniejszym rozwiązaniem jest dyskusyjne. Myślę, że są zarówno plusy, jak i minusy takiego rozwiązania. Niemniej jednak w aktualnych warunkach należy skupić się na działaniu w tych strukturach samorządowych, które funkcjonują a to wymaga wzajemnej współpracy i myślenia w szerszej kategorii, aniżeli interes własny, czy też własnego ugrupowania.

 » Brawo Mieszkaniec Strzelna! (WYBORCA | 23-10-2017, 21:16:37)

Merytoryczna wypowiedź . Potwierdzająca bezsens istnienia takiej karykatury JAKĄ JEST POWIAT MOGILNO! Czy długo jeszcze STRZELNO będzie zakładnikiem wygórowanych powiatowych ambicji Mogilna? Najwyższy już czas na REFERENDUM W TEJ SPRAWIE.

 » Błąd systemowy (MieszkaniecStrzelna | 23-10-2017, 20:40:13)

Odpowiadając na podnoszony przez użytkownika o nicku Mecenas argument, że "ani Mogilno, ani Strzelno nie miało i nie ma nic do powiedzenia w sprawie lokalizacji wysypiska śmieci i ew. kompostowni", należy podkreślić, że wpływ taki był możliwy. Mowa tu chociażby o lobbingu za pośrednictwem pochodzącego z naszych terenów Wicemarszałka Województwa (byłego m. in. dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Strzelnie, wywodzącego się z tego samego ugrupowania co władze Strzelna). Dla przypomnienia Wicemarszałek jest członkiem Zarządu Województwa, który to przyjął w 2012 r. Plan Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 (http://www.mojregion.eu/files/dokumenty%20rpo/konkursy_nabory/4.2%20Gospodarka%20odpadami_30.11.2015/Plan%20Gospodarki%20odpadami%20Wojewodztwa%20Kujawsko-Pomorskiego.pdf). Wobec tego stanu rzeczy niezaprzeczalnym jest, że wpływ ten - przynajmniej pośrednio - mógł zostać wywarty w sferze politycznej przez naszych lokalnych przedstawicieli włacy. Co jednak istotniejsze, gdyby nie wieloletnie zaniedbania naszych miejscowych władz w tematyce gospodarki odpadami wpływ ten mógłby być jeszcze większy. Można nawet powiedzieć, że przy racjonalnej i efektywnej gospodarce komunalnej byłby to naturalny wybór władz naszego województwa. Podkreślenia bowiem wymaga, iż rządzący gminą Strzelno od ponad dekady nie zrealizowali zaplanowanej już w 2008 r. inwestycji jaką była gruntowna modernizacja wysypiska śmieci zlokalizowanego na terenie naszej gminy - patrz str. nr 73 ust. 1 pkt 1.2 Planu rozwoju gminy Strzelno na lata 2008-2017 (http://www.bip.strzelno.pl/?p=document&action=show&id=1941&bar_id=1570). W konsekwencji tych zaniedbań wysypisko to zostało negatywnie ocenione w w/w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023 i podjęto decyzję o jego zamknięciu - patrz str. 32 Tabela 14. Jest to jaskrawy przykład tego jak "odkładnie" problemów na później przez nasze lokalne władze zbiera swe żniwo w dłuższej perspektywie czasowej. Od zdiagnozowania problemu w roku 2008 do decyzji o zamknięciu strzeleńskiego składowiska odpadów minęło 4 lata, w trakcie których nie przeprowadzono w sposób kompleksowy jego modernizacji. Finalnym efektem zaniedbań w zakresie gospodarki odpadami w naszej gminie jest jej niemalże całkowity outsourcing firmie z Inwrocławia. Środki z gromadzenia i utylizacji odpadów z naszej gminy, a szerzej rzecz ujmując także całego powiatu trafiają zatem ostatecznie do gminy Inowrocław, która jest beneficjentem indolencji naszych lokalnych rządzących. Analogicznie można powiedzieć, że są to kolejne miejsca pracy, które zamiast w Strzelnie są tworzone w Inowrocławiu. Podsumowując, tak w skrócie wygląda zarządzanie naszą gminą i powiatem przez ostatnią dekadę.

 » 130 000 rocznie (KK | 23-10-2017, 20:04:45)

130 000 rocznie. przyjrzyjcie się tej kwocie. Tyle zarabia według oświadczenia majątkowego prezes. Gdyby opieprzyć mu pobory do poziomu 5 000 / miesiąc to niepotrzebne byłyby podwyżki za śmieci. Kto jest "ZA"? Może trzeba taki punkt porządku obrad sesji obrać - kto jest "za" obcięciem pensji. Ręka do góry. Chyba, że dalej chcecie być, drodzy mieszkańcy, rąbani w bambuko.

 » Stawki (qwerty | 23-10-2017, 19:58:08)

Podobna liczba mieszkańców. Piotrków Kujawski - selektywna zbiórka - 8 zł Żnin - selektywna zbiórka - 8 zł Janowiec Wielkopolski - selektywna zbiórka - 9 zł. MOŻNA? Można. Tam też prezes wyciąga 130 tysia rocznie?

 » Smieci j (Mogilnianka | 23-10-2017, 16:37:15)

Osobiste wycieczki do pani Kujawy świadczą jakich ma fałszywych przyjaciół, którzy doskonale znaja jej prywatne sprawy.Sa to komentarze poniżej pasa i świadczą o kulturze wpisujacych. Jak Pani to czyta to radzę zmienić przyjaciół.Niech Pani nie przejmuje się maluczkimi Oni nienawiść przekuwaja na swoje niepowodzenia.Wielu jest z Panią i trzyma za panią kciuki.

 » naciągacze (Dudi | 23-10-2017, 11:57:35)

A co to znaczy w ustach prezesa A. Lorczaka: nieuchwalenie podwyżki opłat za wywóz śmieci spowoduje "znaczną wstrzemięźliwość inwestycyjną". W co chce inwestować MPGK? Czyżby z zysków za wywóz śmieci więcej kasy miałoby pójść np. na KS Pogoń czy inne sponsorowania? A czy pan prezes Lorczak wie jakie są opłaty w innych miastach? Podam tylko jeden przykład-Barcin: 6,5 zł od osoby za śmieci segregowane i 11,5 zł za niesegregowane.

 » Do ja (Ha ha | 23-10-2017, 08:27:14)

Uważaj bo Ty wylecisz na ZBITY PYSK

 » BRAWO MECENAS (... | 23-10-2017, 08:20:37)

Mecenasie słuszny głos w sprawie!! Wiadomo, że nikt nie chce płacić więcej. Ale co zrobić, gdy ilość śmieci rośnie, podobnie jak koszt wywozu!To polskie prawo powinno być zmienione, chociażby w tym względzie by gmina mogła kompostować odpady biodegradowalne.

 » lokalizacja (Mecenas | 22-10-2017, 16:27:28)

Szkoda, że Mieszkaniec Strzelna nie wie, że ani Mogilno, ani Strzelno nie miało i nie ma nic do powiedzenia w sprawie lokalizacji wysypiska śmieci i ew. kompostowni. To Urząd Marszałkowski wytypował składowiska odpadów komunalnych, ich lokalizacje itd. Mogilno przypadło do Mątew i koniec, kropka! Żnin ma lepiej, bo ma składowisko w Wawrzynkach, a więc b. blisko Żnina. Mimo to ceny za wywóz są podobne do mogileńskich.

 » Do urn. (ja | 22-10-2017, 14:41:56)

Ludziska macie okazje wywalić na zbity p..sk to kolesiostwo które o niczym nie ma pojęcia. Za rok wybory i pokażmy im ich miejsce.

 » farbowane lisy (daltonista | 22-10-2017, 11:25:47)

Piszecie o farbowanych lisach.Czy w tym przedziale mieści się radna ze Stawisk,która czując oddech wyborczy,wstrzymała się,wbrew ustaleniom swojego obozu.Kolega burmistrz jej wybaczy,ale czy koledzy?.Taki z niej lis,ale ze śladową inteligencją

 » kompetencje (tikita. | 22-10-2017, 11:14:29)

Prezesie Lorczak!Wracaj do sprzedaży telefonów komórkowych-dobrze Ci szło.Sam nie będziesz się męczył i mieszkańców gminy.A, bym zapomniała, uważaj na konkurencje.Przy okazji przypomnij swój zawodowy życiorys

 » Broda i głupota (Do Czesia | 22-10-2017, 11:05:26)

Bardzo się mylisz Czesiu mówiąc,że Kondziu się zbłaznił,to urodzony błazen i lizi d..a.Cały jego pustostan umysłu na szczęście pokrywa bujny zarost.Czas,aby zakończył swoje interpelacje i wywody.Czas się żegnać z dietą.Pamiętasz jak przed laty,kiedy go nie wybrali,był członkiem jednej z komisji w radzie gminy.Myślisz ,że z powodu mądrości?NIE!Z powodu kasy.

 » KLIKWIDOWAĆ POW.MOGILNO (PODATNIK | 22-10-2017, 10:49:12)

W pełni zgadzam się z Mieszkańcem Strzelna! Wniosek jest tylko JEDEJ !!!ZLIKWIDOWAĆ POWIAT MOGILNO! Dla PODATNIKÓW to zbędny pasożyt biurokratyczno-polityczny!

 » Już nie ma powrotu do koryta (Pamiętliwy | 22-10-2017, 09:39:09)

To ci którzy będą płacić więcej za śmieci , jak chcieli: Teresa Kujawa, Łukasz Drzazgowski, Konrad Andrzejewski, Alina Dobersztyn, Elżbieta Sarnowska, Ewa Kwit, Grzegorz Stochliński, Piotr Kaźmierczak, Maria Lewandowska. Zdrajcy wyborców.

 » Wina mieszkańców (Logan | 22-10-2017, 09:36:49)

Mina kolejnej porażki Teresy Kujawy bezcenna. Od prawie 30 lat mieszkańcy Mogilna wybierają te same twarze, które zatrzymały się na latach 90. To, że nie wykorzystujemy potencjału samorządu jest jedynie winą wyborców. Niech każdy sobie zada pytanie co jego kandydat zrobił przez ostatnie 4 lata dla gminy. Najbardziej mnie irytuje, że nie ma organizowanych w Mogilnie debat. A najgorsze są stanowiska rodzinne i kolesiowskie. I wracam tu do pierwszej wymienionej osoby - Pani Przewodniczącej Rady Miejskiej. Córka pracuje w Urzędzie Miasta, zaś zięć MPGK. Przypadek? Ja tylko pytam. A pytania należy zadawać, tym bardziej że nasze miasto się starzeje, bo młodzi nie mogą znaleźć pracy. Gmina potrzebuje czegoś lepszego. Tak doświadczenie starszych osób jest potrzebne, ale jeśli chodzi o naszych włodarzy to mamy zwykłe wypalenie.

 » radni - debil e (Wyborca | 22-10-2017, 09:34:55)

Drzazga, TO PŁAĆ TERAZ jak chciałeś TO PŁAĆ!!! i wszyscy co chcieli podwyżki TO PŁACIĆ!!! Wam kury szczać prowadzać a nie politykie.

 » Śmieci (Inni | 22-10-2017, 01:51:04)

Panie konradzie kogo pan reprezentujesz? Swoich wyborców .? Wstyd ....

 » Błąd systemowy - gospodarka odpadami w Mogilnie i Strzelnie (MieszkaniecStrzelna | 21-10-2017, 21:58:33)

Błąd systemowy - tak najkrócej można powiedzieć o gospodarce komunalnej, zwłaszcza w zakresie zbierania i utylizacji odpadów w Mogilnie, a w szerszej perspektywie również w Strzelnie. Wydatki na przetargi śmieciowe w Mogilnie sięgają rocznie ponad 2,5 mln zł rocznie, a w Strzelnie ok 1 mln zł. Łącznie jest to prawe 3,5 mln zł. Co najistotniejsze, większość z tych pieniędzy finalnie ląduje... w Inowrocławiu, gdyż jak słyszymy z informacji przekazanych przez Zarząd MPGK 90% odpadów z Mogilna wywożona jest do Inowrocławia. Co do Strzelna to już od kilku ładnych lat obsługę śmieci w całości przejeła inowrocławska firma. Powyższa sytuacja świadczy przede wszystkim o braku wizji w działaniach naszych lokalnych polityków, nie myślą długofalowo, nie potrafią planować strategicznie, działać na rzecz całej naszej lokalnej społeczności jako mieszkańców powiatu - liczą się jedynie partykularne interesy. Pisałem o tym niejednokrotnie (http://www.cmg24.pl/info.php?wiadomosc=6280&nr=1), że nasze samorządowe władze, zarówno na szczeblu gminy jak i powiatu, nie mają odpowiedniego przygotowania z zakresu prawa, administracji i ekonomii. Ich działania są wycinkowe i w gruncie rzeczy prowadzą zarówno Mogilno jak i Strzelno na skraj przepaści. Brak współpracy między naszymi miastami, wzajemne antagonizmy powodują stan, w którym strategiczne inwestycje lokalne nie są realizowane - jedną z nich bez wątpienia powinno być stworzenie takiego wysypiska śmieci, które mogłoby dać alternatywę dla Inowrocławia, posiadając place do kompostowania odpadów zielonych. Stanowią one obok odpadów mieszanych wspomniane wyżej 90% śmieci, które są wywożone z Mogilna do Inowrocławia. Niestety, żaden z naszych lokalnych polityków tego nie zauważa, że problem cen za wywóz odpadów będzie tylko narastał, jeżeli na terenie naszego powiatu nie będzie nowoczesnego wysypiska śmieci i spalarni śmieci. Poza tym, te 3,5 mln zł, o których była mowa pozostałyby wtedy w naszym powiecie. No ale kto by o tym myślał, skoro za rok wybory samorządowe, a to inwestycja wymagająca kilku lat. Przykre jest to, że za jakiś czas znów staniemy przed widmem drastycznych podwyżek i najprawdopodobniej Ci sami ludzie, powiedzą nam to samo co teraz...

 » mpgk (Czegewras | 21-10-2017, 21:41:20)

w związku z nie jasną sytuacją prawną firmy jestem zmuszona powstrzymać wszelkie płatności wg. mpgk (miejski pociąg gotówki kolesiom) NIE PŁACĘ !!

 » czworaki (Łyli | 21-10-2017, 17:37:42)

Dobrze, że czworaki w Padniewku mają mini piwnicę i komórkę na zapleczu, to moja 4 osobowa rodzina będzie tam mogła schować 4 rowery, meble ogrodowe i grila.

 » PPP (big | 21-10-2017, 07:46:49)

Porażka to mieszkać w czworakach w Padniewku.Nic nie skończone.

 » BÓJ O ŚMIECI NA ŚMIETNISKU (KOLUMB | 21-10-2017, 00:03:40)

Patrząc i słuchając tego,co mówią i jak się zachowują ci ludzie,odnoszę wrażenie,ze to znowu pic na wodę!Nawiasem mówiąc,teatr w Mogilnie działa w najlepsze!Jak to się dzieje,że pani przewodnicząca nie potrafi samodzielnie prowadzić sesji??!!Śmiech na sali-czas najwyższy iść na wybory i wybrać takich kandydatów,dla których dobro ludzi jest najważniejsze!!!

 » spektakl trwa (Observer | 20-10-2017, 14:19:21)

No i po co ta cała sztuczna zagrywka na linii Burmistrz-Prezes MPGK? Burmistrza mówienie o prezesie, że jest aktorem według mnie działa także w drugą stronę. Pan burmistrz też okazał się niezłym aktorem, a wyreżyserowany spektakl z minionej środowej sesji "został dobrze odebrany przez niektórych radnych i społeczeństwo". Tymczasem już za parę dni będzie SESJA NADZWYCZAJNA POŚWIĘCONA ŚMIECIOM. Czy podwyżka o 1,5 zł tym razem zostanie przyjęta przez radnych, wszystkich radnych?

 » lizaczki zagłosowali "za" (Dudi | 20-10-2017, 12:23:16)

Czesio Ty się dziwisz Konradowi? A ja się nie dziwię - smarujesz, liżesz dalszie budiesz. To nieważne, że sumienie mówi co innego, rozum już niestety nie! Bo jak się narażę panu burmistrzowi, to nic mi nie skapnie jako radnemu, na moim okręgu wyborczym. Najgorsze jest jednak to, że radny nie jest radnym Procynia ale Gminy Mogilno - i o tym niestety 80% radnych zapomina.

 » pomoc gminy dla spółki (Zenon | 20-10-2017, 10:11:01)

Pan prezes Lorczak narzeka na wszystko. Także na to, że 10 lat temu zastał zakład MPGK zadłużony(?!?) i taki przejął. szkoda, że nie mówi, że to zadłużenie było ( i dzisiaj jest!!! ) ale w mieszkaniówce komunalnej. A jakoś nie widzę, aby pan prezes pomnożył majątek komunalny - no, może oprócz floty specjalistycznych samochodów. A co z innym majątkiem? Poza tym spółka MPGK działa na bazie starego majątku komunalnego, za który nie płaci gminie dzierżawy itp. Tak to każdy potrafi. Podobno spółka jest zwolniona także z podatków lokalnych związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną. I jeszcze im mało?

 » głosowania (czesio | 20-10-2017, 09:59:06)

Konrad aleś się chłopie zbłaźnił, taki super facet z ciebie a głosujesz źle,

 » on (ty | 20-10-2017, 09:49:25)

ja, obyś był prorokiem, pewnie juz niektórzy nie mogą spokojnie spać

 » SKAZANI NA MPGK (SANIKONT | 20-10-2017, 06:31:19)

Przeglądając na stronach urzędu plan przetargow na 2017r natrafiłem na informację, iż w III kwartale 2017r Gmina udzieliła zamówienia z wolnej ręki (in hause) własnej spółce. W związku z powyższym przetargów na odbiór odpadów w gminie Mogilno już nie będzie a mieszkańcy zostali skazani na monopol świadczony przez MPGK. Dlatego tez, szanowni mieszkańcy gminy, nie pozostaje Państwu nic innego jak płakać i płacić, i to płacić nie mało bo w planie ujęte jest 2 700 000 zl i jak widać nie wystarczyło.

 » radni za podwyżką (rambo | 19-10-2017, 23:23:22)

Proszę zapamiętajcie tych radnych co głosowali za podwyżką.Pani Sarnowska z gołą emeryturą nauczycielską zacznie inaczej śpiewać. Radnym nie jest się dożywotnio.Niech zbliżające się wybory zweryfikują tych Rokefelerów co im taka sumka za śmieci posuje.Fakt że inne firmy nie startują to też jest chore ale jak wice burmistrz ma w tym interes prywatny to o czym tu gadać.

 » STRAJK!! (Hmm | 19-10-2017, 21:56:19)

Teraz panowie z MPGK powinni stanąć pod biurowcem mpgk obok tego żelastwa i rzucić puste worki np. Brązowe... Ciekawe co by Pan Prezes zrobił... A Mogilno w 2,3dni bez pracy śmieciarki tonie w śmieciach... Wina marketów za dużo promocji i ŚMIECI pełno...

 » koniec (ja | 19-10-2017, 21:47:22)

Era Duszka i jego przekrętasów się kończy. Mam nadzieję, ze przyszłoroczne wybory to zweryfikują a potem pozostanie już tylko rozliczenie obecnej ekipy z minionych lat,j

 » mpgk (zip | 19-10-2017, 21:45:00)

Wzruszające przemówienie Prezesa MPGK przepełnione żalem a wręcz fochem wobec radnych,którzy wyrazili sprzeciw. Żal... Władza kradła kradnie i kraść będzie a biedy szary żuczek przy wypłacie 2000 zl na czysto ma spłacać długi. Panie Burmistrzu szukajmy oszczędności gdzieś indziej:po co nam tak ogromna fontanna ktora i tak nie działa- mniejsza skromniejsza i tańsza tez by była ładna i tańsza w eksploatacji. Po co wywalone pieniądze na plac zabaw który i tak jest zalany? APROPO PLACU ZABAW-W WEEKEND TYDZIEN TEMU POSZLAM Z DZIECKIEM NA PLAC ZABAW DO PARKU...W DREWNIANYM DOMKU ZABAW BYŁY PUSZKI PO PIWACH INNE SMIECI I CO NAJGORSZE... NARZYGANE W 3 MIEJSCACH. Po CO MONITORING W PARKU I PO CO STRAŻ MIEJSKA? apropo jeszcze straży miejskiej-moze by tak ją zlikwidować i będą takie oszczędności ze nawet gmina na plus wyjdzie

 » Ile wynosi... (Kk | 19-10-2017, 17:50:22)

Ile wynosi pensja Lorczaka? Ktos wie? 137 000 zl z tytułu zatrudnienia rocznie, co na miesiąc daje 11 400 zl. Ten facet śmie twierdzić, że przez brak podwyżek za śmieci szeregowy pracownik, szaro-bury smieciarz "Pan Jozek" nie dostanie podwyźki Dobre, prawda? To trzeba mieć tupet. Dlaczego prezesi zarabiaja około dychy? Ja rozumiem, że to PREZES, ale skoro smieciarz zarabia 1500 to prezes nie może zarabiac 3000 albo w porywach 4000 ?? Musi dyche? W du**ch się im poprzewracalo. Trzeba zrobić jakąś prowokację dziennikarską i z kamera wpaść do niego i zadać jakies pytanie "branżowe" z dziedziny ściekowej albo zarządzania. Jakies podstawy. Ośmieszyć przed kamerą, bo odpowiedź będzie brzmieć "eeee, yyyy, nie mam czasu" he he he he. Wyjdą na jaw kompetencje i ta dycha na miesiąc.

 » Podwyżka. (Astron | 19-10-2017, 17:29:27)

Jest takie przysłowie krótkie proste ale bardzo trafne. Masz łeb i *uj to kombinuj. Dlaczego wszyscy mają kombinować żeby było lepiej a MPGK na tacy ma mieć podane, czas troszkę pomyśleć skąd dziubnąć pieniążki tylko nie z kieszeni mieszkańców.

 » PREZES (hihi) (oserwator | 19-10-2017, 15:01:52)

Prezes Lorczak zachowuje się jak Prezes Kurski . Brakuje kasy w spółce to zaczyna skomleć i wyciągać rękę . Panie Lorczak nie jesteś Pan tylko od brania pieniędzy . czasami też trzeba ruszyć mózgownicą ! A Mówienie że nie będzie podwyżek bo radni nie zagłosowali ( tak jak chciałem)za nią jest po prostu zagraniem na poziomie ... No właśnie trudno mi określić na jakim.

 » nie widzą, a ja to widzę! (Stachu | 19-10-2017, 13:38:14)

Jahn! Ty chyba żartujesz?! Prezes Lorczak wraz z radą nadzorczą tylko potrafią nam serwować podwyżki - teraz pójdzie pod obrady sesji woda i ścieki. Czy też o 28% A MPGK niech już nie bierze się za myjnię czy sprzedaż węgla. Niech tylko wygrywa przetargi na budowę sieci wodociągowych i kanalizacyjnych i już będzie dobrze. Mają odpowiedni sprzęt i moce przerobowe, ale nie słyszałem aby budowali wodę na nowych osiedlach domków jednorodzinnych. A największy paradoks jest w tym Panowie z Rady Nadzorczej MPGK z viceburmistrzem na czele, że ktoś inny buduje tę sieć wodociągową, a komunalka potem przejmuje to w eksploatację. I tego burmistrz nie widzi?

 » do Jahn (DEK | 19-10-2017, 12:24:08)

masz racje ale po co wymyślać nowe zastosowania nowe pomysły lepiej podniesc stawke i miec w d... bo kolesie z UM zatwierdza bo jak to kolega koledze odmówi?

 » podwyżka (clif | 19-10-2017, 11:36:45)

Za podwyżką opowiedzieli się: Teresa Kujawa, Łukasz Drzazgowski, Konrad Andrzejewski, Alina Dobersztyn, Elżbieta Sarnowska, Ewa Kwit, Grzegorz Stochliński, Piotr Kaźmierczak, Maria Lewandowska. Mam nadzieję, że ludzie przy najbliższych wyborach przyjrzą się pracy w/w którzy po raz kolejny głosowali przeciwko ludowi. Wcześniej Pan Łukasz mówi , że to nie RADNI powinni decydować o podwyżce cen za śmieci która i tak jest już dość wysoka , wspomina coś o rodzinie 5 i 6 osobowej ile to oni zapłacą itd. po czym głosuje za podwyżką.Czegoś tutaj nie rozumie. Przypominam, że podczas głosowania jest coś takiego, że można się wstrzymać od głosu jeżeli serce i rozum mówi inaczej niż partia. Na zakończenie burmistrz Mogilna, Leszek Duszyński zaproponował, aby "usiąść i spokojnie porozmawiać jeszcze raz". Pomysłów jest masa żeby zaoszczędzić w MPGK chociażby pierwszy lepszy z brzegu, niech spółka przestanie pompować kasę na Pogoń która "gra" na poziomie 4 ligi a grajki są z Bydgoszczy i okolic którzy biorą niezłą kasę.Na tym poziomie wystarczy grać lokalnymi grajkami. Najprościej jest co roku podwyższać za śmiecie biedny lud zapłaci. Strach pomyśleć jak wybudują lodowisko wtedy będą dwa razy w roku podwyżki. Pokażmy co niektórym czerwoną kartkę podczas wyborów może w końcu zrozumieją, że zostali wybranie przez lud dla ludu.

 » do (Scooby | 19-10-2017, 11:07:03)

A ja byłem zadowolony z odbioru przez Sanikont. Teraz też jestem i jak dla mnie różnicy w jakości usług nie ma żadnej, różnica w cenie natomiast jest.

 » ... (Jahn | 19-10-2017, 11:01:11)

W myśl przysłowia : 'grosz do grosza..." itd...Dla mnie pewne kuriozum, że dosłownie za płotem MPGK pobudowano myjnie samochodową.Komunalka zajmuje spory obszar,więc spokojnie taka działalność mogla by być prowadzona i przez spółkę MPGK Panie prezesie i Rado Nadzorcza.W gratisie podpowiem wam, bo wasze horyzonty myślowe widać ,że są zawężone, ale można rozszerzyć działalność spółki i zrobić skład węgla - na przeciwko Was już jeden jest i co z tego???-ale lepsza cena i jakość ,to dodatkowe wpływy gwarantowane!!!

 » DROGI SANIKONCIE (... | 19-10-2017, 10:46:53)

Drogi Sanikoncie, Wam już podziękujemy!!!Teraz to przynajmniej jest porządek, a nie jak za "waszych" czasów!!

 » Straszne (Piotr | 19-10-2017, 10:40:31)

Podwyżki nie otrzyma między innymi zięć Przewodniczącej Rady Miejskiej. Jak widać nawet we władzy lokalnej są układy i układziki... Mam nadzieję, że to ostatnia kadencja byłej Pani wicedyrektor gimnazjum.

 » podwyżka (SANIKONT | 19-10-2017, 10:23:17)

W firmach prywatnych trochę inaczej liczy się koszty. Bardzo chętnie przystąpimy do nowego przetargu jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że ani nam ani każdej innej firmie obecna władza nie pozwoli za długo popracować. Ciekawy jestem,czy z podawanych ilości odebranych odpadów w danym roku został wydzielony strumień nieczystości pochodzących od odbiorców przemysłowych (zakładów pracy) bo przecież gmina przejęła tylko obowiązek odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.

 » oszczędności (jbl | 19-10-2017, 10:01:34)

A może zamiast podnosić cene warto byłoby uzależnić ją od tego czy ktoś ma kompostownik czy nie.Tak jest w wielu gminach. Prawda jest taka ,że jak ktoś ma trawnik czy sad to i dwa metry na kompostownik też sie znają.W tej chwili wszyscy ładują po pół worka trawy bo wiecej i tak trudno unieść liście też bez opamiętania bo płace .Zrobić 2-3zł więcej za bio ,a myślę że będzie kilkaset ton śmieci mniej i kilka tyś worków zaoszczędzonych.

 » Kochani czytelnicy (Astron | 19-10-2017, 08:48:55)

To my mamy władze. Nie zrobią nam przetargu to możemy przestać im płacić na jakiś czas i ta mafia sama się rozpadnie. Ciekawe jak będąc na minusie dokładają, skąd? Pracownicy do puszek się zbierają ? Nauczyli się tylko doić i upychać kieszenie.

 » Precz z Teresą Kujawą (Logan | 19-10-2017, 05:21:44)

Pani Teresa powinna się wstydzić. Straciła pół majątku, a teraz się mści na mieszkańcach własnego miasta. Mam nadzieję, że to jej ostatnia kadencja. Niby nie powinno się dyskryminować starszych osób, ale przykład Mogilna pokazuje, że radni u nas siedzą dla diet by dorobić do emerytury. Wstyd i hańba.

 » Do ktoś (Z domu | 18-10-2017, 23:42:33)

Na takie pomówienia jest paragraf!! Wpis mało inteligentny więc zapewne nie był dodany anonimowo...

 » Jaja (Ktoś | 18-10-2017, 23:26:40)

To sa normalnie jaja. Najlepszym kandydatem na Prezesa MPGK okazał się szwagier najlepszego kumpla Burmistrza. To mówi samo za siebie tak jak najlepszym kandydatem na Prezesa Spółki Mogilno Sport kumpel od kiel....ka. KOLESIOSTRWO. WZIĘLI SOBIE CHŁOPAKI TO MIASTO WE WŁADANIE>

 » ? (Rob | 18-10-2017, 23:06:06)

Slucham?! 'bo w zwiazku z tym pracownicy nie otrzymaja podwyżki' co? To niby ja z rodzina mam finansowac podwyzki pracownikow mpgk?? Wolne zarty. Niech prezez zarzadza tak, a nie chlapie do siebie i swoich lizusow, zeby spolke bylo stac na pidwyzki ale nie naszym kosztem! A mi kto da podwyżkę niby ch... a?! Jak pisałem.. Wole sam wywozic swoje odpady do PSZO i lepiej na tym wyjde niz ma mi zgraja prlowcow z wielka laska je wywozic.

 » Przetarg (Ja | 18-10-2017, 22:23:39)

Proponuję nowy przetarg. Niech miasto ogłosi nowy przetarg i niech staną do niego inne firmy. Może wtedy coś się zmieni.

 » MATEMATYKA (X | 18-10-2017, 21:41:33)

Z matematyki wychodzi, że na 25000 ludności około 4 tysięcy nie płaci za śmieci. Swoją drogą skąd takie ilości śmieci.Toć to przy 5 osobowej rodzinie ponad 18 ton? Śmieci są lżejsze od piasku czyli powinno być 2 ciężarówki- jakoś tego sobie nie wyobrażam. Brawo radni niech inna spółka się wypowie i stanie do przetargu, przy monopolu zawsze można windować ceny za rok chcieliby po 20 za segregowane?

 » biznesiki (Maciek | 18-10-2017, 21:31:32)

Widocznie spółka jest kiepsko zarządzana, skoro przynosi straty... Może trzeba wymienić prezesa, skoro nie potrafi zadbać o rentowność? Jak moja firma produkuje łopaty, to szukam takich kosztów, aby ostateczna cena produktu była odpowiednia dla odbiorcy i aby CHCIAŁ moje łopaty kupować. Nie dopasowuję ceny do kosztów, ale szukam oszczędności, a nawet obniżam sobie wynagrodzenie jeśli trzeba - bo NIKT nie kupi moich łopat i zbankrutuję. Czy to takie trudne? A gdzie konkurencja? a gdzie przetargi?

 » monopolista Lorczak (Marych | 18-10-2017, 21:12:47)

A ja nie rozumiem, dlaczego dobiera się cenę wywozu śmieci do zapotrzebowania MPGK i pana Lorczaka? Dlaczego nie ma przetargu na wywóz tych śmieci? W końcu dojdzie do tego, że to pan Lorczak będzie decydował o wszystkich opłatach komunalnych, bo założę się, że za chwilę znacznie wzrośnie cena wody i ścieków.

 » śmieci (mieszkaniec | 18-10-2017, 20:40:23)

Tym państwu radnym którzy byli za tą nieszczęsną podwyżką wyborcy podziękują w nadchodzących wyborach,a oni sami powinni się już pomału ewakuować z tej rady bo niema ludzi nie zastąpionych.A te bajki pana prezesa że pracownicy zakładu nie dostaną podwyżek do pensji to chyba kiełbacha wyborcza - proszę porozmawiać z pracownikami naszego SPZOZ-u i porównać ich zarobki z zarobkami pracowników komunalki, druga sprawa to pan prezes może się z nimi podzielić swoją pensją dyrektorską.

 » no zaj*****ie (ja | 18-10-2017, 20:29:44)

a najlepszy jest komentarz po odrzuceniu wyższej stawki na śmieci,że teraz pracownicy nie dostaną podwyżki do wynagrodzenia!!! UBAW PO PACHY!!! Niech sobie może w takim razie prezesiki tego grajdoła odejmą od wielotysięcznej pensji po parę stówek i będzie kasa na podwyżki i będzie pierwszy raz uczciwie.

 » Precz z komuną (antycom. | 18-10-2017, 20:24:13)

i wszelakiej maści przefarbowanymi starymi, czerwonymi lisami i LISICAMI po PZPR i ZSL !!!!

 » ///// (... | 18-10-2017, 20:01:49)

Kabaret! zrzucanie winy na radnych to przejaw słabości i buty. A mozna bylo ugrać 15 % podwyzki

 » Pytania (Ja | 18-10-2017, 19:36:42)

A skoro nasze MPGK tak dobrze jest zarządzane i tak dobrze sobie radzi to dlaczego nie wygrywa i nie startuje w przetargach w innych gminach? Gdzie z reguły wszystkie rodzaje opłat za gospodarkę odpadami są mniejsze! Ludzie z gminy mają finansować nieudane inwestycje Prezesa i jego niebotyczną pensję? Acah kiedyś dobrymi piniędzmi wynagradzało się dobre wyniki a nie prowadzenie firmy z długami. A teraz tylko dlatego, że kolesie rządzą to prezesunio bieże niezłą kasę wpędzając firmę w długi.

 » Pic na wodę - śmieciowy fotomontaż (UPS | 18-10-2017, 19:30:51)

A skąd Pan wie,ile w Strzelnie produkuje śmieci jeden mieszkaniec? Przecież Strzelno obsługuje Firma,która nie sprawdziła się w Mogilnie i teraz konkurencji udziela takich szczegółowych informacji? Coś tu nie pasuje.No to jeszcze coś dopisze szczegółowego.Strzelno nie ma PSZOK-u i sobie radzi.

 » Jahn (.. | 18-10-2017, 18:27:22)

Rozumiem,że Ty charytatywnie będziesz pracował?

 » podwyzki (mieszkaniec | 18-10-2017, 18:17:43)

gdy jest jakies glosowanie za i przeciw widac ze sa zawsze podobne grupy,ci co najwiecej maja zawsze sa zaaaaa,,,moze czas co niektorym odejsc na emeryturki,,dac mlodym rzqdzici w innym systemem bo tak nigdy nie bedzie lepiej

 » Panie radny Molenda... (Jahn | 18-10-2017, 17:31:59)

...merytoryczna i rzeczowa Pana wypowiedź.Tak jak pisałem we wcześniejszym komentarzu na temat podwyżki cen za wywóz śmieci(gdyby pan prezes miał obniżone wynagrodzenie z dotychczasowych 113 tys. do 50 tysięcy w skali roku-co nie jest też małą kwotą jak na mogileńskie warunki-to strata nie wynosiłaby 200 tysięcy, ale około 150 tysięcy).Ale wielu z radnych tak drażliwego tematu jak wynagrodzenie boi się podjąć-nie tylko w tej mogileńskiej spółce - w innych także-bardzo to niemoralne.Skąd nagle taka determinacja by ratować sytuację finansową MPGK podwyżką za śmieci???Jak wiele zakładów w Mogilnie na przestrzeni wielu ostatnich lat upadało - z różnych względów radni i burmistrz w wielu przypadkach byli bierni.Pan Molenda jako szef w Centrali Nasiennej zna jak działają mechanizmy rynkowe i stąd firma jego - mam nadzieję -,ze trzyma się w dobrej kondycji , choć konkurencję ma również nie małą.

 » SMIECI! (hejka | 18-10-2017, 17:16:17)

Wybory tuż tuż !! Ściema radnych !!!

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » W oczekiwaniu na Wielkanoc (0)
 » Całkowita blokada dróg (0)
 » 25-lecie Powiatu Mogileńskiego (20)
 » Niezastąpiona liczba Pi (2)
 » Konfiskata pojazdu za promile (15)
 » Kradł i był poszukiwany (3)
 » WYBORY 2024: Dąbrowa (20)
 » WYBORY 2024: JW (6)
 » Trzeci kandydat w Mogilnie (38)
 » Świętowanie w Dzierzążnie (3)
 » NIESTRONNO: Dzień Kobiet (6)
 » Rozbierają linię Mogilno-Orchowo (44)
 » Wybory 2024: Strzelno (7)
 » WYBORY 2024: Mogilno (37)
 » WYROBKI: Święto kobiet (3)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ