Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Powiat Mogileński - Społeczeństwo

Stoją #MuremzaZSwBielicach [TV]

2019-02-07 00:49
 

Medialne doniesienia i wiele niedomówień ze strony rządzących powiatem na temat reformy oświaty spowodowały niepokój i niezadowolenie wśród społeczności Zespołu Szkół w Bielicach. Stworzono nieformalną grupę o nazwie Murem za ZS w Bielicach.

W środę, 6 lutego w auli Zespołu Szkół w Bielicach odbyło się spotkanie osób chcących bronić szkoły przed reformą zapowiedzianą przez nowe władze powiatu. Zdaniem obecnych na spotkaniu, przekazanie szkoły Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi mogłoby się odbyć jedynie pod warunkiem pozostawienia w niej także kierunków niezwiązanych z rolnictwem. Jednocześnie żądają oni pisemnych gwarancji ze strony starosty Bartosza Nowackiego o pozostawieniu dotychczasowych kierunków nauczania w tej placówce, a także potwierdzenia na piśmie, że obecni uczniowie nie zostaną przesunięci do innych placówek.

- Nasza szkoła jest jednością i chcemy, żeby taką pozostała bez względu na kto będzie jej organem prowadzącym. Nie godzimy się na podzielenie szkoły, bo w perspektywie oznaczać będzie jej likwidację. Protestujemy przeciwko lekceważeniu opinii i praw społeczności lokalnej, przy decydowaniu o losach powiatowych placówek oświatowych. Przykro nam, że starosta Bartosz Nowacki z rozmysłem działa na szkodę Zespołu Szkół im. Powstańców wielkopolskich w Bielicach blokując rekrutację i utrwalając w świadomości społecznej, że nie będzie naboru do naszej szkoły na większość kierunków na przyszły rok szkolny - piszą w petycji do starosty nauczyciele, uczniowie, absolwenci i sympatycy Zespołu Szkół w Bielicach.

Domagają się oni także równego traktowania wszystkich szkół prowadzonych przez powiat. Chcą, aby wszystkie dane dotyczące finansów w oświacie były publiczne, a władza powiatowa przedstawiła wyliczenia dotyczące oszczędności jakie miałyby powstać po przekazaniu ZS Bielice ministrowi.

Najważniejszym postulatem zgromadzonych jest to, że chcą oni uczestniczyć we wszelkich spotkaniach dotyczących przyszłości ich szkoły.

W trakcie środowego spotkania swoje zdanie wyrażali także absolwenci tej placówki, były i obecny dyrektor. Wszyscy byli zdania, że w placówce muszą pozostać wszystkie kierunki, niezależnie od tego czy przejmie tę placówkę ministerstwo, czy też nadal będzie funkcjonować ona pod skrzydłami powiatu.

Po prawie półtorej godziny trwania spotkania na salę wbiegł zdyszany starosta Bartosz Nowacki, który po telefonie od jednego z uczestników postanowił pojawić się w auli szkoły. W trakcie swojego wystąpienia stwierdził on, że trzeba przekazać szkołę ministerstwu, aby można ją uratować, a walkę i protest w obronie placówki nazwał "pogrążaniem tej szkoły". Za złą sytuację w powiatowej oświacie nowy starosta obarcza poprzedni zarząd. Zdementował on informację o tym, że po przejęciu szkoły przez ministerstwo rolnictwa, uczniowie pozostałych kierunków zostaną rozparcelowani po innych placówką. Będą oni mogli nadal chodzić do Bielic, aż do ukończenia swojej edukacji.

Starosta stwierdził, że reforma nie będzie przeprowadzana z dnia na dzień, a będzie trwać 2-3 lata i tak samo przez najbliższe dwa lata potrwa nabór do bielickiej placówki.

Rozmowy z ministerstwem dopiero zostały zapoczątkowane, jednakże w piśmie inicjującym proces przekazania placówki zaznaczono, że istnieje możliwość rozdysponowania pozostałych uczniów po innych szkołach prowadzonych przez powiat. Starosta zapytany o tę kwestię odpowiedział, że powiat musiał tak napisać, aby rozmowy w ogóle mogły być prowadzone, bo inaczej minister nie chciałby przejąć tej placówki. Jednocześnie zapewnił, że w kolejnych etapach negocjacji będzie podejmował próbę pozostawienia oddziałów pozarolniczych w Bielicach. Jednakże wszystko będzie zależało od głosu ministra, czy zgodzi się na podpisanie stosownego porozumienia.

Bartosz Nowacki obawia się, że wszelkie protesty zniechęcą Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi do przejęcie placówki i wtedy będzie to jej powolny koniec. Jednak dla utrzymania spokoju zgodził się on na częściowe zrealizowanie jednego z postulatów protestujących i przedstawiciel rady rodziców i grona pedagogicznego będzie mógł uczestniczyć w rozmowach prowadzonych w ministerstwie.

Co ciekawe, starosta Bartosz Nowacki winą za całe zamieszanie z reformą oświaty obarcza nasz portal. Twierdzi, że gdyby nie artykuł na łamach portalu CMG24.pl - nie byłoby całego protestu, a nowe władze mogłyby spokojnie przeprowadzić reformę. Warto w tym miejscu zauważyć, że informację o planowanej reformie podaliśmy dopiero jako trzecie medium, a każda z gazet sprawę opisywała w podobny sposób. Część winy wziął także na siebie twierdząc, że może zabrakło komunikacji pomiędzy starostwem a mieszkańcami. (PK)



REKLAMA
 
   » GALERIA ZDJĘĆ [20]

 
   » KOMENTARZE [92]» dodaj komentarz   

 » Bielice (Hejka | 13-02-2019, 19:54:02)

Jankiel ! Czarowanie ? Kombinowanie ? Płacisz ? Szukaj poparcia w rynsztoku ;?!nie obrażaj chłopa !

 » czas upłynął (Jankiel | 13-02-2019, 18:55:11)

Panie Agro Absolwencie. Czasy zmieniają się. ZS CKR w Bielicach przeszedł do historii. W tej chwili nie potrzeba setek absolwentów - techników rolników. To rynek składa zapotrzebowanie na kadry, a nie minister w Warszawie. Najlepszą kuźnią kadr rolniczych jest nowoczesne gospodarstwo rolne, najlepiej rodziców. A średnie wykształcenie niekoniecznie musi być rolnicze.

 » Bielice (Hejka | 13-02-2019, 16:11:39)

Absolwent 2007 a 1989 to inna bajka , żyjesz w 2019 roku i życia nie znasz ,

 » Mniej hałasu (Absolwent-agro | 12-02-2019, 16:43:02)

Nauczyciele boją się o swoje ciepłe posadki dlatego biją pianę, nie przedstawiając żadnych realnych dokumentów. Jestem absolwentem technikum rolniczego z 2009 roku, czas spędzony w tej szkole dobrze wspominam, faktem niestety jest, że od kiedy przekształcono ZSCKR Bielice (Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego Bielice) w Zespół szkół im Powstańców Wielkopolskich Bielicach placówka ta zaczęła odchodzić od tradycji renomowanej szkoły rolniczej znanej w całym kraju, kierunki rolnicze z stały się tylko dodatkiem. Przejęcie szkoły przez ministerstwo rolnictwa pozwoli na podniesienie jakości kształcenia w tych kierunkach co na pewno wyjdzie na dobrze całej placówce, i odciąży budżet powiatu. Jestem pewny, że na pozostawienie reszty kierunków również sposób się znajdzie bo "Nasza szkoła to jedność".

 » BIELICE (MIESZKANKA z POWIATU | 12-02-2019, 05:24:40)

BRAWO DLA STAROSTY I BRAWA DLA BURMISTRZA STRZELNA RĘKA RĘCE MYJE NIE DZIWIE SIĘ BIELICĄ ŻE TAK WALCZĄ O SWOJE GDYŻ NA NASZYM TERENIE GMINNY LUDZI SIĘ ZWALNIA!!!!! PRACY DLA NICH NIEMA JAKO MIESZKAŃCÓW !!!!!ALE PAN WŁODARZ GMINNY WOLI Z SĄSIEDNICH POWIATÓW ZATRUDNIĆ LUDZI Z ZŁĄ OPINIĄ JAKĄ POSIADAJĄ PAN KIEROWNIK OŚWIATY TRZEMESZNA BYŁY DYREKTOR PODSTAWÓWKI CZY PAN SEKRETARZ CO MA TEŻ SWOJE CIEMNE STRONY Z PO PRZEDNIEJ POSADY I MAŁE PYTANKO KIEDY SKOŃCZY SIĘ UTRZYMYWANIE STRAŻY MIEJSKIEJ W STRZELNIE MIAŁO BYĆ TO DO KĄNCA STYCZNIA!!!!????? JAK DŁUGO MAMY NIEROBÓW UTRZYMYWAĆ

 » BIELICE (MIESZKANKA z POWIATU | 12-02-2019, 05:20:17)

BRAWO DLA STAROSTY I BRAWA DLA BURMISTRZA STRZELNA RĘKA RĘCE MYJE NIE DZIWIE SIĘ BIELICĄ ŻE TAK WALCZĄ O SWOJE GDYŻ NA NASZYM TERENIE GMINNY LUDZI SIĘ ZWALNIA!!!!! PRACY DLA NICH NIEMA JAKO MIESZKAŃCÓW !!!!!ALE PAN WŁODARZ GMINNY WOLI Z SĄSIEDNICH POWIATÓW ZATRUDNIĆ LUDZI Z ZŁĄ OPINIĄ JAKĄ POSIADAJĄ PAN KIEROWNIK OŚWIATY TRZEMESZNA BYŁY DYREKTOR PODSTAWÓWKI CZY PAN SEKRETARZ CO MA TEŻ SWOJE CIEMNE STRONY Z PO PRZEDNIEJ POSADY I MAŁE PYTANKO KIEDY SKOŃCZY SIĘ UTRZYMYWANIE STRAŻY MIEJSKIEJ W STRZELNIE MIAŁO BYĆ TO DO KĄNCA STYCZNIA!!!!????? JAK DŁUGO MAMY NIEROBÓW UTRZYMYWAĆ

 » kasa dla szkoły (obywatel | 11-02-2019, 20:12:34)

Ponad 300 hektarów razy 3000zł/ha dochodu (wg GUS) daje prawie milion zł rocznie. Jakby uwzględnić jeszcze w dobrze dochodową produkcję mleka wyjdzie o wiele więcej. Gdzie są te pieniądze? Pracownicy pracują na starym sprzęcie, żadnych konkretnych innowacji i inwestycji. Wiele mniejszych gospodarstw wspaniale się rozwinęło przez ostatnie lata. Gospodarstwo w Bielicach nie musiało zaczynać od zera. Budynki, ziemia, maszyny już tam były. Nic tylko działać. Takie duże gospodarstwo powinno świecić przykładem, a robi podobno straty... Czyżby zarząd źle gospodarował otrzymanym za darmo majtkiem? Czyżby komuś zależało, aby gospodarstwo przynosiło długi? Historia polskich PGRów zna takie przypadki. Kierownik pgr doprowadzał do upadłości, a za chwilę wyskakiwał przy sprzedaży z walizką pieniędzy i stawał się prywatnym właścicielem pokaźnego majątku za niewielkie pieniądze, bo on akurat kasę miał. Oby nie było tak w przypadku gospodarstwa Bielic. W korporacjach jeśli kierownictwo zawodzi, lub nie przynosi zysków dla firmy to się je zmienia. Fundacja powinna mieć sprecyzowany zapis w statucie o wspieraniu głównie szkoły w Bielicach, a nie jakieś górnolotne i niekonkretne cele.

 » Bielice (Hejka | 11-02-2019, 15:03:26)

Subwencje , dopłaty ? Zarządca powiatowym majątkiem handluje !! Ministerstwo przejmie szkołę (darowanemu koniowi w zęby nawet cygan nie patrzy ) Gospodarz ? Oj będzie wesoło

 » Likwidacja Bielic (Abc | 10-02-2019, 22:51:04)

Fernsndo skąd Ty takie informacje uzyskałeś? Coś mi się wydaje, że zbyt optymistycznie podszedłeś do tematu:-)

 » Subwencja (Fernando | 10-02-2019, 21:01:46)

W szkole pod powiatem subwencja 7 tys.na ucznia. Pod ministerstwem 17-24 tys.na ucznia. Pozdrawiam

 » Fundacja (Bielice | 10-02-2019, 17:25:07)

A czym ma fundacja generować zyski jak jest źle zarzadzana i nie ma czym obrobic te 300 hektarów tam też pracują ciężko ludzie. A NIE TYLKO W SZKOLE może mają robić za darmo

 » Do ABC (MM | 10-02-2019, 16:50:48)

Czyli zgadzamy się że fundacja miała wspierać szkołę i że źle tam gospodarowano. Chyba ktoś za taką niegospodarnosc powinien odpowiedzieć. T Ale mi chodzi jeszcze o coś innego. Z artykułu wynika, że Starosta musiał napisać do ministerstwa że pozostałe szkoły będą mogłyby być rozdysponowane, bo inaczej by nikt nie przyjechał. To coś nie tak...Bo nikogo nie pytał w kwestii rozdysponowania uczniów.

 » Likwidacja Bielic (Hans Kloss | 10-02-2019, 14:34:36)

Co wy z tą fundacją tam też ciężko pracują ludzie fundacją narobiła szkole długów czy pan naczelnik oświaty p konieczka

 » Likwidacja Bielic (Abc | 10-02-2019, 13:47:52)

Do MM Fundacja powinna generować zyski i wspierać edukację bo taki był główny cel jej powstania. Powiat wręcz nie może jej dofinansowywać! A jeśli tak duże gospodarstwo nie generuje zysku to znaczy, że jest źle zarządzane... Gdyby oddać ziemię w dzierżawę powiat miałby stałe i to znaczne źródło dochodu

 » Likwidacja Bielic (XYZ | 10-02-2019, 13:43:55)

Do xxx Słyszałeś,że gdzieś coś dzwoni tylko nie wiesz,w którym kościele... Zrozumcie ludzie,że szkoła to uczniowie,a jeśli ich nie ma to robi się problem. Problem to m.in.komunikacja,o której wspomniał Starosta. Niestety poprzedni zarzad powiatu zupełnie ten temat zaniedbał

 » do xxx (OBI | 10-02-2019, 13:27:15)

Wymienieni przez Ciebie dyrektorzy działali zgodnie z wytycznymi komitetu, a komitet zgodnie z centralizacją.Jeśli uważasz,że to był okres świetności tej szkoły,to należy podziękować PZPR.Dzisiaj wszystko co dobre w tej szkole to dzięki naczelnikowi oświaty ze starostwa, natomiast, jak coś się nie powiedzie to winien Dyrektor tej szkoły. A teraz ofiarą za zaszłości jest również początkujący Starosta,który jak piszą niektórzy, jest nakręcany przez dwóch Burmistrzów.Nawet nie umiecie pomyśleć,że Starosta jest wykonawcą uchwał radnych powiatowych.Więcej nie piszę w tym temacie.Inteligentnym to wystarczy.

 » Rozbicie szkoly (MM | 10-02-2019, 11:55:26)

Najpierw, poza plecami społeczności lokalnej uknuli reformę, a potem przestraszony i zdyszany starosta wpadł do auli i stwierdził, że jest mu przykro, że nie został zaproszony. Kilka razy powtarzał już, że nie będzie rozmawiał z nauczycielami. Tak ważne sprawy trzeba najpierw konsultowac że spolecznoscia, rodzicami, nauczycielami. A nie narysować sobie strzałkę :czesc zostaje, a część do Strzelna. Najłatwiej wszystko przekazać, pocałować ministra w rękę i po reformie. A może zreformowac fundację. Jeśli ma 300 hektarów i będzie dofinansowania oraz dobrze zarządzana to powinna zarobić na szkołę. A samo deklarowanie :zrobię wszystko, żeby cała szkoła pozostała to za mało. Bo jeśli dojdzie do takich rozmów to trzeba twardo postawić swoje warunki. Nie można całego majątku przekazać tylko po to, by pozostało tam 200 uczniów(4 budynki z infrastrukturą, warsztaty i inne obiekty oraz całe wyposażenie. Zresztą starosta zaczął obiecywac że będzie negocjować dopiero po nacisku społeczności, a wcześniej nikogo nie pytał o zdanie.... Ministerstwo ma dzisiaj wiele innych problemów. I nie wiadomo co będzie za parę lat. Do wszystkiego trzeba podejść z rozwagą.

 » Bielice (xxx | 10-02-2019, 11:02:21)

kto stoi murem za Bielicami ???Ja wiem ,że zdania są podzielone albo większość za przejściem Bielic pod resort rolnictwa.ale ci drudzy nie komentują bo nie mają takiej potrzeby i starają się być neutralni-co ma być to będzie.Pomysł Pana Starosty jak najbardziej trafny.Bronią Bielic głównie nauczyciele którzy boja się o swoja przyszłość.Szkoła w Bielicach od czasów świetnych dyrektorów Hilarego S i Stanisław W to nawet nie cień tego co było.Dlaczego zostały polikwidowane takie kierunki jak choćby weterynaryjny i inne??? Na co Wy liczycie ? Że szkoła odzyska dawny blask??? -Nigdy to nie nastąpi i to w każdej najmniejszej cząstce tej placówki.Od tyle w temacie.I dalej wypisujcie swoje kacapały nic nie znaczące :) Pozdrawiam

 » Likwidacja Bielic (Abc | 09-02-2019, 19:29:41)

Do rolnik! Jakie zyski przynosi Fundacja mówił podczas spotkania Pan Starosta.

 » Bielice (Mieszkaniec Bielic | 09-02-2019, 18:28:58)

Do rolnik mieszkam w Bielice fundacja nie tylko szkołę nierentowną ale także powiat A z tego co wiem pracownicy tam nie mają nawet porządnych ciągników tylko stare Ursusy. A jak chcesz poznać ich zarobki to zatrudnij zobaczysz jakie miliony zarabiają nie chciał byś tam robic

 » do rolnik (OBI | 09-02-2019, 18:23:17)

Jeżeli gospodarstwa generują zyski, to dlaczego blokujesz drogi i stajesz się uciążliwy dla kierowców? Oddaj swoje nadwyżki na remonty dróg, no może to zbyt duże wymaganie, ale przynajmniej nie przeszkadzaj żyć drugiemu.

 » Bielice (Hejka | 09-02-2019, 16:24:54)

Trzy słowa ! Handel , darowizna , zarobić ! Co do handel to zwykła paserka , kupczysz starosto nie Swoim !Darowizna ,? Czytaj pierwszy wpis ! Co do zarobić ! ? Kariera ? Stołek ? Współczuję

 » Boisko (Aeiouy | 09-02-2019, 16:21:30)

A ja się dziwie gdzie są te pieniądze za sprzedaż działki ZSZ pod market? Inwestor nie miał obowiązku zrobić chodnika wzdłuż działki do drogi na osiedle domków? Takie cos to standard przy inwestycjach. Czemu nikt tego nie zawarł w umowie sprzedaży??? Poszła kasa za działkę to na orlik nie starczyło? Lub jakiś mały "obiekt" sportowy... Dalej wybierajcie takich orłów..

 » co na to Fundacja (rolnik | 09-02-2019, 15:35:11)

Gdzie w tym wszystkim jest Fundacja Powiatu Mogileńskiego? Obraca dawnym i niemałym majątkiem przyszkolnym, czy nie powinna przypadkiem wspomagać szkoły w jej kłopotach finansowych? Wszak 300hektarów powinno generować niemałe pieniądze. Chyba, że pensje jej członków są aż tak wysokie, że brak już pieniędzy na cokolwiek innego... Po drugie: skoro mamy niż demograficzny i powiat szuka oszczędności to dlaczego nie zamknie faktycznie gorszej szkoły w Strzelnie?

 » dziwię się (Kris | 09-02-2019, 12:57:28)

ZAL, a ja się dziwię że ludzie nie tylko tego nie widzą, ale na taka "dyrekcję" głosują i wybierają kolejny raz radnym.

 » Boisko Piastowskie w Strzelnie (Zal | 09-02-2019, 00:11:07)

Tak Włodek masz rację. Boisko na Piastowskim nie istnieje. Za szkołą istnieje plac manewrowy i wysypisko śmieci. Wstyd dla władz i dyrekcji, ktora zasiada w radzie miejskiej nie od pierwszej kadencji.Aż sie dziwię, że tego ludzie nie widzą...

 » Bielice (Do ministerstwa | 08-02-2019, 20:05:08)

Ministerstwo rolnictwa narobiła długi A teraz kosztem Bielic i dzieci tam uczących się chce sobie budżet naciągnąć!!!! Rzenada! Niech wezmą lepiej sobie poszukaja oszczednosci w swoich wyplatach i odwala się od Bielice!!! Bo to najprościej oddać coś za darmo jeszcze nie swoje to się oddaje. Ciekawe czy jeśli by miał kto kolwiek oddac swoje 20h czy by na to pozwolił? Nie podzielimy nasze dzieci na jakieś tam części bo władzy się tak podoba!NIE DAMY TO CO OD LAT JEST WYPRACOWANE PRZEZ NASZYCH DZIADÓW I DZIECI! MUREM ZA BIELICAMI!!!

 » Do Ładowacza! (Piotr | 08-02-2019, 18:01:12)

Drogo Ladowaczu! Czy to już nie jest pomówienie? Czy pisanie tego nie jest czynem karalnym? Czy chodziłeś do ZS Bielice? I tam Cię tego nie nauczono?

 » Szkola (Ładowacz | 08-02-2019, 15:31:34)

Wielki starosta chódzil do Bielic był posmiewiskiem wśród kolegów to teraz się mści i szkole chce zlikwidować. Proszę z 14 dni wcześniej ogłosić w Palukach to przyjedzie nas byłych absolwentów na protest mnostwo

 » do ktoś (Weronika N. | 08-02-2019, 14:32:30)

Ok, w przyszłym roku szkolnym wychodzi mnóstwo młodzieży. To skoro już nie mieszczą się w budynku przy ul. Gimnazjalnej, to co poczną te roczniki, kiedy zamkną szkołę w Bielicach?? Ktoś o tym myśli w ogóle?

 » do ktoś (Weronika N. | 08-02-2019, 14:23:14)

Ok, w przyszłym roku szkolnym wychodzi mnóstwo młodzieży. To skoro już nie mieszczą się w budynku przy ul. Gimnazjalnej, to co poczną te roczniki, kiedy zamkną szkołę w Bielicach?? Ktoś o tym myśli w ogóle?

 » do ktoś (Weronika N. | 08-02-2019, 14:23:03)

Ok, w przyszłym roku szkolnym wychodzi mnóstwo młodzieży. To skoro już nie mieszczą się w budynku przy ul. Gimnazjalnej, to co poczną te roczniki, kiedy zamkną szkołę w Bielicach?? Ktoś o tym myśli w ogóle?

 » Bielice (Cm | 08-02-2019, 10:40:25)

Tak to jest jak wybiera z parti co okradła Polskę 8 lat A teraz pretensje

 » do podpowiadacz (OBI | 08-02-2019, 09:37:07)

Ty raczej jesteś podżegacz. Dyrekcja i grono pedagogiczne to nie poszukiwacze "skarbów".

 » Dojna zmiana xxx (Leszek | 08-02-2019, 07:49:39)

W Mogilnie działa samoobrona ten który powinien być człowiekiem pro-społecznym do społeczeństwa a jest PO- Nowoczesna i lepiej się wyzbywać wszystkiego co nam mieszkańcom jest drogie to Skandal...A w Strzelnie Seminarzysta robi to samo- ludzie czy was diabeł okręcił powiadam wam powstańcie z kolan nie dajcie się opętać trzeba walczyć o nasz szpital w Strzelnie i nie dać go zabrać do Mogilna nie dać sobie w mówić że się nie da jeżeli powstaniemy to go obronimy tylko nie wolno się załamywać głowa do góry i tych włodarzy wykopać.

 » NT (G | 08-02-2019, 07:48:30)

Ciekawe, że nikt nie porusza i nie użył słowa instytut! Ciekawe dlaczego trwa cisza nt opłat parkingowych pobieranych swego czasu od uczniów przebywających w internacie (profil obronny)? Jakie są powiązania pewnego marketu w Mogilnie z ZS Bielice? Jakie są powiązania dostawców sprzętu rolniczego z "górą"? Jak wygląda wskaźnik upraw do liczby zarządzanych hektarów? Przyjechał ktoś (mniejsza kto) z ministerstwa i wielkie zdziwienie. A wiecie dlaczego i po co przyjechał? Tak trochę "naprowadzę", bo widzę, że wciskanie ciemnoty mieszkańcom przychodzi zbyt łatwo. Instytut-badania-finansowanie. Kto finansuje prace badawcze obojętnie jakiego instytutu? Nie wspomnę już o funduszu reprezentacyjnym i promocji Powiatu, bo można się zdziwić! Może czas aby wielcy śledczy (internetowi i prasowi) rzetelnie sprawdzali informacje i nie dawali sobie mydlić oczu szumnymi wizytami niby wielkich ludzi. Tacy oni wielcy jak każdy z nas z osobna. Pozdrawiam.

 » Co robią (Podpowiadacz | 07-02-2019, 23:25:55)

A co robi dyrekcja i grono pedagogiczne zespołu szkół specjalnych w Mogilnie aby ich nie zlikwidowano przecież tam jest tragedia siedzą i czekają na zmiłowanie Boże. Ruszyć dupsko i szukać uczniów to jest wasze zadanie.

 » Co robią (Podpowiadacz | 07-02-2019, 23:24:22)

A co robi dyrekcja i grono pedagogiczne zespołu szkół specjalnych w Mogilnie aby ich nie zlikwidowano przecież tam jest tragedia siedzą i czekają na zmiłowanie Boże. Ruszyć dupsko i szukać uczniów to jest wasze zadanie.

 » edukacja (wielki elektronik | 07-02-2019, 22:40:22)

jestem za a nawet przeciw

 » pretensje (Gigi | 07-02-2019, 22:19:54)

Ale się uśmiałem! cmg24 winne rozdmuchaniu tematu o powiatowej oświacie - tak stwierdził Pan Starosta Nowacki. No to ja się pytam Pana Bartosza co powie o dzisiejszym lokalnym tygodniku i wielu stronach zadrukowanych... tematem oświaty powiatowej. Czy też będzie miał pretensje? NIE!

 » . (WYBORCA! | 07-02-2019, 22:15:55)

Ponoć-właśnie ponoć! Proszę sprawdzić, a później pisać bzdury!

 » subwencja (zoro | 07-02-2019, 22:15:24)

Dlaczego nikt nie pyta ile wynosi subwencja w szkołach rolniczych prowadzonych przez ministerstwo???

 » "PRZYSZŁEM" (uczeń | 07-02-2019, 22:10:01)

Nam uczniom za wszelką cenę wbijają do głowy formy poprawnej polszczyzny, a tu przychodzi taki pan "rządzący" Nowacki i mówi ...... "PRZYSZŁEM".

 » Boisko w ZS Strzelno (Włodek | 07-02-2019, 21:09:58)

Panie Starosto Nowacki i Panie Wicestarosto Mikołajczak jak uczniowie zobaczą zrujnowane boisko w Zespole Szkół w Strzelnie to napewno nie przyjdą do tej szkoły tylko pójdą do Inowrocławia. Dlaczego radni powiatowi nie widzą tego problemu. Władze Powiatu zobaczcie jak cierpi młodzież z pobliskiego Osiedla Piastowskiego i wychowankowie pobliskiego MOW-u nie mogą pobrać w piłkę. Od paru lat Ciężko Dyrektorowi tej szkoły doprowadzić boisko do użytkowego stanu. Wstyd

 » reforma (wyborca | 07-02-2019, 21:09:14)

Panie Starosto szuka pan oszczędności popatrz Pan na etaty naczelnik oświaty .sekretarka ponoć tyle zarabia że szok i jeszcze nie zdąży Pan mrugnąć a już Tomek wie kto po co i ile minut był u Pana ,ZA PARZENIE KAWY TYLE KASY?

 » Masakra (thespecialone | 07-02-2019, 20:41:07)

Przeraża mnie głupota nauczycieli... jak Ci ludzie dzieci uczą to w tym kraju nie może być dobrze. Takie projekty to się powinno oburącz poprzeć bo to jest jedyna i zapewne ostatnia szansa na URATOWANIE tej szkoły. Bielice od dawna się staczają, a oni chcą w tym trwać i trwać i trwać aż do emerytury oczywiście bo potem to niech się dzieje wola nieba. Ja rozumiem, że nauczyciele boją się o etaty, każdy chyba to rozumie, ale żeby z tego powodu manipulować, świadomie wypowiadać się w taki sposób ażeby ludzie myśleli że ich ukochaną szkołę zlikwidują to już przesada. Gdzie tu moralność godna pedagoga, wzorca dla młodych ludzi?

 » Do drogowca (Zdzisław | 07-02-2019, 20:38:14)

Napisał Pan: „Domagają się równego traktowania przez powiat - zabawne, bo jakoś im nie przeszkadzało, jak rozkwitali kosztem pozostałych szkól średnich, wtedy nie mieli takiego poczucia sprawiedliwości. Dziwnie wybiórcze poczucie równości” Szanowny Panie – proszę wskazać o jakich inwestycjach poczynionych w ciągu ostatnich kadencji „poprzedniej władzy” Pan mówi? I czyim kosztem te inwestycje zostały poczynione? Czy było to kosztem nowoczesnej Sali gimnastycznej w „pana” szkole? Czy może odbyło się to kosztem nowoczesnych warsztatów szkolnych w Strzelnie? Czy też może inwestycje poczynione w szkołach na terenie powiatu odbyły się kosztem innych powiatów? Gdyby Pan uważała na lekcjach z wiedzy o społeczeństwie to może by Pan wiedział jak działa samorząd lokalny, co to jest demokracja i jak tworzone są budżety JST. Być może by Pan też rozumiał, że każdy ma prawo do publicznej oświaty finansowanej ze wspólnych podatków. Może by pan rozumiał, że w sprawnej gospodarce każdy zawód jest ważny i potrzebny. Każdy wykształcony obywatel staje się wytwórcą naszego wspólnego dochodu narodowego. Wytwórcą wspólnego dobra nie są tylko absolwenci jednej szkoły ale jesteśmy nimi my wszyscy. Ta wiec dbajmy o to, żeby każdy z nas miał możliwość wyboru swojej drogi…

 » do obserwatora (Zdzisław | 07-02-2019, 20:14:53)

Może szanowny „obserwator” zechce przeanalizować budżet Starostwa Powiatowego w Mogilnie i zechce Nam wszystkim wskazać, która szkoła w powiecie jest „dochodowa”? Gdyby Pan „obserwator” zechciał to obserwować, to za pewne by zauważył, że żadna szkoła nie jest „rentowna” i w zasadzie wszystkie należałoby zlikwidować. Wtedy na pewno drogi obserwatorze Ty, a na pewno twoje dzieci będą dalej osiołkami na usługach tych, których stać na prywatną oświatę. A jak pójdziemy dalej tym tokiem rozumowania to kolejne będą szpitale – bo też nie są rentowne? Drogi Panie proszę zrozumieć, że wszystkie szkoły to nasze wspólne dobro i o wszystkie szkoły powinniśmy walczyć a nie twierdzić, że uczniowie Bielic to dzieci "gorszego" Boga.

 » Ciekawe (Absolwentla | 07-02-2019, 20:12:27)

Jestem ciekawa czy Ci, którzy piszą takie pozytywne komentarze mieli kiedykolwiek styczność z tym co się dzieje w bielicach, jak odbywają się lekcje i jaki tam jest poziom! Poziom liceum jest dla osób, które nie wiążą swojej przyszłości z dalszą nauką, bo po Bielicach raczej marne szanse na dostanie się na dobre uczelnie. Ochłońcie ludzie i trochę pokory!

 » Bielice (xxx | 07-02-2019, 19:49:41)

Brawo Starosta.Porządek zrobić i kwita :) Panie ale błysnęły.Miały swoje 5 minut :)

 » oswiata (jaro | 07-02-2019, 19:08:00)

Ludzie, nie chodzi o to by likwidować LO w Strzelnie czytaj ZS Strzelno ani również nią chodzi o to by likwidować ZS Bielice. Każda z tych szkół robi coś dobrego dla powiatu i jego mieszkańców. Nie chodzi o to że jedna szkoła jest lepsza a inna gorsza. Przecież to nasze szkoły!!! Jeśli chodzi do nich więcej uczniów spoza terenu powiatu niż naszych ucieka do powiatów ościennych tzn że spełniają rolę. Sieć szkół daje możliwości uczniom i rodzicom. Wystarczy jednym głosem mówić o naborze a nie kłócić się i rywalizować między sobą, a będziemy mieli jeszcze więcej uczniów. Czy niż demograficzny dotyka tylko nasz powiat? Nie. A inne powiaty tylko zacierają ręce słysząc nasza kłótnie. Dajmy informację że warto uczyć się w naszym powiecie. Dajmy solidne argumenty a szkoły będą się rozwijać. Bogata oferta. Rzetelny powiatowy system informacyjny również bardzo by pomógł. Bez dużych nakładów a z dużym zaangażowaniem możemy zrobić wiele.

 » Stoją murem z nieliczni (AC Milan | 07-02-2019, 18:26:21)

Piątek dowali do pieca szkoła mow fundacja jest co likwidować do końca kadencji starczy a ludzie na bruk

 » oswiata (jaro | 07-02-2019, 18:22:04)

Ludzie, nie chodzi o to by likwidować LO w Strzelnie czytaj ZS Strzelno ani również nią chodzi o to by likwidować ZS Bielice. Każda z tych szkół robi coś dobrego dla powiatu i jego mieszkańców. Nie chodzi o to że jedna szkoła jest lepsza a inna gorsza. Przecież to nasze szkoły!!! Jeśli chodzi do nich więcej uczniów spoza terenu powiatu niż naszych ucieka do powiatów ościennych tzn że spełniają rolę. Sieć szkół daje możliwości uczniom i rodzicom. Wystarczy jednym głosem mówić o naborze a nie kłócić się i rywalizować między sobą, a będziemy mieli jeszcze więcej uczniów. Czy niż demograficzny dotyka tylko nasz powiat? Nie. A inne powiaty tylko zacierają ręce słysząc nasza kłótnie. Dajmy informację że warto uczyć się w naszym powiecie. Dajmy solidne argumenty a szkoły będą się rozwijać. Bogata oferta. Rzetelny powiatowy system informacyjny również bardzo by pomógł. Bez dużych nakładów a z dużym zaangażowaniem możemy zrobić wiele.

 » Zasiłki (Skóbi | 07-02-2019, 16:22:12)

Lepiej zacznijcie pisać na poważne tematy a nie jakieś reformy. Ja się pytam kiedy podwyrzszycie zasiłki bo te pieniądze co dostaje teraz nie wystarczają mi na godne życie. Rzałuje że nie poszłem na wybory i nieoddałem głosu

 » Gazeta ? (Adam | 07-02-2019, 15:51:13)

Jak ktoś lokalne piśmidło zwane Pałukami nazywa gazetą to sam nie wie co znaczy określenie Gazeta !!! Wiadomo od kilku już lat że jest to organ prasowy lokalnej Platformy a teraz jeszcze Samoobrony i wypociny Naczelnego natrętnie wkładają w głowy mniej myślących czytelników same peany na ich temat.czy kiedykolwiek ten Pan napisał coś źle o Burmistrzu Mogilna ? Obiektywny inaczej !!!

 » równość w wydaniu Bielic (drogowiec | 07-02-2019, 15:41:51)

Domagają się równego traktowania przez powiat - zabawne, bo jakoś im nie przeszkadzało, jak rozkwitali kosztem pozostałych szkól średnich, wtedy nie mieli takiego poczucia sprawiedliwości. Dziwnie wybiórcze poczucie równości. Przedtem władze były absolwentami Bielic, żona naczelnika dyrektorką i fajnie było, teraz, gdy wraca normalność, boli. Wreszcie dość panoszenia kosztem innych.

 » szkoła (obserwator | 07-02-2019, 15:33:43)

Przegrani z ZSL robią bunt , cóż stracili stołki i to boli. Panie Starosto czyń swoja powinność i likwiduj nie rentowną szkołę. Znaleźli się obrońcy co doprowadzili powiat do rujny . Na początek odwołać dyrektora .

 » szkoła (obserwator | 07-02-2019, 15:33:43)

Przegrani z ZSL robią bunt , cóż stracili stołki i to boli. Panie Starosto czyń swoja powinność i likwiduj nie rentowną szkołę. Znaleźli się obrońcy co doprowadzili powiat do rujny . Na początek odwołać dyrektora .

 » Kosztem (Naszym | 07-02-2019, 15:33:25)

Wstyd! Bielice to najlepsza szkoła w powiecie. Wiele osiąga jest cudowna moje dzieci tam chodzą i mówią że szkoła im się bardzo podoba. Chce pan kosztem Bielic uratować Strzelno. My rodzice uczniowie absolwenci i nauczyciele oraz inni będziemy walczyć

 » szkola (Bielice | 07-02-2019, 15:08:38)

Ciekawe co starosta zrobi z sponsorem szkoły (fundacja)

 » referendum oświata (Seth | 07-02-2019, 14:35:07)

W sytuacji która powstała i po zawiązaniu się stowarzyszenia następnym krokiem powinno być referendum lokalne dotyczące oświaty na terenie powiatu.Wystarczy zawiązać komitet 15 osób , zebrać podpisy i razem z pytaniem czy np. Jesteś za zamykaniem szkół na terenie Powiatu Mogileńskiego?...dostarczyć je do Starostwa a te będzie zobowiązane w ciągu 30 dni podjąć uchwałę referendalną a następnie w 2 miesiące rozpisać referendum.Jego wynik jest wiążący dla organu , jeśli większość wypowie się przeciw zamykaniu szkół nikt bez łamania prawa nie może ich zamykać i tyle .Demokracja i konstytucja dają nam takie prawo i korzystajmy z niego nie czekając na łaskę lub niełaskę urzędników .

 » Murem za Starostą (wyborca | 07-02-2019, 14:30:53)

Panie Starosto , proszę zauważyć że przez 20 lat rządziła sitwa związana z Bielicami , a teraz są "obrońcami". Przekazać szkołę Ministerstwu i ratować powiat bo skończy jak gmina Strzelno . To jest Pana obowiązek ratować powiat przed bankructwem i docelowo wymazaniem z mapy administracyjnej . Murem za Starostą Murem za restrukturyzacją Murem za Powiatem Mogileńskim

 » bielice + spzoz (członek byłego ZARZADU | 07-02-2019, 14:11:29)

Dla zwykłego Kowalskiego to co teraz się dzieje w okół tych dwóch instytucji powiatowych to prawdziwy szok ale to co mówi obecny Starosta a były radny powiatowy to szczera prawda.Poprzedni zarząd jak i co nie którzy radni nie dawali sobie przetłumaczyć że do takiej sytuacji jak obecna w tych instytucjach może dojść.Zawsze było słychać :damy radę - no już nie przesadzaj- jakoś to załatwimy - niedowiarki:,no i się stało że się w.....o.Teraz cała wina spadła na nowy zarząd i trzeba ich o całe to zamieszanie winić ,BO ONI TERAZ RZĄDZĄ I SĄ BE !!!!a my chcieliśmy dobrze,NO BARDZO CIEKAWE.

 » Do Weroniki N. (Ktoś | 07-02-2019, 13:44:34)

Budynek na ulicy Gimnazjalnej to nie tylko uczniowie LO, są ty także gimnazjaliści oraz z kilku innych klas Zespołu Szkół, którzy się nie mieszczą w jednym budynku. A co będzie za rok, kiedy będzie podwójny nabór do LO, Technikum i zawodowej? Ciekawe gdzie się wtedy pomieszczą?

 » paluki (paluki | 07-02-2019, 13:34:09)

Panie Holak tak trzymac i drazyc,draznyc niech ludzie dowiedza sie jakie byiy rzady przez 16 lat, sekretarka 6000zl. a pracownik z 20 lat pracy 2000zl.Wstyd panie Barczak teraz pan sie boi prawdy ujawnienia ,premie pani skarbnik nikt glupi nie jest,gnoj pan zostawil i teraz ludzie sie dowiedza komu pan dawal i zostawil dlugi,trzeba bylo lozyc na oswiate a nie ze pan ma czelnosc powiedziec ze zaoszczedzil 300000tys, na sprzataczkach,WSTYD lepiej sie pan nie odzywaj bo mogilnianie poznaja sie na panu,a nastepna z tych uczciwych bedzie pani skarbnik.Prosze o sprawiedliwosc nie bede cale zycie zapierdalal zeby ktos bral premie i pesje wieksz jak w sejmie.Pod sad tych ktorzy znadluzyli powiat a teras bronia tego zeby go ratowac.!!Jak pan moze spojzec ludziom w oczy?Chyba tym co za pana mieli dobrze,na bank ze afera w komunikacji za pana rzadow byla by zamieciona pod dywan.Panie Nowacki szacun uscisne panu dlon za to co pan robi, pracowalem cale zycie w klamstwie i zawsze bede mowil niech karzdy ma to na co go stac czy sprzataczka wozny czy inny pracownik fizyczny ma inny zoladek ,jest madrzejszy od tych po studiach,bo teraz zdobyc rzemioslo to sztuka.Wszyscy by chcieli siedziec na stolkach a robic nie ma komu.

 » SZKOŁA (Weronika N. | 07-02-2019, 13:07:21)

Zamknijcie Liceum w Strzelnie i przenieście tą garść uczniów, która tam się miota po korytarzach, a nie Szkołę w Bielicach gdzie jest mnóstwo uczniów, renoma nie tylko na powiat ale i województwo, gdzie wielu deklaruje chęć pójścia do niej w przyszłym roku szkolnym.

 » Do lolo (Olo | 07-02-2019, 13:04:58)

Pałuki to dopiero wiarygodna gazeta,śmiech na sali. nic tylko kłamstwa piszą !

 » SZKOŁA (Weronika N. | 07-02-2019, 12:55:00)

Zamknijcie Liceum w Strzelnie i przenieście tą garść uczniów, która tam się miota po korytarzach, a nie Szkołę w Bielicach gdzie jest mnóstwo uczniów, renoma nie tylko na powiat ale i województwo, gdzie wielu deklaruje chęć pójścia do niej w przyszłym roku szkolnym.

 » Bielice (Absolwent | 07-02-2019, 12:54:52)

Przykre to, że dyrekcja szkoły stanęła wczoraj za plecami nauczycieli. Wyszła totalna nieznajomość tematu. Tak, tak wyremontowany gabinecik to nie wszystko. Ważne aby w nim zasiadał Dyrektor, a nie showman. Nie pomoże czapeczka... Smutne jest też to, że Stowarzyszenie Absolwentów i Sympatyków gdzieś przepadło. Widać, że los szkoły jest mu chyba obojętny. A przecież stowarzyszenie nie postało chyba tylko po to aby spotykać się na kawkach i pogaduchach. Gdzie prezesi Stowarzyszenia? czyżby się czegoś bali?

 » Bije fałszem (Xxx | 07-02-2019, 12:45:25)

Dokładnie oczy zwierciadlem duszy!

 » Bije fałszem (Xxx | 07-02-2019, 12:40:39)

Dokładnie oczy zwierciadlem duszy!

 » bielice (lolo | 07-02-2019, 12:03:23)

nie chodzi o zamkniecie tylko oddanie komus kogo bedzie stac na utrzymanie i remonty tej szkoly zrozumcie to albe zbieszcie komitet isami opiekujcie sie szkola macie to dzieki poprzednim wladza co zadluzyli oswiate na ponad 3 miliony czemu nie walczycie o inne szkoly tam tez sie dzieci ucza i nie wiadomo ile pociagna ta wladza jest od 3 miesiecy trzeba bylo atakowac poprzedniego staroste co byl 16 lat i zostawil 6 mln. dlugu,co ma teraz zrobic ten starosta?robi co moze zeby wybrnac z tej sytuacji a pan byly starosta jak by zadzil dluzej to by dlug urusl do 10 mln.i na koncu by szkole zbuzyli i zaorali caly teren a banki by ziemie sprzedaly.Dajcie ratowac bielice staroscie bo szkola bedzie nadal.acha a po ostatniej sesji radny barczak sie zblaznil niech poczyta paluki jaki to klamczuch ja bym sie wstydzil ludzia w oczy spojzec,WSTYD I ZENADA te 16 lat.Lepiej by pan nie zabieral glosu naprzyjmowal pan ludzi po znajomosci co nie maja pojecia o robocie tylko kase brac.

 » Jak można ? (Absolwent 1 | 07-02-2019, 11:56:05)

Lokalna Samoobrona przekaże szkołę z tradycjami ministerstwu rolnictwa ,a już oni ją uratują - tak jak stadniny koni z tradycjami !!! Kiedyś Samoobrona z śp.Lepperem broniła słabszych i sprzeciwiała się zamykaniu zakładów ,a nasza lokalna zaczyna od totalnego rujnowania !!!

 » bielice (viva | 07-02-2019, 11:45:18)

Panie starosto tak trzymac ludzie nie zdaja sobie sprawy ze szkola moze przestac istniec całkowicie chcieli by wszystko,najwiecej krzycza ci co maja z nia zwiazane korzysci np. ogrodki, nie rozumieja ze w wiekszosci sie nic nie zmieni a uczeniowie poza rolni dojerzdzajacy z mogilna czy strzelna beda sie uczyc na miejscu,po za tym ma pan kreta w spudnicy na narutowicza-ZLIKWIDOWAC.Panie Barczak ogladamy sesje i czytamy prase,wstydu pan nie masz wogule zabierajac głos roztrwoniłes pan powiat i boisz sie prawdy,czytaj prawde i powinnes byc poddany do konsekfencji razem z pania skarbnik.To co starosta zaoszczedzi w rok to panu nie udało sie w 16 lat tylko dlugi zostawiles jak smiesz teraz glos zabierac.Pol mogilna wie kto ile i za co od pana dostawal kasy i nagrody kture sie nie nalezaly.Troche honoru i pokory a nie bruzdzic dac niech inni poprawia pana bledy,bo skad to wychodzi nowacki tego nie narobil.

 » Bielice (rodzic | 07-02-2019, 11:13:21)

doktorku, jesteś tak samo winnym jak ci których oskarżasz, a to w związku z tym że masz dowody i ich nie przekazałeś do odpowiednich instytucji, więc biegusiem do prokuratury bo będziesz (i bardzo dobrze) odpowiadał na równi z przekrętami, a nie udajesz i robisz z siebie głupka

 » Starosta (Rodzic | 07-02-2019, 10:19:58)

Jeśli chodzi o p. Nowackiego to wczoraj gubił się w swoich wypowiedziach. A przede wszystkim pokazał swój brak kultury osobistej.

 » Murem za bielicami (Normalność | 07-02-2019, 09:54:10)

A może ten mur zorganizuje zbiórkę pieniędzy. Powoła społeczny komitet i będzie wspieral finansowo szkołę? Wielką tragedią jest wybieranie nauczycieli do samorządu oni prowadzą później lobbowamie i zadluzaja samarząd. Geniusze z murem powiedzcie skąd wziąść pieniądze na te wszystkie etaty nauczycielskie. Oczywiście można zadac pytanie czemu nie zamkną Szerzaw np . Ale nikt nie mówi o zamknięciu Bielic tylko o przekazaniu do ministerstwa.

 » spotkanie w Bielicach (nauczyciel | 07-02-2019, 09:10:58)

Przeczytajcie dzisiejszy numer lokalnej gazety!!!!! Starosta na wczorajszym spotkaniu w Bielicach wszystkich okłamał! Obwiniał cmg24, a oni pisali prawdę!

 » likwidacja szkoły (uczeń | 07-02-2019, 09:05:36)

Dur, nie zaśmiecaj portalu !!!!!!!!!! jesteś nieaktualny, i śmierdzisz naftaliną, to słowa twioch guru!!!

 » dyrektor (Hmm | 07-02-2019, 08:59:24)

A gdzie w tym wszystkim jest "dyrektor". Zamknął się w sobie i siedzi w kącie? Od tego by trzeba zacząć tę całą reformę. Panie Kraśny bycie dyrektorem, to nie tylko spacerowanie po Bielicach i wzruszenia, ale przede wszystkim odpowiednie zarządzanie i wspieranie swoich ludzi. Ale do tego niestety trzeba zgłębić temat. A tego trzeba chcieć, a nie z góry uważać się za nie wiadomo kogo. Nie można jednocześnie dobrze zarządzać szkołą, zajmować się firmą i do tego jeszcze pchać się w politykę. Na szczęście sam się pan z niej wyeliminował swoją kampanią :D Jak ktoś jest od wszystkiego, to... wiadomo...

 » obrona PRLu trwa... (antycom. | 07-02-2019, 08:37:07)

PRL już dawno się zakończył....w Bielicach trwa....

 » Pan Dyrektor (Szkoła | 07-02-2019, 08:34:11)

Czy Pan dyrektor wie więcej niż wszyscy ? Wczoraj praktycznie nie bronił szkoły A jeśli coś powiedział to nie miało to najmniejszego sensu i było zupełnie nie na temat. Widac ze były dyrektor bardziej zaangażowany niż obecny. Panie dyrektorze "bądźmy razem" czy te słowa już nie aktualne? Mam wrażenie jak by Pan był przeciwko całej społeczności szkolnej... Może warto się zastanowić nad zmianą pracy? Na to stanowisko jako dyrektor "ZESPOŁU SZKÓŁ IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W BIELICACH" sie Pan nie nadaje. Niszczy Pan historię szkoły niszczy Pan pracę pokoleń. Dlaczego Pan mówił o remoncie tarasu o placu manewrowym A gabinecik kto sobie zrobił? Dlaczego Pan sie nie pochwalił takim osiągnięciem? Może najlepiej widzieć w oku drzazgę u byłego dyrektora A u siebie belki nie zauważyć. Dlaczego Pan dyrektor nie walczy razem z nami? A ta Pana czapeczka którą Pan zapewne chciał nałożyć na głowę i się popisać zresztą jak zwykle. To nie teatr to nie miejsce na żarty to walka o szkołę. Nic Pana nie nauczyła próba zamknięcia Technikum weterynarii? Nadal Pan ufa władzy? To powodzenia ale my się nie poddamy. My jako uczniowie Panie dyrektorze.

 » Murem (Absolwent | 07-02-2019, 08:23:31)

Ludzie!!!! Każdy inteligentny człowiek który był na wczorajszym spotkaniu zrozumiał doskonale o czym była mowa, Starosta jest dopiero od 3 miesięcy chce POMOC A nie zaszkodzić. Wielki szacunek za to że przyjechał i tłumaczył bo myślę że poprzednia władza schowalaby głowę w piasek, a tak przy okazji... właśnie gdzie byli? Na sesji tak bronili Bielic , a wczoraj gdzie byli??? To też są absolwenci i sympatycy szkoły.

 » Przekazać (Homosapiens | 07-02-2019, 08:20:28)

Przekazać szkołę i ją ratować!Mi wczoraj starosta otworzył oczy.

 » Źle moce (Oswiata | 07-02-2019, 08:08:12)

Zdjęcie nr 19. Oczy zwierciadłem duszy są - tak mawiają. Aż strach

 » Hurr (Durr | 07-02-2019, 07:41:54)

Teraz wszędzie będzie wykorzystywany hashtag #MuremZa...? Nudne to i małostkowe. Przy wośp pasowało, tu już nie bardzo. Poszę wymyślić coś swojego a nie kopiować pomysły.

 » ... (max | 07-02-2019, 07:38:12)

niestety jest już po wyborach, a trudne i społecznie negatywnie odbierane decyzje najlepiej jest podejmować na początku kadencji, bo za cztery lata mało kto będzie o tym pamiętał; w następnym roku wyborczym znów wybuduje się kilka chodników, wyremontuje trochę dróg, nagłośni się kilka pseudo-inwestycji a lud to kupi; status quo;

 » Otóż to (H | 07-02-2019, 07:19:46)

Gdyby nie media sprawa byłaby przepchnięta po cichutku i po sprawie. Majątek byłby rozdysponowany, Strzelno podratowane, a Bielice... Z samych kierunków rolniczych umrą śmiercią naturalną, czyvto pod skrzydlami starosty, czy ministra. A teraz protesty, zainteresowanie społeczeństwa... No nie na rękę to nowym władzom, więc ktoś musi zostać kozłem ofiarnym, padło na Was

 » starosta do bani (dr no | 07-02-2019, 06:51:41)

Byłem widziałem i słyszałem każde słowo starosty. Pomijam fakt, i że kilkukrotnie zaprzeczył sam sobie. Kompletnie nieprzygotowany. Mówi nam rodzicom o trudnej sytuacji. O tym, że jest ciężko i że są długi i braki w kasie. Konkrety. Dokumenty. Liczby. Gdzie to jest?? Po drugie jedyne co go interesuje to podpisanie porozumienia z ministrem rolnictwa. No i po trzecie, szuka winnych dookoła tylko nie u siebie. Malutki zakompleksiony człowieczek. Pierwsza i ostatnia kadencja. To polityk bez żadnych zasad. A ja na niego głosowałem. Gdzie był rozum????

 » szkoła (tralala | 07-02-2019, 06:42:40)

Najlepsza reforma to rozwalić wszystko.Sztuką jest kierowanie placówkami a nie niszczenie rozwalanie.Sztuką jest takie prowadzenie placówek nie tylko oświatowych żeby zrobić reformy a nie rewolucję i niszczenie .Szukanie nowych lepszych rozwiązań przemyślanych i z głową .A może starostwo zreformować i przenieść do gminy i zlikwidować .A jak ktoś nie umie rządzić to wymyśla karkołomne wizje niszczenia a nie reformowania.Ziemię oddawać proszę a kiedyś to wszystko tętniło życiem a dlaczego teraz tego nie można ??? Nie mogę przeżyć jak ministrowie ostatni mieli wizję na stadninę koni w Janowie Podlaskim a teraz RUINA nie mogę tego przeżyć. Żeby tak nie było z Bielicami jest to Marka szkoły nasze Dziedzictwo regionu Mogileńskiego i brońmy tego nie niszczmy.Może dać szkołom więcej swobody ???,Usiąść wspólnie szukać rozwiązań.Ale do tego są potrzebne bardzo dobre analizy symulacje pomysły trzeba słuchać ludzi.A sztuką jest zrobienie reform tak żeby nikomu się krzywda nie stała i będzie ok tego życzę wszystkim Mądre przemyślane decyzje

 » Brawo (Ja | 07-02-2019, 06:23:11)

Oj starosta chyba komuś się pali grunt pod nogami, BRAWO BIELICE BRAWO jestem z Wami !

 » Murem za Bielicami (Przemo | 07-02-2019, 05:18:47)

Co to za palant ten starosta. Wina poprzedniego rządu. Twierdzisz , ze wiedziałeś o tym już dawno i dalej pchałeś się w to gówno ? Byle tylko pysk do koryta przystawić . To tak samo jakbyś kupił samochód wiedząc ze za 1 miesiąc się zepsuje . Zostaw te bajki dla siebie. Ministerstwo uratuje szkole lepszej bajki usłyszeć nie można . Tak uratuje jak okoliczne cukrownie szpitale i inne instytucje . MUREM ZA BIELICAMI !!!!

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (16)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (56)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (68)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ