W środę 16 czerwca bezterminowo zostanie wstrzymane kursowanie prawie 200 pociągów regionalnych uruchamianych przez Przewozy Regionalne w województwie kujawsko-pomorskim. Powodem jest niewywiązywanie się samorządu województwa z ustawowego obowiązku dotowania regionalnych przewozów pasażerskich. Przewozy Regionalne od lutego br. nie otrzymują od samorządu województwa zapłaty za zamówioną i wykonaną usługę. Wstrzymanie nie obejmie jedynie 16 pociągów REGIO kursujących pomiędzy Bydgoszczą a Chełmżą oraz pociągów interREGIO przejeżdżających przez teren województwa.
– Wczoraj otrzymaliśmy oficjalną informacje o możliwości zawieszania połączeń pasażerskich na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, od dnia 16 czerwca. Obecnie prowadzimy rozmowy z Przewozami Regionalnymi na temat podpisania umowy na przewozy pasażerskie na terenie naszego województwa. Samorząd już kilkakrotnie występował o podpisanie w/w umowy, jednak bezskutecznie. Dotychczas PR, które wygrały przetarg w ramach 3 letnie umowy ramowej obowiązującej od 2007 roku na świadczenie usługi przewozów pasażerskich, realizowały ją przez 2 lata bez żadnych zakłóceń. Szukamy nadal wspólnego kompromisu. Będziemy starać się, żeby do zawieszenia połączeń nie doszło. W dniu dzisiejszym wysyłamy naszą umowę, dzięki której mamy nadzieje, że dojdziemy do porozumienia. Samorząd województwa będzie starał się żeby mieszkańcy mogli korzystać z usług Przewozów Regionalnych tak jak do tej pory to było – mówi nam Bartosz Nowacki, członek zarządu województwa kujawsko-pomorskiego.
Przypomnijmy, że już raz mogilnianinowi Bartoszowi Nowackiemu, udało się zapobiec likwidacji jednego z pociągów, którym do pracy dojeżdżały mogileńskie pielęgniarki do szpitala w Poznaniu. Miejmy nadzieję, że i tym razem mieszkańcy powiatu mogileńskiego nie stracą żadnego z pociągów, którym podróżują do pracy czy szkoły.
O wynikach rozmów Urzędu Marszałkowskiego i Przewozów Regionalnych poinformuje niezwłocznie po ich zakończeniu. (PK)
















Pierwsze co bym zlikwidował, to dotacje państwowe do PKP i tym samym do wysokich pensji szefów kilkudziesieciu spółek kolejowych, a dopiero później pomyślałbym o likwidacji pociągów. Jak to jest, że w PL nic się nie opłaca… ?
Juras zgadzam się z dopłatami. Większość jednak państw UE \’utrzymuje\’ kolej. Wyjątkiem jest bodajże Wlk. Brytania gdzie są prywatni (kilkudziesięciu) przedsiębiorcy zajmujący się świadczeniem takich usług transportowych. pozdrawiam Jestem również za prywatyzacją służby zdrowia i górnictwa.
zlikwidować tą brudną ,zaniedbaną stację. Kto to w dzisiejszych czasach jeździ pociągami? chyba tylko jozef i obiektywny.nawet ja stara mam saicento young, a young to znaczy młode.5rać na pociągi.
jezdzi ktos rano do bydgoszczy samochodem?
Wdowa! Jeżeli nie jeździsz pociągami to co zęby suszysz? Z samego Mogilna do pracy czy szkoły do Gniezna i Inowrocławia jeździ bardzo dużo osób. Nie wierzysz? To przyjdź na dworzec na którąś z godzin przyjazdu pociągu z Ina lub z Gniezna to zobaczysz ilu ludzi jedzi pociągami. A jeżeli sama nie jeździsz, bo jak mówisz masz SEICENTO YOUNG to sie nie wypowiadaj.
Zastanawiam się, jak w XXI w. w państwie należącym do UE, chcącym uchodzić za poważne, można zastanawiać się czy będzie można normalnie dojechać do pracy?
Gratulacje dla naszych władz…
Ja dojeżdżam codziennie do Poznania i zapewniam, że nie chce mi się dylać tam codziennie Sciencento Young, które kosztuje pewnie tyle co dwa normalne bilety kwartalne…
Obiektywny nie oglądałeś OJCA CHRZESTNEGO?
Aby kogoś pokonać, trzeba mu usługiwać, wzbudzić jego zaufanie , a poźniej jak tego nie bedzie sie spodziewał go zaskoczyc. jakiś ty tępy. I ty prowadzisz działalnośc na własny rachunek?Wyrazy współczucia dla kontrachentów.