We wrześniu tego roku wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Mogilnie Karol Nawrot wystosował pismo do Ministerstwa Infrastruktury z zapytaniem o możliwość zatrzymywania się pociągów jadących do i z Warszawy. Interwencja radnego była odpowiedzią na problem zwrócony przez grupę Kolejowe Mogilno.
– (…) z powodu modernizacji linii kolejowej E-20 jeszcze przez półtora roku przez nasze miasto objazdem będą kursowały pociągi do Warszawy. Niestety na stacji w Mogilnie nie odbywają postojów, a mieszkańcy chcący dojechać do stolicy tym połączeniem, muszą najpierw udać się do Inowrocławia na stację Rąbinek lub leżącego w innym województwie Gniezna. Wyżej wymienione utrudnienia w konsekwencji powodują, że mieszkańcy ze względów logistycznych zmuszeni są podróżować samochodem, aniżeli PKP – pisał Karol Nawrot do Ministerstwa Infrastruktury.
Jak informuje Jakub Kapturzak – zastępca dyrektora Departamentu Kolejnictwa, spółka PKP Intercity nie planuje wprowadzenia postoju pociągów relacji Poznań-Warszawa na stacji w Mogilnie.
– W sprawie postojów pociągów relacji Poznań-Warszawa na stacji Mogilno informuję, że oferta PKP Intercity S.A. dla omawianej stacji w przyszłym rozkładzie jazdy będzie na porównywalnym poziomie z ofertą w rozkładzie 2017/2018 – informuje przedstawiciel Departamentu Kolejnictwa.
Z pisma wiadomo również, że w nowym rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 mieszkańcy będą mogli skorzystać z 14 par pociągów zapewniających bezpośredni dojazd do Trójmiasta, Poznania, Zielonej Góry, Katowic, Wrocławia, Krakowa, Olsztyna, Białegostoku, a także ośrodków turystycznych takich jak Kudowa-Zdrój i Zakopane.
Głównym powodem niezatrzymywania się pociągów relacji Poznań-Warszawa na stacji w Mogilnie jest znaczące wydłużenie czasu przejazdu tych składów. Tak zwane postoje handlowe odbywają się na stacjach najbardziej obleganych przez podróżnych. W związku z tym, że ze stacji w Mogilnie korzysta zbyt mało osób, spółka PKP Intercity nie widzi finansowego uzasadnienia takiej decyzji. (AS)

















Pociągu bezpośredniego nie ma, to i chętnych nie ma, logiczne. Znaczące wydłużenie czasu przejazdu to ile minut? 3? 4? Dawniej pociąg bezpośredni był i wiele osób korzystało, ja również. Połączenia z tyloma miastami, a ze stolicą brak… Ciekawe czy np. do Kudowy Zdrój tyle chętnych będzie…
Pomysł zrodzony w kampanii wyborczej, gdzie wszystko można powiedzieć…efekt jest taki, jakiego należało się spodziewać
A skąd PKP miał dane skoro ludzie z Mogilna i okolic kupują bilety na dojazd do Warszawy z Gniezna albo Inowrocławia ?
Utrzymać połączenia te które są i zadbać o to aby mogli ludzie z sąsiednich gmin dojechać do naszego dworca to wtedy będzie frekwencja na peronie
Rozgonić to całe towarzystwo Kolejowe .
Rozebrać linię do Orchowa będzie fajna ścieżka rowerowa .
A od Mogilna do Żabna na bazie torowiska zbudować obwodnicę południową
Ja czekam na schronisko dla zwierząt kiedy zacznie się coś w tej sprawie dziać?
Po co z Mogilna jak jest z Inowrocławia.
A tam po co lepiej nad morze pogoda sprzyja
Januszu/Grażyno rozumiem, że w kontekście obietnicy wyborczej jednego z kandydatów na burmistrza odnosisz się do obietnicy innego kandydata. Zastanawia mnie, czy tak serio myślisz że można dostać jakieś odpowiednie pozwolenia i coś wybudować w takim samym czasie jak otrzymać negatywną odpowiedź. Brawo ty
Burmistrz w tej sprawie niewiele może,ale osoby które były i są wybrane do Urzędu Marszałkowskiego to już mogą wiele zrobić……ale oni są tam tylko dla pieniędzy.Jak się okazało poraz kolejny wystrychneli was na Dudka
My tu marzymy o połączeniach z Warszawą . Niech tylko utrzymają się pociągi miedzy cmg a Poznaniem i Bydgoszczą
oraz odwrotnie . Tymi połączeniami jeździmy do pracy i z niej wracamy . Kończy się rok więc znowu zacznie się obcinanie . Bądźmy czujni ,źeby sejmiki wojewódzkie ,jak co roku nas nie zaskoczyły . Zobaczymy jak nowo wybrani nam pomogą.