Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
wtorek, 10 marca, 2026
13 °c
Mogilno
  • Strona Główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
Dodaj ogłoszenie
Zgłoś temat
  • Strona Główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Kategorie Społeczeństwo

Dźwięk syreny utrudnia im życie

Redakcja przez Redakcja
30.09.2015
w Społeczeństwo
0
A A
45
0
UDOSTĘPNIENIA
2
WYŚWIETLENIA
UdostępnijUdostępnijWhatsapp

Jak zaznaczyła podczas minionej sesji Rady Miejskiej w Strzelnie radna Irena Mohylowska – hałasy irytują mieszkających w pobliżu ludzi, powodują odczucie przykrości i lęku oraz utrudnienia w wykonywaniu pracy. Zdaniem radnej w XXI wieku powiadomienia za pośrednictwem wyjącej syreny alarmowej są zbędne.

– To jest w pewnych cyklach, jednakże syrena alarmowa, czyli ten maszt znajduje się bardzo blisko mieszkańców. Strażacy, którzy mają jechać do pożaru otrzymują wiadomość wysyłaną przez sygnał SMS-owy. W związku z tym wydaje mi się, że jeżeli to już jest XXI wiek, to nie potrzeba tego. (…) Ludzie, którzy chcą odpocząć w okresie letnim w swoich ogrodach po prostu muszą stamtąd w razie włączenia syren uciekać i dzieci małe, które przyjeżdżają do rodzin. Ten hałas jest uciążliwy – mówiła Irena Mohylowska.

Mieszkańcy za pośrednictwem radnej Ireny Mohylowskiej domagają się od osób decyzyjnych w tym zakresie ewentualnego ściszenia, bądź całkowitego wyłączenia sygnałów emitowanych przez syreny, które znajdują się przy płocie, na maszcie Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelnie.

Radna z problemem udała się bowiem również do burmistrza Strzelna, Ewarysta Matczaka oraz starosty mogileńskiego, Tomasza Barczaka. Jak twierdzi, starosta Barczak postara się problem rozwiązać.

– Myślę, że jeżeli uda się to załatwić, przynajmniej ewentualnie ściszyć lub też wyłączyć, to rzeczywiście mieszkańcy bardzo by byli wdzięczni – postulowała radna Irena Mohylowska.

Głos w sprawie zajął także radny Piotr Dubicki, który twierdzi, że zdarzenie, do którego z pomocą muszą się udać służby ratunkowe jest stanem wyższej konieczności, tym samym nie należałoby tego typu powiadomień likwidować.

– Moim zdaniem to jest stan wyższej konieczności i to jest alarmowanie, tam liczy się każda sekunda. Za chwilę któryś mieszkaniec powie, że musimy zabronić, żeby karetki przez miasto nie jeździły z włączonymi sygnałami, bo im to przeszkadza – mówił radny Piotr Dubicki.

Swoje zdanie wyraził również obecny na sali radny powiatu mogileńskiego, Dariusz Chudziński, który uważa bowiem, że wycie syreny w obecnych czasach jest „totalnym archaizmem”.

– Syrena wyjąca w środku miasta, w XXI wieku to jest totalny archaizm. Strażacy są powiadamiani SMS-ami, czy GPS-ami, czy czymkolwiek innym. Ta syrena nie jest niezbędna. Jak ktoś mieszka w centrum miasta, to naprawdę to bardzo źle odczuwa. My mieliśmy sytuację, gdzie były małe dzieci, na Rynku syrena włączała się o 12:00 w nocy i mieliśmy totalny jazgot. Ludzie, którzy mają małe dzieci, są starsi, niepełnosprawni odczuwają to w taki sposób, a nie inny. Tu się zupełnie przyłączam do apelu pani Mohylowskiej – mówił radny powiatu mogileńskiego, Dariusz Chudziński.

Zdaniem burmistrza Ewarysta Matczaka, sygnały syreny alarmowej dla większości mieszkańców nie są uciążliwe, a informują o tym co się dzieje w okolicy.

– W sprawie syreny alarmowej to jest sprawa dosyć trudna. Ja nie chciałbym się deklarować, że tą syrenę w ogóle wyłączymy, bo większości mieszkańców to nie przeszkadza. Po prostu oni wiedzą, co się dzieje w Strzelnie i przyjeżdżają na tereny zagrożone. Postaram się porozmawiać ze strażakami, co mogą w tej sprawie zrobić – mówił burmistrz Strzelna, Ewaryst Matczak.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Strzelnie, Piotr Pieszak ucinając dyskusję, zaproponował zaproszenie na odbywające się komisje ładu i porządku specjalistów oraz strażaków w celu ewentualnego rozwiązania problemu.

– Dzisiaj mamy bardzo rozbudowany program sesji i będziemy dyskutować, czy syrena ma wyć, czy nie. Myślę, że trzeba zaprosić na komisję ładu i porządku specjalistów, strażaków, którzy udzielą konkretnych odpowiedzi jak to można ewentualnie inaczej rozwiązać – zakończył Piotr Pieszak. (AS)

UdostępnijTweetWyślij
Redakcja

Redakcja

Powiązany Artykuły

Utrudnienia na ul. Kościuszki
Mogilno

Utrudnienia na ul. Kościuszki

09.03.2026
Wybudują nowy dworzec
Mogilno

Wybudują nowy dworzec

04.03.2026
Będą szlabany i parkometr?
Mogilno

Będą szlabany i parkometr?

04.03.2026
Z Wszednia znikną odpady
Mogilno

Z Wszednia znikną odpady

03.03.2026
Kwiaty w … dziurach na drodze
Dąbrowa

Kwiaty w … dziurach na drodze

02.03.2026
„Mobilne Płuca” w Dąbrowie
Dąbrowa

„Mobilne Płuca” w Dąbrowie

25.02.2026
Pokaż więcej
Następny Artykuł

Chmielne dożynki co czwartek

Sokolanki wracają do gry

Komentarze 45

  1. strzelniak says:
    10 lat temu

    to ciekawe ze syrena tej pani przeszkadza a to co dzieje sie w strzelnie to widac pani nie przeszkadza-szanowna pani zajmijcie sie ratowaniem tej biednej miesciny .

    Odpowiedz
  2. Jan says:
    10 lat temu

    Zgadzam się z Panią Ireną i Panem Darkiem. Panie Burmistrzu, może mieszkańcom wiosek ten hałas nie przeszkadza, natomiast w mieście przeszkadza i to bardzo. Myślę, że zdecydowanej większości zdarzeń nie powinna interweniować straż pożarna. Usuwanie Plamy oleju czy pompowanie wody z piwnicy powinny wykonywać inne służby. Niedawno byłem świadkiem jak po długim wyciu syren dwa wozy strażackie (łącznie 10 strażaków) pędziło przez ulicę Św. Ducha usuwając z drogi innych użytkowników. Z czystej ciekawości pojechałem za nimi by stwierdzić co tak poważnego się stało. Ręce mi opadły gdy na miejscu okazało się, że nad polną drogą wisi gałąź.
    Podejrzewam, że po zdarzeniu cała 10 strażaków udała się do gminnej kasy.

    Odpowiedz
  3. OSP says:
    10 lat temu

    Co się Janie dziwisz. Skoro miasto sprząta niezliczona liczba pracowników interwencyjnych, to do gałęzi może jechać 10 strażaków. Najważniejsza jest EKONOMIA i ELEKTORAT.

    Odpowiedz
  4. wielbuont says:
    10 lat temu

    A co jeśli strażak akurat nie będzie miał przy sobie telefonu?
    Bo np. jest w swoim ogródku i najnormalniej zapomniał zabrać telefonu ze sobą?
    i nie dotrze na czas do pożaru i nie uratuje małego dziecka?
    Syrena ma informować wszystkich, ona krzyczy \”Ludzie, uważajcie, coś się dzieje, może u was, może u sąsiada. Rozejrzyjcie się, może trzeba pomóc!\”
    Wciąż jest wiele archaizmów, które się sprawdzają, bo żadna technologia nowoczesna ich nie zastąpi.

    Odpowiedz
  5. xsaf says:
    10 lat temu

    DO OSP!!!Jestem ciekawy jakie inne słuzby by byly skierowane przez ciebie do plamy oleju lub pompowania wody jak tylko jednostki strazy pozarnej maja wystarczajace srodki i mozliwosci do wykonaia tych czynnosci!!

    Odpowiedz
  6. olo says:
    10 lat temu

    syrena byla jest i bedzie bo wyje na Ratunek !!!!!!

    Odpowiedz
  7. Gość says:
    10 lat temu

    Syrena jest potrzebna nie każdy z Strzeleńskich strażaków ma powiadamianie. A druga sprawa to przez tyle lat o. Mohylowskiej syrena nie przeszkadzała a teraz nagle ma wielki problem. Też jestem czynna strażaczka, akurat nie w Strzelnie i takie osoby jak np. radni nie zrozumieją tego wolą protest na tych swoich śmiesznych radach robić. Strażak strażaka zrozumie. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  8. ja84 says:
    10 lat temu

    może warto by pomyśleć o wrzuceniu co jakiś czas tematu np \’straż pożarna\’ i pozwoleniu wypowiedzieć się ludziom pt. \’pretensje i żale ogólne\’ może wtedy nauczyli by się rzeczowo odnosić do spraw bo nie widzę związku między ilością osób w wozie straży pożarnej a syreną która wyje tak jak wyła przez dziesiątki lat a nagle komuś przeszkadza. możliwość wyładowania frustracji oczyszcza atmosferę pozdrawiam

    Odpowiedz
  9. Marek says:
    10 lat temu

    już dwa lata temu pisałem że syreny powinny zamilknąć bo są inne środki komunikowania się no i niech nie używają syren jak jadą środkiem miasta w nocy przecież wystarczą światła błyskowe ewentualnie na skrzyżowaniach niech zawyją

    Odpowiedz
  10. mieszkaniec says:
    10 lat temu

    Mi syrena nie przeszkadza a mieszkam w centrum, robienie z czegoś tylko problemu.

    Odpowiedz
  11. DDKK says:
    10 lat temu

    Pani Mohylowska od kiedy została radna próbuje wymyślać problemy byleby tylko o niej mówiono. Wtyka nos w nie swoje sprawy np. Podnajmy mieszkań itp. Skoro burmistrz wyraził na to Zgodę, to co jej do tego?! Lepiej podnajac Niż nie płacić. Syrena była i być powinna!

    Odpowiedz
  12. Aga says:
    10 lat temu

    Nareszcie ktoś próbuje zająć się tymi syrenami. Nie marudziłam, póki nie było innej możliwości powiadamiania strażaków. Teraz, kiedy już takowe są, nie widzę konieczności budzenia połowy miasta przy każdej interwencji straży. Szczególnie uciążliwe jest to latem, gdy śpimy przy otwartych oknach. Jak nie obudzi nas syrena, to wyjące jej do wtóru, zestresowane psy. W żadnym innym mieście z czymś takim się nie spotkałam.

    Odpowiedz
  13. z CMG says:
    10 lat temu

    Syrena to najlepszy sposób powiadamiania i tak powinno zostać. Mówicie o SMS itd. Przy szczególnych warunkach i sytuacjach takie informowanie może zawodzić. Nie działają sieć czy system który wysyła SMS się zawiesi. Do tego nie każdy może usłyszeć dźwięk SMS-a, bateria może się rozładować, telefon może też ulec awarii. Dla lamentujących ludzi polecam stopery w uszy.

    Odpowiedz
  14. 1234 says:
    10 lat temu

    żenada.

    Odpowiedz
  15. strażak says:
    10 lat temu

    Irena spadła na pustą głowę i wyję coś zrobić trzeba może pszczoły wpuścić do tej pustej

    Odpowiedz
  16. Koksik says:
    10 lat temu

    Dżony! A może z mózgu-oleju majonez ci się robi? Nie przesadzajmy! Słyszałem, że 8 października mają być w Strzelnie jakieś większe manewry i ćwiczenia to pewnie i syreny zawyją. Ale to chyba dla naszego dobra.

    Odpowiedz
  17. bolo says:
    10 lat temu

    Wkoncu niech sie za to wezma bo juz glowa peka nawet ponoc do os wyja zenada totalna w innych krajach jakos nikt nie wyje i ochotnicy przylatuja nasz drogi burmistrz niech nie gada glupot ze ludzi to interesuje kazdy ma to gleboko dokad jada itd a jak burmistrza to interesuje to niech do niego dzwonia zreszta co to za straz jak wiekszosc to dziewczynki jezdza bo ludzi ponoc juz wogole nie maja

    Odpowiedz
  18. Strazak Sam says:
    10 lat temu

    Sens syreny jest taki ze pod wplywem wydawanego halasu zbiera ludzi by jechac i ratowac zycie lub dobytek ludzki!!!Jak ktos nie potrafi tego zrozumiec niech sie leczy na glowe!!!Jak ktos nie lubi hałasu niech przeprowadzi sie do LASU!Tam jest cisza!!!Zycie ludzkie jest najwazniejsze!!!!!!!

    Odpowiedz
  19. dziamdziak says:
    10 lat temu

    Faktycznie to Strzelno musi być zacofane jak jeszcze syreną wyją. Obecnie to standardem powinno być powiadamianie telefonem – nie SMS, tylko terminal dzwoni do każdego strażaka – wtedy się takiego czegoś nie przegapia.

    Odpowiedz
  20. do Marek says:
    10 lat temu

    Poczytaj sobie kodeks drogowy kiedy samochód jest pojazdem uprzywilejowany a potem się wypowiadaj czy ktoś może używać syreny tylko na skrzyżowaniu w nocy zarówno straż pogotowie czy policja jadąc tylko na światłach błyskowych jest zwykłym samochodem. I nie narzucaj swojego widzimisie ludziom którzy wykonują swoją pracę prawidłowo a raczej poczytaj sobie. Ruszenie mózgu nie boli

    Odpowiedz
  21. Misia says:
    10 lat temu

    Pani Ireno niech Pani przestanie się zajmować pierdołami tylko prawdziwymi problemami Strzelna, wstyd !!!

    Odpowiedz
  22. xx says:
    10 lat temu

    Ciekawe tylko kto i do kogo miałby pretensje jakby – coś poważnego się stało (pożar, wypadek) a system powiadamiania by nie zadziałał (bo nie zawsze działa prawidłowo) syrena byłaby wyłączona i nie można by powiadomić strażaków o zdarzeniu???

    Syrena była, jest i będzie pewnie jeszcze długo najlepszym (najszybszym i najskuteczniejszym) środkiem powiadamiania!!!

    Odpowiedz
  23. SRD says:
    10 lat temu

    bardzo szanuje prace naszych strazakow….sa to osoby odwazne popieram to co robia ,uwazam ze powinni dostac lepszy sprzet do informowania o zagrozeniach pozarach wypadkach nawet te pagery niech gmina zainwestuje dla naszych strazakow.a syrene wylaczyc lub faktycznie przyciszyc aby osoby ktore mieszkaja blisko mialy spokoj,ale ze w gimnazjum oraz liceum gdzie muzyka gra na pol strzela radna tego nie widzi wole jednak syrene

    Odpowiedz
  24. obserwator says:
    10 lat temu

    W dobie XXI wieku ( jak to określono) nawet krzywe spojrzenie sąsiada powoduje falę zgłaszania skarg i innych różnych pretensji do tak \” wykształconych \” radnych jak Państwo I.M i D.Ch. Za sprawą tych maluczkich ludzików ,radni wznoszą się na piedestał ludzi \”zasłużonych\”dla miasta ( bo przecież Nas wybrano!!!)Jeszcze nikt się taki nie urodził co by każdemu dogodził.Zostawmy STRAŻ POŻARNĄ w spokoju bo jeszcze będziemy płakać że jej niema.Apel\”Mieszkańcy za pośrednictwem radnej Ireny Mohylewskiej…\” Jacy mieszkańcy ? ilu tych mieszkańców ? jaki stres ? Może JAKIŚ mieszkaniec stwierdził jeszcze że zestresowana marchewka w jego ogródku nie wyrosła???Syrena nie jest tam od dzisiaj .od wczoraj,od roku czy dwóch!!! Czy jak była instalowana to ktoś protestował? Czy naprawdę ludzie których wybrano na radnych są wykształceni czy tylko mają tytuły? Pani \”radna\”Irena Mohylewska,Pan \”radny\”Dariusz Chudziński oraz \”MAREK\” jesteście tacy nowocześni i idziecie z duchem czasu więc myślę że najlepiej będzie jak zakupicie sprzęt do powiadamiania Dla strażaków OSP Strzelno na miarę XXII wieku( a co tam przecież my się znamy na wszystkim) Do \”bolo\” jak to Ciebie nie interesuje to po co komentujesz? I rzeczywiście na takie sesje rady nt. ochrony przeciwpożarowej należałoby zaprosić przedstawicieli Straży Pożarnej( no chyba że były strażnik miejski jest specjalistom i w tej dziedzinie) Pozdro dla d-hów OSP Strzelno.

    Odpowiedz
  25. Janek says:
    10 lat temu

    Znów powraca temat strazy – a co Wam przeszkadza syrena? No Pytam się? Przecie my w strzelnie częściej jezdzimy niz ci z Mogilna! Lezymy na waznych drogach krajowych i a czesto jezdzislismy pomagac tym z Mogilna bo nie dawali sobie rady czy Inowroclawia. Zreszta po co sraz w Mogilnie? Jak wczoraj widzialem zamiast pracowac sami ocieplaja budynki i to pewnie w ramach etatu (ale to juz na inna historie). Resumujac radni zajmijcie sie drogami czy obwodnica a syreny nam zostawcie.

    Odpowiedz
  26. syrena says:
    10 lat temu

    to pojechali pp radni DCH IM jak się żegna strażaka z ziemskiego padołu to syreny wyją a od sesji wyją też do \’bezradnych\’ tej \”PANI\’ dziękujemy

    Odpowiedz
  27. Strazak says:
    10 lat temu

    Przykro mi ze temat syreny powraca jak bnumerang są wiodać luidzie do któruch niedociera wiedza jestem strazakiem z 35 letnim stazem mikeszkańcem Strzelna wypowiadamsię za moich prrzyjacół druchów nietylko ze strzelna brak wiedzy niezwalnia nikogo z odpowiedzialnośc az dziw bierze że to właśnie pani radna plecie takie bzdury mieszka tak blisko straży trzeba było przyjść zapytac zadzwonić wyjasnimy pomozemy napiszemy narysujemy poi co kłapac jężorem osmieszac sie wstyd i żenada ale dziekujemy pani bynajmniej mamy my i społeczeństwo wiedze na kogo głosoweać komu ufać i komu wierzyć jest juz po pani a wybory tuż tuż

    Odpowiedz
  28. tom says:
    10 lat temu

    popieram darka i pania M wyłączyć syreny i wielebnemu te kuranty zlikwidować żeby szło pospać kapkę dłóżej w niedzielę no i straż miejską zlikwidować

    Odpowiedz
  29. mieszkaniec says:
    10 lat temu

    Już niedługo strazacy będą chodzic z kalendarzami i składać życzenia na Nowy rok ciekawe czy radna im spojrzy w oczy czy im otworzy drzwi ? a moze by warto przy tej okazjii zrobic ankiete i zapytac społeczenstwo na ten temat wycia syren zadac pytanie czy syrena im przeszkadza a moze radna przeszkadza i moze czas podziekować? jestem gotółw wam strazacy pomóc w trym oferuje pomoc prawną i sporzadzenie odpowiedniej ankiety skontaktuje sie z zarzadem osp strzelno pozdrawqiam was druchowie

    Odpowiedz
  30. Jan says:
    10 lat temu

    Do mieszkaniec. Przed udzielaniem pomocy prawnej zapoznaj się z ortografią.

    Odpowiedz
  31. nieznany n.n says:
    10 lat temu

    A ja życzę na przekór losu aby Pani Mohylowskiej lub Panu Chudzińskiemu przytrafiła się sytuacja konieczności wezwania OSP i zebrania grupy ochotników……
    Myślę, że w pięć minut byli by na straży z prośbą błagalną o włączenie tej \”archaicznej\” syreny alarmowej……
    Pani \”nie\”radna i Panie \”nie\”radny weźcie się do roboty \”nieroby\” a nie zajmować się takimi pierdołami!

    Odpowiedz
  32. mq says:
    10 lat temu

    Mochylowska niech sie schowa z takimi durnymi inicjatywami, wszystkon po to zeby uwage na siebie zwracac, no i jeszcze Dubicki , czlowiek ktory cieżko napracowany siedzal z sprzetem z miną jakby kare miał.NIECH CI PANSTWO DADZA SOBIE SOBIE NA LUZ nigdy jakąkolwiek pracą sie nie parali wiec nich lepiej siedza cicho. bo zaraz zechca zlikwiedowac sygnały na katerkach i wozach bojowych straży.

    Odpowiedz
  33. Sssddd says:
    10 lat temu

    Widze ze chlopcy nie maja co robic iwypisuja kometarze silownia sie znudzila czy jak.taka nasza straz zenada trzeba ichodciac odpepowiny burmistrza popis ich umiejetnosci byl na lnowroclawskieji lipowej a i jeszcze jedno czy dla tej pani strazak nie ma mniejszego munduru bo wyglada nie za bardzow tym co ma. No i jeszcze jednonasza straz zachowuje sie jak te zule w bramie tylko burmistrz daj daj daj. Zenada

    Odpowiedz
  34. rob says:
    10 lat temu

    co tu się dziwić że druhowie bronią swojej syreny jak to prości ludzie siłą oderwani od pługa to oni innej metody przywołania nie zrozumieją no ewentualnie jeszcze pozostają tamtamy i znaki dymne

    Odpowiedz
  35. Nana says:
    10 lat temu

    Tej pani to całe życie wszystko przeszkadza i chciałaby cały świat podporządkować sobie. Polecam jako fajną i cichą miejscówkę -las. Ja mieszkam w centrum i nigdy przez myśl mi nawet nie przeszło że ten *hałas* może przeszkadzać. Proponuje zająć się sprawami wszystkich mieszkańców a nie swoimi kaprysami.

    Odpowiedz
  36. aaa says:
    10 lat temu

    Podejrzewam ze gdyby wyłączono syrenę to osoby które tak walczą o cisze pewnego dnia będą potrzebowały pomocy strażaków i co będą robic? Nasłuchiwać czy wyje taka jest prawda. Wyobraź sobie że tracisz dorobek swojego całego życia dzwonisz na 998 i co dalej ??? Nic cisza kompletna i nie wiesz czy przyjadą, czy zostali powiadomieni.

    Odpowiedz
  37. Obi says:
    10 lat temu

    Czy Ci aktywni radni poszli rozładować napięcie w ośrodku wychowawczym.Przecież to chyba pedagodzy.

    Odpowiedz
  38. syreny says:
    10 lat temu

    Czy pan jopek może publicznie powiedzieć wyjaśnić nam ciemnym ludziom czy podać jakaż uchwałę przepis na podstawie którego burmistrz musi łożyć takie środki na osp czyli ochotnicza straż pożarna . A i jeszcze jedno myslę ze jak był pozar na inowrocławskiej to te osp z naszego regionu narobiły więcej straty niż pożytku osoby które tam były i widziały mogą potwierdzić. Wiec może taka osp jak już jest zastąpiła by naszą straż miejską. zawsze jakaś oszczędnosć by była. Tylko kto by burmistrza do Warszawy woził OSP na syrenie i kogutach.

    Odpowiedz
  39. gosc says:
    10 lat temu

    PANI IRENO MNIE PRZESZKADZA TO ZE TE KOSCIELNE DZWONY CIAGLE ROBIA HALAS WIEC PROSZE NIECH PANI ZAJMIE SIE TA SPRAWA .BO TO JUZ DOPROWADZA LUDZI DO BOLU GLOWY A SYRENA TO RATUJE ZYCIE

    Odpowiedz
  40. olo says:
    10 lat temu

    Czy moze ktos napisac jakie cwiczenia maja byc w Strzelnie i kiedy ???

    Odpowiedz
  41. gość says:
    10 lat temu

    z tego co sie orientuje to 08.10 lub 09.10 może rozbolec głowa panią radna bo maja odbywac sie jakieś ćwiczenia ze strazakami włacznie to nie jedna syrena zawyje w Strzelnie

    Odpowiedz
  42. glos ludu says:
    10 lat temu

    Syreny to archaizm! mamy XXI wiek i mnóstwo nowoczennych srodków informujących. W duzych miastach jakoś nie słychać wycia syren, gdyby były używane, to wyłyby bez przerwy. Poza tym, w innych gminach syreny wyją znacznie krócej.

    Odpowiedz
  43. do przezytka says:
    10 lat temu

    mały d**ilku w innych miastach sa straże zawodowe a u nas sa ochotnicy

    Odpowiedz
  44. utrzymanie OSP says:
    10 lat temu

    SAMORZĄD GMINY

    Gmina jest podstawową jednostką samorządu terytorialnego (art.164 Konstytucji). Gmina obejmuje tereny a także ludność na nich zamieszkującą. Mieszkańcy tworzą wspólnotę samorządową. Zgodnie z tym, że gmina posiada osobowość prawną, wykonuje ona zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. Samodzielność gminy podlega ochronie sądowej. W gminie mogą być tworzone jednostki pomocnicze np. sołectwo w gminie lub osiedla i dzielnice w mieście. Przedstawiciele tych jednostek pomocniczych są wybierani demokratycznie, uzewnętrzniają oni wolę części mieszkańców gminy. Ustrój gminy jest określony w statucie gminy. Miasta również mogą mieć status gminy.

    Samorząd gminy wypełnia zadania publiczne, które służą do zaspokojenia potrzeb wspólnoty samorządowej i są wykonywane jako własne (art.166 Konstytucji). Wykonuje także zadania zlecone, które wynikają z potrzeb państwa. „Jednostkom samorządu terytorialnego zapewnia się udział w dochodach publicznych odpowiednio do przypadających im zadań, a dochodami tymi są dochody własne oraz subwencje ogólne i dotacje celowe z budżetu państwa” (art.167 Konstytucji). Gminy mogą zaciągać kredyty i pożyczki oraz emitować papiery wartościowe.
    Zadania i kompetencje są określone w ustawach o samorządzie terytorialnym. Zakres szczegółowy zadań własnych wynika z ustawy kompetencji oraz z przepisów prawa materialnego.

    ZADANIA:
    1) Gospodarka terenami, ochrona środowiska i ład przestrzenny,
    2) Drogi gminne, ulice, place, mosty oraz organizacja ruchu drogowego,
    3) Wodociągi, kanalizacja, oczyszczanie ścieków, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną,
    4) Lokalny transport drogowy,
    5) Ochrona zdrowia,
    6) Pomoc społeczna,
    7) Komunalne budownictwo mieszkaniowe,
    8) Oświata – szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne, przedszkola,
    9) Kultura,
    10) Kultura fizyczna,
    11) Targowiska i hale targowe,
    12) Zieleń,
    13) Cmentarze komunalne,
    14) Porządek publiczny i ochrona przeciwpożarowa,
    15) Utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.
    Na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem szkół, gmina otrzymuje subwencję oświatową. Własne dochody wypracowuje ze sprzedaży oraz dzierżawy swojego majątku z podatków i opłat lokalnych. Tak pozyskane środki finansowe przeznacza na wypełnianie zadań własnych.

    Odpowiedz
  45. syrena says:
    10 lat temu

    Jak syrena żałuję jak kogut to karczmy się przestraszy

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook TikTok
Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia

Najszybsze źródło informacji w powiecie. Mogilno, Strzelno, Dąbrowa, Jeziora Wielkie.

Jesteś świadkiem zdarzenia? Posiadasz ważne informacje? ZGŁOŚ TEMAT »

Przydatne linki

  • Kontakt
  • Reklama
  • O portalu
  • Patronat medialny i współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Procedura reklamacyjna
  • Regulamin płatności on-line

Ostatnie komentarze

  • costam pamietam - „Trzeźwe popołudnie” na drogach
  • Wiktor - Będą szlabany i parkometr?
  • kijek - Z Wszednia znikną odpady
  • Nazwa - Kwiaty w … dziurach na drodze
  • zibi - Interwencja służb na Jeziorze Pakoskim
  • zygzak - Pomogli rannemu ptakowi
  • Krata - Gminny Dzień Kobiet w Jeziorach Wielkich
  • Daddy - Park Zachodni, Zachodnie Zacisze, czy Park Piastowski?
  • This is not - Park Zachodni, Zachodnie Zacisze, czy Park Piastowski?
  • Markowiczanin - Krok w stronę powiększenia granic Strzelna

© 2025 CMG24 - Mogilno, Strzelno, Dąbrowa i Jeziora Wielkie
Projekt i wykonanie
Strony Internetowe

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Nie pamiętasz hasła?

Odzyskaj swoje hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj się
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
  • Zgłoś Temat
  • Moje ogłoszenia
  • Dodaj ogłoszenie
  • Kontakt
  • Zaloguj
  • Koszyk