Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj
środa, 11 marca, 2026
15 °c
Mogilno
  • Strona Główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
Dodaj ogłoszenie
Zgłoś temat
  • Strona Główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Kategorie Społeczeństwo

Parafialny spór o „tacę”

PawelO przez PawelO
25.07.2017
w Społeczeństwo
0
A A
88
0
UDOSTĘPNIENIA
6
WYŚWIETLENIA
UdostępnijUdostępnijWhatsapp

Do naszej Redakcji zgłosili się wierni Parafii św. Jakuba Większego Apostoła w Mogilnie. Ich zdaniem składka zbierana w trakcie pożegnalnej mszy świętej byłego proboszcza powinna trafić na jego ręce.

– My parafianie z kościoła farnego jesteśmy zbulwersowani sytuacją, która miała miejsce w naszej parafii na zakończenie mszy świętej związanej z odejściem naszego proboszcza Zenona Lewandowskiego. Prosimy o sprawiedliwe rozliczenie się proboszcza Tomasza Walterbacha z zebranych pieniędzy podczas mszy świętej i sumienny zwrot proboszczowi Lewandowskiemu – mówiła grupa zbulwersowanych parafian.

Zwracają oni również uwagę, że jeden życiowy błąd nie powinien przekreślać jego wieloletniej służby kościołowi i parafii.

– Całe Mogilno już się porusza dlaczego on jemu wziął te pieniądze. Tak nam żal tego księdza Lewandowskiego, tyle co on zrobił i jeszcze, żeby mu ostatni kąsek chleba wziąć? – mówili parafianie.

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy nowego administratora parafii ks. Tomasza Walterbacha, który odniósł się do zaistniałej sytuacji.

– Ja nie ogłaszałem, że jakaś składka będzie. A parafia z czego ma się utrzymywać? Nie ma żadnego zwyczaju, ja nie ogłaszałem jakiejś dodatkowej składki. Mówiłem, że jest pożegnanie, natomiast składki nie było. Składka jest normalna na użyteczność parafii. Ja się mogę z tego rozliczyć. Dziwę się, że zgłaszają się do państwa, a nie do proboszcza parafii. To są parafialne pieniądze. W tej chwili jest zaksięgowane w księdze kasowej parafii i każdy wydatek, każde wpływy są księgowane. Proszę im powiedzieć, że informacji na temat wpływów parafii udziela proboszcz obecny, a nie prasa, gazeta, czy portal internetowy. Jak oni chcieli zbierać, to mogli po domach. Nie było przeciwwskazań pożegnania księdza Lewandowskiego i ja to powiedziałem, ale nikt nie ogłaszał, że składka jest dla księdza. Ja takich informacji nie ogłaszałem, przynajmniej ja, jako administrator parafii. To normalna składka niedzielna. Ona weszła w dochody parafii – mówił ks. Tomasz Walterbach, obecny administrator mogileńskiej Fary.

Proboszcz Walterbach zamierza również odnieść się do powstałego problemu podczas najbliższych niedzielnych mszy świętych. Jednakże pomimo dotychczasowych tłumaczeń parafianie nie zmieniają zdania i nadal uważają, że zebrane wówczas pieniądze należą się byłemu proboszczowi.

– To nie była msza niedzielna, tylko w sobotę przez dekret zrobione, że proboszcz będzie odchodził. Parafianie wszyscy dawali większe datki, żeby ten proboszcz jeszcze coś miał – mówili zgodnie mieszkańcy. (PK)

UdostępnijTweetWyślij
PawelO

PawelO

Powiązany Artykuły

Utrudnienia na ul. Kościuszki
Mogilno

Utrudnienia na ul. Kościuszki

09.03.2026
Wybudują nowy dworzec
Mogilno

Wybudują nowy dworzec

04.03.2026
Będą szlabany i parkometr?
Mogilno

Będą szlabany i parkometr?

04.03.2026
Z Wszednia znikną odpady
Mogilno

Z Wszednia znikną odpady

03.03.2026
Kwiaty w … dziurach na drodze
Dąbrowa

Kwiaty w … dziurach na drodze

02.03.2026
„Mobilne Płuca” w Dąbrowie
Dąbrowa

„Mobilne Płuca” w Dąbrowie

25.02.2026
Pokaż więcej
Następny Artykuł

Konsultacje ws. rewitalizacji

Ranking bogactwa samorządów

Komentarze 88

  1. nie parafianin says:
    9 lat temu

    bu ha ha!!!
    i, aż tyle, miłosierdzie
    bu ha ha !!!

    Odpowiedz
  2. Krzychu says:
    9 lat temu

    A podatek od dochodu zaplacony? Tak jak kazdy Polak placi?banda

    Odpowiedz
  3. Jankiel says:
    9 lat temu

    A ja uważam, że nic by się nie stało, gdyby ksiądz administrator przekazał te pieniądze księdzu Zenonowi Lewandowskiemu! skoro jest taka wola parafian. Trochę mniej biurokracji!

    Odpowiedz
  4. Mieszkanka says:
    9 lat temu

    Juz nie róbcie z Ks. Walterbacha jakiegoś potwora. Nie jest taki zły , jakiego go przedstawiacie. Jednak kiedy dzieci zbierają na WOŚP , nie przegania tak jak była sytuacja koło Fary.A najbardziej wraz z odejściem Ks. Lewandowskiego ucierpieli ci ktorzy tam służyli, bo nie wierze ze robili za darmo, niech tylko obecny ksiądz sie przyjrzy, czy tam faktycznie tyle osób jest potrzebnych.Ja chodzę do kosciola wysłuchać Slowa Bożego a nie dla księdza . Nie chcesz dawać na składkę nie dawaj, proste . Takie moje zdanie i nie jestem żadnym moherem

    Odpowiedz
  5. parafianin says:
    9 lat temu

    Ksiądz Lewandowski do godziny 24 był proboszczem, wiec to jemu należały się pieniądze ze składki. Wreszcie ktoś się za to zabrał. Zrobił więcej niż wszyscy księża.

    Odpowiedz
  6. nul says:
    9 lat temu

    pieniadze są na kosciół a nie dla pijusa a podatek heretyk zapłaci ???

    Odpowiedz
  7. Inna parafia says:
    9 lat temu

    W naszej parafi śluza do mszy ministranci, a nie jakies stare dziady w togach, i tak powinno byc. Fajni młodzi chłopcy, a potem ksiądz ich zabiera na rożne wycieczki w ramach rekompensaty. Po co w farze tyle osób? A na tace zbiera albo parafian , albo ministrant lub ksiądz, obojętnie kto moze na danej mszy, i nie wynosi tylko zostawia na oczach parafian, tak jest uczciwie. Takie reguły sa u Ks. Walterbacha

    Odpowiedz
  8. wars says:
    9 lat temu

    najgorsze jest jak złodziej złodzieja okradnie

    Odpowiedz
  9. Oli says:
    9 lat temu

    niektorzy mieli jak u Pana Boga za piecem, i wykorzystywali księdza, skoro wiedzieli ze ma problem to powinni pomoc, a co niektórym było na rękę.

    Odpowiedz
  10. J23 says:
    9 lat temu

    Z jakiej paki kasa dla zenka?? Kasa jest parafialna a nie jakieś prywatne pompowanie kasy w kieszeń. Miał wypłatę a teraz emerytura i wystarczy. Tomas trzymaj swoje zdanie i nie uginaj się. Ty tu Pan ty tu rzadzisz, twoja parafia i ciebie rozlicza jak ja rozdysponujesz.

    Odpowiedz
  11. heh says:
    9 lat temu

    W sobotę parafianie mieli życzenie aby składkę przekazać byłemu proboszczowi. Czy ktoś z popierających pomyślał co byłoby gdyby tak co niedzielę parafianie bądź jakaś mała grupa parafian miałaby marzenie aby pieniądze przekazać na inne cele niż założone? Z czego niby obecny proboszcz miałby ją utrzymać? Popieram wypowiedź ks. Tomasza.. jeśli chcieli wesprzeć ks. Zenona mogli zbierać po domach, do puszek lub ofiarować mu osobiście.
    Jakoś niechęcią pałałam do ks. Walterbacha, ale chyba jakoś pomału się przekonuję..

    Odpowiedz
  12. pisiorka says:
    9 lat temu

    Dla mnie ksiądz Zenon był patriotą i księdzem z powołania.Słabości ludzkie każdego z nas mogą dotyczyć. Żal mi, że tak ksZenon skończył – wartościowy i raz jeszcze nadmieniam patriota, którego wśród księży w Mogilnie i okolicy innego nie znam. Księże Zenonie dużo zdrówka, radości, miłości od najbliższych – powodzenia.

    Odpowiedz
  13. arczi says:
    9 lat temu

    zamiast domagac sie zeby przekazal kase zebrana zrobcie w druga strone, nie dawajcie na tace przez najbliszy kwartal, bijcie tam gdzie boli czyli po kieszeni

    Odpowiedz
  14. kok says:
    9 lat temu

    Lepiej siedzieć cicho jak miewa się halucynacje.Klepanie bzdur o jakichś ludziach żyjących z parafii to totalne nieporozumienie.Widać że Mieszkanka do Kościoła chodzi na ploty chodzi a nie na modlitwę

    Odpowiedz
  15. Robi says:
    9 lat temu

    Bu ha ha.. Mohery szaleja. Panciu mowi tak:oddejta pijusowi niech na flaszke odchodna mo.

    Odpowiedz
  16. Maria says:
    9 lat temu

    Parafianie powinni się zastanowić czy wręczanie pieniędzy osobie z problemem alkoholowym jest dobrym rozwiązaniem?Może lepiej być w stałym kontakcie i ewentualnie zadbać zeby niczego nie brakowało?

    Odpowiedz
  17. Kk says:
    9 lat temu

    Posługa kapłańska. Biedak zapomniał, co to jest. I te jego wybiórcze chrzczenie dzieci… tym księżom to chyba się trochę w główkach rąbie. Od tamtego pamiętnego kierowania po pijaku stał się przestępcą. Wbijcie sobie to go głów-
    PRZESTĘPCĄ. Załóżmy, że zgłasza się do niego jako proboszcza kobieta trójki dzieci, że nie ma na zeszyty dla nich. Pogoniłby ją od razu.
    Odezwijcie się Wy wszyscy bez ślubu kościelnego, ktorym ten Pan odmówił chrztu a ja Wam podam nazwisko ludzi, ktorym ochrzcił mimo to !!! I jeszcze jedno – słowa do tych wszystkich wiernych katolików babciowych zabobonnych – różaniec można odmawiać nawet pod figurą na rogu ulicy alno w zaciszu domowego ogniska. Nie trzeba się \”fryżyć\” na niedzielę i gnac przed oblicze księdza pijaka. Predzej babo jedna z drugą dostaniesz zbawienie za wysyłanie SMSow o treści \”pomagam\” na fundację niż za ślepe uwielbienie starego pijaka, ktory pomylił kapłaństwo ze sposobem na życie. Znacie kawalerów mieszkających samotnie? Ja znam – sami sobie gotują, piorą, kredyty na chatę biorą. A ksieżom gosposie usługują. Jeden to nawet sobie za ludzi pieniądze chate postawił onok kościoła. A to dobre. Niech nie pierniczą ci księża, że tylko z tacy żyją. A stała kasa z kurii, dekanatow i innych wyższych tworów?? A hitem juz jest to, gdy na pogrzebach z tacą wylatują i miedzy załobnikami żebrzą. Wstyd. Za podrzeb klecha dostaje niemałą kase, więc nie powinien biegać po cmentarzu z tacą.

    Odpowiedz
  18. aa says:
    9 lat temu

    Niech przekaza te pieniadze na cele charytatywne i wszyscy beda zadowoleni.

    Odpowiedz
  19. Jeszcze says:
    9 lat temu

    Jeszcze mu przelewy na konto w banku zróbcie, ciemnota. Jak w normalnej robocie człowiek by był pijany,to dyscyplinarka i po zawodach,a tu jeszcze mu na tace dają,bo na własne \”życzenie\” wyleciał.

    Odpowiedz
  20. chsześcijanin says:
    9 lat temu

    MÓWIĄ ŻE JAK CHCESZ MIEĆ KASĘ TO IDZ NA KSIĘDZA NO I TO PRAWDA BO CIEMNY NARÓD CIĄGLE WIERZY ŻE TE KAŁABUCHY SĄ POSŁAŃCAMI BOGA,-LUDZIE OTWÓRZCIE OCZY BO POSŁANCAMI BOGA TO SĄ CI KTÓRZY NARAŻAJĄ SIĘ NA WASZ ŚMIECH I DRWINY A CZASAMI I POBICIE,-CZYŻ JEZUS NIE BYŁ TYM KTÓREGO WYŚMIEWANĄ ZA TO ŻE MÓWIŁ PRAWDĘ I TAK JAK JEZUSA WYŚMIEWANĄ TAK DZISIAJ WYŚMIEWAJĄ TYCH KTÓRZY PRZYCHODZĄ W JEGO IMIENIU I PUKAJĄ DO WASZYCH DZRZWI.

    Odpowiedz
  21. Max says:
    9 lat temu

    Żadnej tacy,msza zapłacona ,a oni i tak zbierają i to jeszcze bez PARAGONU.

    Odpowiedz
  22. joker says:
    9 lat temu

    kobita,podobno dziecko może dzieci nawet,duży dom,samochód i hobby na które stać nielicznych.więc płaćcie mu bo biedaczyna będzie musiał na pół etatu do roboty iść. A moje zdanie takie że tylko skończone barany dają na tacę i msze skoro państwo z podatków płaci na fundusz kościelny i konkordaty z watykanem.

    Odpowiedz
  23. max says:
    9 lat temu

    z tego co się orientuję składka z tacy jest na kościół a nie do łapy proboszcza; skoro tacy byliście chętni to trzeba było zebrać osobno w kopertę i mu dać; a tak na marginesie, to jest właśnie prawdziwy katolicyzm, proboszcz wyrzucony z pijaństwo a ci jeszcze z fanfarami go żegnają; moja babcia zawsze powiadała: w pierwszej ławce w kościele klękają, a za kołnierzem diabła trzymają; ot cała prawda;

    Odpowiedz
  24. db says:
    9 lat temu

    Nieźle.Urzędników to rozliczją z każdego grosza. A tu proszę…..A może zrobić ranking – najbogatsza parafia, najlepiej zarabiający proboszcz, najwięcej zatrudnionych osób na plebani, dobrze zarabiajaca gospodyni, i założyć kasę fiskalną i ujednolicić opłaty za wesela, pogrzeb…. tak było sprawiedliwie by.I nie byłoby plotek, o tych którzy przy kościele świeccy dużo zarabiają. Dlatego tak biegają, bo mają dobre dochody.Ciekawe ile osób znalazłoby się do darmowej pomocy?

    Odpowiedz
  25. ja says:
    9 lat temu

    dajcie więcej na tacę to się księża podzielą i nie będzie płaczu czyje co jest

    Odpowiedz
  26. jo says:
    9 lat temu

    Lepiej zgubić portfel niż rzucić grosz na tacę.

    Odpowiedz
  27. Palikot says:
    9 lat temu

    Musi przecież za coś chlac.oddajcie mu kasiore!!!

    Odpowiedz
  28. Lepper says:
    9 lat temu

    Przecież odprawia mszę w Kościerzynie to po co mu kasiora.

    Odpowiedz
  29. Nick says:
    9 lat temu

    Do czego to dochodzi… jeździ po pijaku samochodem, mszę w stanie nietrzeźwym odprawia a ludzie pieniądze z tacy chcą mu przekazywać !!!!!!!!!!!! Ogarnijcie się ludziska !!!!

    Odpowiedz
  30. Astron says:
    9 lat temu

    W parafii za mostem na pozegnanie ludzie sie sami zbierali i chodzili po domach. A wy temu pijaczkowi jeszcze parafialną kase chcecie dawac. Co za dramat. Proboszczu oddaj kase ale jak beda marudzic ze Kosciol na swieto nie ubrany albo ze kwiaty stare to wypomnij gdzie sa pieniadze ktore byly na ten cel.

    Odpowiedz
  31. edi says:
    9 lat temu

    swięta racja za robote niech sie żłoby wezmą bo żebractwo na kazdym kroku, pijaczyne wywalili i wielka litosc teraz składki na odejscie hehe dosyc nagłabał na krzywke przez te lata

    Odpowiedz
  32. swar says:
    9 lat temu

    DO PAKI Z NIM !!! pijus za kółkiem ludzi by pozabijał a po godzinie rączki do bozi na mszy składał a mochoery na składke do pijusa zbierają k…..chory naród

    Odpowiedz
  33. mog says:
    9 lat temu

    Dziewięćdziesiąt procent tu piszących to chamy i bardzo podli ludzie,dobrze, zdarzyło się człowiekowi ale żeby tak Go gnoić tymi wpisami to trzeba być kanalią. Spojrzcie rzetelnie na swoje postępowanie, to niejeden dojdzie do wniosku że wogóle nie powinien na ten temat się wypowiadać.

    Odpowiedz
  34. max says:
    9 lat temu

    Jakim prawem innych nazywasz kanaliami? Za to, że piszą prawdę, która boli, faryzeuszu? Właśnie pokazałeś obraz typowego, dwulicowego katolika, których w tym kraju jest niestety znaczna większość. Dla ciebie epitet \”kanalia\” to stanowczo za mało.

    Odpowiedz
  35. xxx says:
    9 lat temu

    ciekawe,czy tak by Pani wychwalała księdza,gdyby tym samochodem po pijaku zabił Pani bliskiego…

    Odpowiedz
  36. Ja says:
    9 lat temu

    Chyba nawet te osoby, ktore mają sie za przykladnych katolików już zapomniały, co glosi Słowo Boże. Zgadzam się z opinią, ze do prawdziwej modlitwy nie potrzeba wielkich i pięknych murów kościoła. Nie pieniądze na tacy a czyny człowieka – to jest w życiu ważne. Niestety Kościół w wielu przypadkach stał sie narzędziem do wyciągania od ludzi pieniędzy. Człowiek świadomy nie musi być od razu grzesznikiem. Więcej własnych obserwacji, więcej osobistych przemyśleń – tego życzę tym Wszystkim, co biorą gotową \”prawdę\”, podaną \”na tacy\”.

    Odpowiedz
  37. Mogilnianin says:
    9 lat temu

    Chodzę do kościoła i daję na tacę. Nie są to duże kwoty, ale zawsze coś wrzucę. Zastanawiają mnie wpisy ludzi, którzy, jak sądzę, do kościoła nie chodzą i nie dają na składkę. Jakim prawem takie osoby zabierają głos w sprawie, która ich nie dotyczy, czyli dysponowanie składkowymi pieniędzmi? Co do księdza, który jechał na \”podwójnym gazie\” to uważam, że powinien ponieś konsekwencje, albowiem każdy powinien być równy wobec prawa. Nie sączcie jadu, nie wiecie dlaczego ten człowiek pije, co przeszedł. Łatwo jest oceniać drugiego człowieka, nie znając go. Niech każdy spojrzy na siebie i zada sobie pytanie, czy ja jestem taki krystaliczny? Najczęściej tacy, walczący z kościołem, u schyłku swojego życia, najmocniej zaciskają dłonie, przy paciorkach przed ołtarzem.

    Odpowiedz
  38. jo says:
    9 lat temu

    Ten naprawdę oszczędza kto omija księdza.

    Odpowiedz
  39. xxx says:
    9 lat temu

    pedofile i zlodzieje!!!!jak jezdzil na fazie to pomyslcie co mogl jeszcze robic.powinni ich kastrowac

    Odpowiedz
  40. mieszkaniec says:
    9 lat temu

    Teraz widzicie co my tu na zachodnim osiedlu mamy niemiłego kolesia

    Odpowiedz
  41. tomasz z Mogilna says:
    9 lat temu

    A CMG24.pl specjalnie porusza taki temat który jest mu na rękę. Czym więcej wpisów tym większe pieniądze.
    A o niektórych wypadkach drogowych nie pisze….podobnie jak Pałuki.
    Łatwo jest manipulować ludźmi i rozbudzać w nich złość. Moim zdaniem to księża kwestie składki powinni rozwiązać między sobą…w końcu są braćmi. Mi nic do tego. Po co się denerwować i pisać swoje rację które nie każdemu będą się pomodlić.
    Obecnie wszystkie media piszą i pokazują we własnym interesie. Prawdę jest ciężko znaleźć. Jest dużo zakłamania i podżegania do nienawiści. Wystarczy tylko wczytać się w tekst.

    Odpowiedz
  42. xx says:
    9 lat temu

    To wszystko tu pisane,to jak to się mówi, tajemnica poliszynela. Wszyscy o wszystkim wiedzą, tylko nikt głośno nie mówi, bo się boi o swe zbawienie. Ale dzięki dobrej postawie niektórych ludzi wychodzą najaw niektóre sprawki,a to pedofilia, alkoholizm,kasiora.Ciekawe,jakie jeszcze czekają nas wiadomości?

    Odpowiedz
  43. Yanosik says:
    9 lat temu

    Piniodzorki musza być!

    Odpowiedz
  44. bamber says:
    9 lat temu

    Najgorsze, że nikt nie pyta co o tym sadzi ks. Zenon. W moim odczuciu powiększa sie w tym momencie jego problem.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  45. xxx says:
    9 lat temu

    W SZOKU JESTEM, O CZYM W OGÓLE MOWA??!!! A Z JAKIEJ RACJI ODDAĆ PIENIĄDZE KSIĘDZU?? ON OTRZYMUJE CHYBA WYNAGRODZENIE??!! ZRÓBCIE OSOBNĄ SKŁADKĘ I DAJCIE KSIĘDZU.

    Odpowiedz
  46. Iwi says:
    9 lat temu

    Potwierdzam. Tylko o to chodzi. Wiadomo Mogilno to miasto plotek więc taki temat redaktorom na rękę. Nie mówiąc już o zdaniach wyrwanych z kontekstu!

    Odpowiedz
  47. xx says:
    9 lat temu

    Iwi,jednak wiemy od wieków,że w każdej plotce tkwi ziarno prawdy.A później to wszystko dodane to mocny kamuflaż zła,a diabeł jest bardzo sympatyczny,przyjazny,ciągle uśmiechnięty,pozorne dobro.A ludzie tego nie widzą.

    Odpowiedz
  48. Pinokio says:
    9 lat temu

    dlaczego parafianie nie poszli z tym do administratora tylko tu? paranoja

    Odpowiedz
  49. ach ta kasiora says:
    9 lat temu

    Zerkam na to cmg, żeby wiedzieć co jest grane, a tu x.zenon vs. x. Walterbach odsłona któraś tam. Byłem na tej pożegnalnej mszy, choć zbytnio wierzący w Boga nie jestem. Ale, myśle, że Ten mi wybaczy gdy napiszę, że czasem łatwiej uwierzyć w człowieka, który ok. Przechlał po prostu, przegiął i nie ma bata, poniósł i poniesie konsekwencje (była policja, reakcja Prymasa itd.). Wiecie co, ale w tej sprawie tu \”każdy\” ma rację, ale ją interpretować każdy sobie może, opiniować również. Jak dla mnie, myślę, że ani x. Walterbach by nie stracił, gbydy się \”uniżył\”, wszak krązy opinia że to dobry zarządca, więc i by z tą \”stratą\” sobie poradził, ale gdyby np. rzucił tekstem, dzisiejsza, \”pożegnalna\” taca jest dla Ciebie x. Zenonie, żebyś miał na to i na tamto, co wybierzesz Twoja sprawa, ale gdyby Ci zabrakło na TERAPIĘ!!!! to przyjmij tę ofiarę od ludzi, którzy chcą Ci jakoś pomóc. Myślę, że i x. Walterbach zyskałby więcej a i x. Zenon wiedziałby co z tą forsą zrobić, i jestem pewien, że by jej nie przechlał. Być człowiekiem, aż to takie trudne w tych czasach. Dziwię się, że ci cali ubrani w sutanny teolodzy, mają na studiach tyle o \”człowieczeństwie\”, wielce nasladując Chrystusa, ale wniosek mam taki, że choć nie mają ekonomii i zarządzania, to doskonale sobie z tym radzą, czasem lepiej jak z tym człowieczeństwem. Ci, którzy doznali nie raz od x. Zenona CZŁOWIECZEŃSTWA doskonale wiedzą, że dobrze zarządzał, na wszystko było (na wódę też:( ), ale nikt mi nie powie, że z niego większy biznesmen niż człowiek (z problemami), ale nikogo potrzebującego nie zostawił. A ten x. Administrator? Nie mi oceniać, nie znam, ale powoli poznaję. I stety/niestety? Widzę i czuję bardziej biznesmena niż człowieka. X. Zenonie i X. Tomaszu – obaj pamiętajcie, ze MOC W SŁABOŚCI JEST, tylko trza to na klatę brać, a nie przez u jednego przez gardełko, a u drugiego przez kieszeń czy coś tam innego. Obaj \”wyciągnijta\” wnioski, bo choć życie \”fajne\”, ale kiedyś się skończy

    Odpowiedz
  50. ach ta kasiora says:
    9 lat temu

    Zerkam na to cmg, żeby wiedzieć co jest grane, a tu x.zenon vs. x. Walterbach odsłona któraś tam. Byłem na tej pożegnalnej mszy, choć zbytnio wierzący w Boga nie jestem. Ale, myśle, że Ten mi wybaczy gdy napiszę, że czasem łatwiej uwierzyć w człowieka, który ok. Przechlał po prostu, przegiął i nie ma bata, poniósł i poniesie konsekwencje (była policja, reakcja Prymasa itd.). Wiecie co, ale w tej sprawie tu \”każdy\” ma rację, ale ją interpretować każdy sobie może, opiniować również. Jak dla mnie, myślę, że ani x. Walterbach by nie stracił, gbydy się \”uniżył\”, wszak krązy opinia że to dobry zarządca, więc i by z tą \”stratą\” sobie poradził, ale gdyby np. rzucił tekstem, dzisiejsza, \”pożegnalna\” taca jest dla Ciebie x. Zenonie, żebyś miał na to i na tamto, co wybierzesz Twoja sprawa, ale gdyby Ci zabrakło na TERAPIĘ!!!! to przyjmij tę ofiarę od ludzi, którzy chcą Ci jakoś pomóc. Myślę, że i x. Walterbach zyskałby więcej a i x. Zenon wiedziałby co z tą forsą zrobić, i jestem pewien, że by jej nie przechlał. Być człowiekiem, aż to takie trudne w tych czasach. Dziwię się, że ci cali ubrani w sutanny teolodzy, mają na studiach tyle o \”człowieczeństwie\”, wielce nasladując Chrystusa, ale wniosek mam taki, że choć nie mają ekonomii i zarządzania, to doskonale sobie z tym radzą, czasem lepiej jak z tym człowieczeństwem. Ci, którzy doznali nie raz od x. Zenona CZŁOWIECZEŃSTWA doskonale wiedzą, że dobrze zarządzał, na wszystko było (na wódę też:( ), ale nikt mi nie powie, że z niego większy biznesmen niż człowiek (z problemami), ale nikogo potrzebującego nie zostawił. A ten x. Administrator? Nie mi oceniać, nie znam, ale powoli poznaję. I stety/niestety? Widzę i czuję bardziej biznesmena niż człowieka. X. Zenonie i X. Tomaszu – obaj pamiętajcie, ze MOC W SŁABOŚCI JEST, tylko trza to na klatę brać, a nie przez u jednego przez gardełko, a u drugiego przez kieszeń czy coś tam innego. Obaj \”wyciągnijta\” wnioski, bo choć życie \”fajne\”, ale kiedyś się skończy

    Odpowiedz
  51. Gwiazda says:
    9 lat temu

    Bardzo dobry wpis! Wszystko oddający. Gratuluję .

    Odpowiedz
  52. lk says:
    9 lat temu

    Kasiora włada współczesnym światem. I ten kto mówi nie chcę forsy, poradzę sam,dam radę,jeszcze mam,to taki bierze podwójnie.Kasiora wszystko podporządkuje. A księżą jako ludzie też dali się omamić i ulegli.Zarządzają,liczą,zatrudniają ludzi,którym też trzeba wszystko opłacić,kosciół wyremontować,plebanię odnowić. Przez pryzmat kosztów myślą, a ducha zagubili. Brakuje czasu dla rozwoju duchowego.Pogubili się-jak w piosence-pieniądze,wino,kobiety i spiew.

    Odpowiedz
  53. piter66 says:
    9 lat temu

    Grupa zbulwersowanych parafian to ostatnie kiepy zaściankowe którzy wyświadczają ks. Zenonowi niedźwiedzią przysługę bo to niepotrzebny rozgłos i trzeba było wpierwej iść do Walterbacha i się rozmówić. A teraz to wygląda jak by to sam ks.Zenon czegoś tam oczekiwał. Takiego kapłana to nigdy już Fara nie będzie oglądać. Każdy może popaść w tą chorobę. Byłem na mszy pożegnalnej i wzruszyłem się bardzo.
    Jak nie masz wrogów to znaczy, że w życiu nic nie zrobiłeś.

    Odpowiedz
  54. ? says:
    9 lat temu

    Ale też są ci bez kasiory. Ten z Jana Pawła, to taki biedak, że musi dżipem gospodyni jeździć,bo nie stać go pewnie na paliwo,oj,mało na tacy.Tam zróbcie zbiórkę.

    Odpowiedz
  55. hejka says:
    9 lat temu

    Sekta !

    Odpowiedz
  56. dana says:
    9 lat temu

    dlaczego sekta? Przecież osoby, które dają na tacę,doskonale wiedzą, na co dają. Trzeba utrzymać kościół,plebanię i osoby tam pracujące, Trzeba utrzymać proboszcza. Jego wydatki, wydatki na pielgrzymki dla osób pracujacych, wydatki na organistów,na wyjazdy dla ministrantów,chórzystek,na upiększanie plebanii,otoczenia kościoła i tak dalej.

    Odpowiedz
  57. hejka says:
    9 lat temu

    Do dana ! Twój tekst potwierdza moje zdanie ! Sekta ubezwłasnowolnienia ludzi ! A najlepsze w tym jest to że ci ubezwłasnowolnieni są jak te przysłowiowe owce które za sobą pociągają w przepaść innych !

    Odpowiedz
  58. Pieniazki says:
    9 lat temu

    To juz przesada!! Ogarnijcie sie ludzie pani H.nie popusci hahah !!!! Zorganizujcie wycoeczke do ksiedza najlepiej do lichenia

    Odpowiedz
  59. Xerxes says:
    9 lat temu

    Ciemny ludu rządzony przez jadowity pislam podszyty pseudo wiarą szarlatana z radia maryja obudź się w końcu! Płacicie na kościół w podatkach i więcej im nie trzeba! Paniali?

    Odpowiedz
  60. racjonalista says:
    9 lat temu

    Warto nadmienić, że osądzanie innych nigdy nie prowadzi do niczego dobrego. Każdy roztropnie postrzegający życie człowiek z łatwością zauważy, że nie należy sądzić, by samemu nie zostać kiedyś osądzonym. Pozdrawiam wszystkich Państwa serdecznie. 🙂

    Odpowiedz
  61. pijak says:
    9 lat temu

    Ludzie dajcie już mu spokój -pił pije i pił będzie.Zrobił dużo i w Mogilnie i w Cegielni.(Zrobić wycieczke i zobaczyć jak i gdzie mieszka)Za swoje tego nie robił.Poszedł sobie i dobrze,po co to dalej ciągnąć.A dewotki niech sobie zrobią pielgrzymki do miejsca zamieszkania.

    Odpowiedz
  62. d says:
    9 lat temu

    Nie do wiary,niektórzy to niedomyślni są,jak się takie towarzystwo wozi to trzeba mieć dużą brykę,a nie taki mały,bo nie pomieści.Zbiórkę zrobić i kupić .

    Odpowiedz
  63. cm says:
    9 lat temu

    Chyba nikt nie sądzi i nie wydaje wyroków bez powodu.To pisanie faktów.Tak się kiedyś działo, teraz też tak jest i pewnie nic się nie zmieni.A jak ktoś napisał prawda boli.Jak to jest zauważane przez ludzi,to może i dobrze,bo inni będą postępować już uczciwie?

    Odpowiedz
  64. inni says:
    9 lat temu

    A pamiętacie piosenkę Gdy moherowy wkładam bercik,zaraz mi jaśniej słoneczko swieci.Od razu troski i kłopot znika,wszędzie widzę ojca R.Wczoraj kupiłem kolejny beret,taki konkretny,już bez usterek.Choć te poprzednie miały swe wdzięki,to brakowało mi wciąż antenki.Teraz odbieram fale radiowe.Naszpikowaną mam ciągle głowę .I tak mi życie spokojnie mija.I choć brakuje mi kasy do pierwszego,choć w domu głodno i brak wszystkiego,dzieci buszują już po śmietnikach,włączam radyjko i troska znika.Ojciec dyrektor wyprał mą dynię,ale mu wierzę,że z nim nie zginę.Czekam na pensję jak na zbawienie,żeby zapełnić jego kieszenie.

    Odpowiedz
  65. dana says:
    9 lat temu

    Nikogo nie ubezwłasnowolniają.Każdy z nas został obdarzony rozumem i wolą.Kto i jak to wykorzystuje,to już jego sprawa.Każdy też z nas ma swoje słabości. Jak z nimi walczymy,to też indywidualna sprawa.Ważne w tym wszystkim jest to,by nie krzywdzić drugiego człowieka.I w miarę możliwości przedstawiać zdarzenia,które mają miejsce,a nie jakieś wydumane.Proste jak drut.

    Odpowiedz
  66. Wycoeczka says:
    9 lat temu

    Ks Zenon teraz ma calodobowa opieke. A moze juz nie bedzie ksiedzem? Co na to Pani H? Hahabha

    Odpowiedz
  67. mściwy says:
    9 lat temu

    Najpierw donieśli teraz zbierają. Powodzenia Panie Zenku z życiu.

    Odpowiedz
  68. Bolek says:
    9 lat temu

    Nie rozumiem całej \”gównoBurzy\”. Nie było tematu oddania z tacy byłemu proboszczowi i koniec. Już widzę jak temat urusł do wrecz mitów. Pewnie jedna czy druga babcinia palła dajemy na tace to dla Zenka. I temat urusł do plotki miesiąca w CMG.
    Ja się pytam jak odchodzi prezez z firmy to dostaje odprawę?
    A jak odchodzi prezes z firmy bo zwolnieniu dyscyplinarnym? To dostaje odprawę?
    Ciekawe jakie byłyby opinie gdyby Zenek czy Zdzichu pracowałby w jednej z firm w Mogilnie. Zostałby zwolniony dyscyplinarnie to też byś popierał z współpracownikami aby prezes dał mu odprawę?
    W Polsce były i bedą pewnie długo stereotypy do pewnych zawodów. Ksiadz policjant strazak lekarz sędzia czy nawet polityk. Im łatwiej uchodzi społecznie picie ćpanie złodziejstwo i inne rzeczy które obywatelowi xyz normalnie by nie przeszło. Tak wiedz zauważcie że ks. Walterbach jest tylko tymczasowym zarządzą parafi i za to zostanie rozliczony przez kurie i następnego proboszcza.
    Jakby nawet chciałby dać pieniadze z tacy to i tak musiałby poinformować kurie aby ktoś z innych parafian nie posądził go o marnotrawienie pieniędzy parafi.

    Tak jestem Katolikiem.
    Tak chodzę do kościoła.
    Tak dla zmian.
    Tak bardziej ufam Ks. Wltetbachowi niż Ks. Lewandoskiemu.
    Nie nie popieram PiSu PO Nowoczesnej SLD i innych.
    Nie nie popieram kasy dla zenka
    Stop Alkoholowi
    Stop

    Odpowiedz
  69. Bogini says:
    9 lat temu

    Ludzie dawali dla księdza Zenona większą kwotę pieniędzy żeby w jakiś sposób pomóc dobremu człowiekowi który nigdy nikogo nie wyrzucił z plebani nigdy nikomu nie odmówił pomocy . Nie rozumiem jednego kościół jako wspólnota pomaga słabszym . Nie rozumiem również jednego kościół jako \”instytucja\” jest bardzo bogaty więc nie rozumiem dlaczego grabi do siebie pieniądze dane od ludzi dla księdza . Czyli co kościół jest pazerny a nie widzi zwykłego człowieka ze swoimi wadami słabościami . Ludzie utrzymują parafie a ta jedna msza i ten datek od każdego z nas był dla księdza . Ksiądz Tomasz powinien stanąc ponad to wszystko i pokazać że nie odwrócił się od księdza Zenona i jest z parafianami . A do wszystkich dziwnych ludzi którzy komentują i zapewne nie chodzą do kościoła a na pewno nie. Znają księdza Zenona niech przestaną wypisywać brednie bo to jest śmieszne . Niech przestaną obraża i zaczną widzieć człowieka w człowieku . Jezus wybaczał

    Odpowiedz
  70. Lolek says:
    9 lat temu

    Bolek ufasz no proszę . Ty się zastanów co piszesz Bolek

    Odpowiedz
  71. Katolik says:
    9 lat temu

    Przeczytajcie to nawet dwa razy bardzo dobrze napisane . Bardzo dobrze ujęte kolego czy koleżanko . Dokładnie jest ksiądz człowiek i ksiądz biznesmen . Hehehe bardzo dobrze to ująłeś. Inaczej tego ubrać w słowa nie można .

    Odpowiedz
  72. Rps says:
    9 lat temu

    Czesc.temat bez sensu.żegnam

    Odpowiedz
  73. hejka says:
    9 lat temu

    Dana ! Rozumie CIEBIE !l 1000 lat prania mózgów setką tysięcy a od 19 wieku milionom duszyczek to Ciężki Kapitał z którego Purpuraci Allachowie czy inni boscy wybrańcy łatwo nie od oddadzą ! Ubezwłasnowolniona jesteś od pierwszego dnia swoich urodzin ! Podobnie jak każdy z nas !!!!

    Odpowiedz
  74. kinga says:
    9 lat temu

    Och,och krótko mówiąc, to wszystkie te ich panie mają się nadzwyczaj dobrze.

    Odpowiedz
  75. UPS says:
    9 lat temu

    Czy piszesz o \”samopomocy chłopskiej\”? To z własnego doświadczenia? Tak z Twojego komentarza wynika.

    Odpowiedz
  76. Kitajec says:
    9 lat temu

    To jeszcze mu dajcie na flaszke.
    Glupi ludze

    Odpowiedz
  77. ciekawy says:
    9 lat temu

    Oczywiscie,dobry wpis. Wszystkimi rzadzi kasiora. Warto zapytać niektórych ,na ile zadłużyli parafie remontując plebanie.I kto te długi będzie spłacać?Ale znajda się zawsze sponsorzy.I tak się to ułoży.Chceż być zbawionym,to daj na tacę.

    Odpowiedz
  78. Dolar says:
    9 lat temu

    Ja nie rozumiem jednej rzeczy.Ksiądz ma być księdzem A nie za kasą ganiać.A tutaj mamy doskonały przykład jak przydupasy księdza sami pchają mu pieniądze do kieszeni.A potem na księży bo on tyle bierze jak mu kur… sami pchacie

    Odpowiedz
  79. cm says:
    9 lat temu

    Przeczytaj książkę ks. Stryczka \”Pieniądze.W swiatle Ewangelii.Nowa opowieść o biedzie i zarabianiu.\” Tylko 50 żł z dedykacją.A papież Franciszek przecież apelwał do duchownych,aby odstąpili od pobierania opłat za kościelne sakramenty. A nasi zacni kapłani \”To z czego mamy żyć?\”.A jeszcze mieć na wczasy,wyjazdy,alkohol,inne używki,potomstwo,mają rację,z czego ?

    Odpowiedz
  80. pielgrzym says:
    9 lat temu

    Ciekawe,kiedy skończą się afery z księżmi?Kiedy zapanuje spokój?Bo ostatnio to tylko na wierzch wypływają niepochlebne sprawy.Czy rzeczywiście dopiero teraz to tak jest widoczne?

    Odpowiedz
  81. gość says:
    9 lat temu

    przestańcie już pisać o tych cwaniaczkach co to kieckie założy i udaje pieron wie kogo bo nie świętego ale diabła to tak .od 2ch tysięcy lat mamią głupi naród i pławią się w dobrobycie tak sobie za nic ale mam nadzieje że kara Boga ich dosięgnie

    Odpowiedz
  82. kkk says:
    9 lat temu

    Walterbach zapomniał jak jedna osoba strzelala do niego bo podlatywal do żony i to jest ksiądz głosi moralny o życiu w grzechu a sam dzieci ma

    Odpowiedz
  83. ? says:
    9 lat temu

    Prawdę mówiąc,to nie tylko on ma dzieci,inni też są w tej samej sytuacji.I co z tego, wszystko zostaje wybaczone przez ludzi i Boga. Sami nauczają, że Bóg jest miłosierny i grzesznikom wybacza.

    Odpowiedz
  84. marta says:
    9 lat temu

    ludzie ile w was nienawisci i jadu.czytam te komentarze i nie wierze ze mozna tak zdeptac drugiego czlowieka {bo mimo to ze przed nazwiskiem mial Ks to i tak byl czlowiekiem}.Obrazliwe komentarze to pewnie od tych ktorym pomagal? Za malo dostawali? Trzeba przyznac ze byl dobrym gospodarzem na parafii bo starczylo na wszystko remonty Fary budowe utrzymanie pomoc dla niby biednych itp..i jeszcze na flache mu zostalo.Jako ksiadz jest juz skreslony poniosl kare ale nie skreslajcie go jako czlowieka.Kazdemu zwyklemu alkoholikowi oferuje sie pomoc dlaczego nie jemu?Gdzie sa ci wszyscy ktorym pomagal zanim wprowadzili 500+?Znam przypadki jak byly koledy to nie patrzyl czy lezy koperta tylko jeszcze on zostawil w kopercie dla dzieci. Teraz jak maja te 500+ na 3-4 dzieciakow to zapomnieli pewnie jak byli wdzieczni ks.Zenkowi. No ale tak to jest ;jak sie przechodzi z nedzy do pieniedzy\’. Niema to jak dokopac lezacemu. Polak przeciez wszystko potrafi.

    Odpowiedz
  85. gość says:
    9 lat temu

    Jakbysmy zyli według przykazań, tobyśmy takich afer na oczy nie widzieli.Szkoda tylko tego,że ci co nauczają to też je omijają i inaczej interpretują.Stad tyle nieuczciwości i bałamuctwa.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook TikTok
Portal CMG24.pl - Mogilno, Dąbrowa, Strzelno i Jeziora Wielkie - informacje, aktualności, wiadomości, radio Mogilno, dziennik, ogłoszenia

Najszybsze źródło informacji w powiecie. Mogilno, Strzelno, Dąbrowa, Jeziora Wielkie.

Jesteś świadkiem zdarzenia? Posiadasz ważne informacje? ZGŁOŚ TEMAT »

Przydatne linki

  • Kontakt
  • Reklama
  • O portalu
  • Patronat medialny i współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Procedura reklamacyjna
  • Regulamin płatności on-line

Ostatnie komentarze

  • costam pamietam - „Trzeźwe popołudnie” na drogach
  • Wiktor - Będą szlabany i parkometr?
  • kijek - Z Wszednia znikną odpady
  • Nazwa - Kwiaty w … dziurach na drodze
  • zibi - Interwencja służb na Jeziorze Pakoskim
  • zygzak - Pomogli rannemu ptakowi
  • Krata - Gminny Dzień Kobiet w Jeziorach Wielkich
  • Daddy - Park Zachodni, Zachodnie Zacisze, czy Park Piastowski?
  • This is not - Park Zachodni, Zachodnie Zacisze, czy Park Piastowski?
  • Markowiczanin - Krok w stronę powiększenia granic Strzelna

© 2025 CMG24 - Mogilno, Strzelno, Dąbrowa i Jeziora Wielkie
Projekt i wykonanie
Strony Internetowe

Witamy z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto poniżej

Nie pamiętasz hasła?

Odzyskaj swoje hasło

Proszę wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail, aby zresetować hasło.

Zaloguj się
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Region
    • Powiat
    • Mogilno
    • Strzelno
    • Dąbrowa
    • Jeziora Wielkie
  • Kategorie
    • Polityka
    • Art. Spons.
    • Wieści z Powiatu Mogileńskiego
    • Wieści z Mogilna
    • Na sygnale
    • Edukacja
    • Kultura i Rozrywka
    • Sport
    • Rolnictwo
    • Społeczeństwo
    • Biznes
    • Region
    • Porady i ciekawostki
    • Felieton i publicystyka
  • Ogłoszenia
  • Wydarzenia
  • Zgłoś Temat
  • Moje ogłoszenia
  • Dodaj ogłoszenie
  • Kontakt
  • Zaloguj
  • Koszyk