Zamówieniem związanym z kompleksową przebudową budynku dworca i jego otoczenia zainteresowane są cztery podmioty. PKOB Wegner wyceniło prace na 10 337 547,30 zł brutto, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe EBUD – Przemysłówka na 13 499 988,00 zł brutto, SKB na 13 804 110,83 zł brutto, a firma A-Projekt na 15 888 984,72 zł brutto. Wszystkie oferty przekraczają budżet określony na 8,7 mln zł brutto. Teraz PKP zdecyduje czy dołożyć brakujące fundusze, czy ponownie ogłosić przetarg.
Warto zauważyć, że dworzec w Mogilnie powstał w 1871 r., a budynek objęty jest ochroną konserwatorską. W pracach remontowych założono odtworzenie antresoli zewnętrznej. Zmieni się też zagospodarowanie wnętrz. Na parterze przewidziano hol pełniący funkcję poczekalni, toalety, lokale komercyjne. Na piętrze, zgodnie ze wstępną deklaracją burmistrza przewidziano lokale dla gminy. Wstępnie zakładano tam zlokalizowanie domu dziennego pobytu dla seniorów. Obecnie znajduje się tam lokal mieszkalny. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na zewnątrz przewidziano zniwelowanie różnic poziomu terenu wraz z likwidacją schodów wejściowych. Zostanie wyremontowana nawierzchnia, a kiosk i budynek toalet zostaną zlikwidowane. Powstanie wiata rowerowa, wyznaczone zostaną także miejsca postojowe, w tym z możliwością ładowania pojazdów elektrycznych. (I | fot. mat. PKP)
































W wizualizacji nie widnieją rozjechane trawniki przez parkujace samochody 🙂
Ciekawe czy tak będzie w rzeczywistości
Tak mało miejsc parkingowych dla aut? Kto to opracował?
Menele dworcowe będą mieli luksusowe spanie
Przepraszam bardzo ,a czy te dziurawe i popękane perony też wymienią na nowe tak jak to jest w Trzemesznie ,Wydartowie czy Kołodziejewie?
Brakuje bardzo koncertu plenerowego na Dni Mogilna. W tylu okolicznych miastach i miasteczkach są, a u nas nic. Może będzie chociaż na pożegnanie lata.
zrobić porządne przejście nad torami dla pieszych, i po drugiej stronie zrobić płatny, porządny nawet piętrowy parking, na pewno to będzie zdecydowanie korzystniejsze jak modernizacja, tej ruiny magazynu, co za de.ile dalej forsują ten temat, niech go ratują ale za swoje a nie nasze pieniądze, zobaczymy jak zapał spadnie, a jak to zaczną modernizować, sprawę do prokuratury za niszczenie pieniędzy
Kto zadba o skwer zieleni przy dworcu, który w chwili obecnej zajeżdżany jest samochodami!
DO WSZYSTKICH MARUDÓW O PARKING:
1) Parking przed dworcem celowo został zaprojektowany w ten sposób, żeby tylko podwieźć podróżnego pod dworzec, zostawić auto na 5 minut i odjechać. Dzisiaj jest tam burdel na kółkach.
2) Parking dla samochodów ludzi, którzy dojeżdżają do dworca samochodem i zostawiają na cały dzień (przez co dzisiaj nie można przejechać prawie przez plac przed dworcem) miało zrobić miasto właśnie po lewej stronie dworca, tam przy nastawni, gdfzie dzisiaj wszyscy samochdoami rozjeżdżają mały zaniedbany park. Drugi parking miasto miało zrobić na placu przy wiadukcie. Tam miasto ma wydzierżawiony teren na tę inwestycję. Jak na razie dla burmistrza ważniejsze jest ograbianie mieszkańców za śmieci horrendalnymi stawkami za ich odbiór, niż polepszenie sytuacji parkingowej w rejonie dworca PKP i szpitala. Poza tym, skoro ludzie dojeżdżają do dwroca samochodem, dlaczego nie jadą nim dalej do pracy?
3) Uczniowie nie muszą dojeżdżać do szkoły samochodami. Mogą dojerżdżać autobusem. A jeśli już muszą, to nie każdy swoim, tylko umówić się w 5 osób z jednego grajdoła, że jadą jednym samochodem i od razu by się ilość aut zmniejszyła.
4) Plac przed dworcem nie służy do parkowania aut przez uczniów. Parking PKP należy do podróżnych. Zespół Szkół powinien wybudować sobie własny parking, np. z wjazdem od terenu szpitala. Mają tam teren, gdzie dzisiaj jeździ \”L\” w ramach nauki jazdy.
5) UIważam, że plac przed dworcem powinien być płatny, ze szlabanem, tak jak to zrobiono w Toruniu. Wjeżdżasz, płacisz, stawiasz auto na 5 minut, odprowadzasz rodzinkę, wsiadasz i wyjeżdżasz drugim szlabanem.
4) Pozatym ludzie – nie robią, źle. Robią – źle. Ogarnijcie się i zluzujcie majty, bo niedługo Mogilno stanie się wiochą zabitą dechami, z mieszkańcami 70+, którzy tylko narzekają.
Tunel pod torami z parkowaniem po obu stronach bylyby super. Skad pieniadze? Dobudowac dwa pietra i sprzedac na mieszkania.
Jedno jest pewne, że remont budynku dworca i terenu przed nim powinien być prowadzony równolegle do rewitalizacji ul. Magazynowej wraz z jej poboczami (parkingi). Burmistrz nie może zaniedbać terenów na zatorzu!